וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטה גרבו ואחותה הנימוחה

שני פישר

27.11.2006 / 12:43

בקולקציה החדשה של טלי רוקני יש בגדים לנשים שלא מפחדות ממכנסים גבריים ונוחים ובגדים לכאלה שחשות את ההיפך

הנושא של קולקציית החורף של מעצבת האופנה טלי רוקני הוא האישה, פשוט ככה. האישה של רוקני אינה עונה על אבטיפוס מסויים אלא שטה על קו המגדר שבין נשיות מעודנת לנשיות גברית וחזקה. ובמילים אחרות, קבלו קולקציה מהודקת, מגובשת ומחושבת עד לפרט האחרון של מעצבת עם הרבה דמיון.
טלי רוקני, בוגרת מגמת האופנה בבי"ס שנקר, עוסקת כבר כ 15 שנים בעיצוב אופנה. היא עבדה בעבר כמעצבת ברשת הבגדים "סאקס" ובפיתוח תוכנת מחשב לעיצוב אופנה – פרוייקט במסגרתו עבדה במשך כארבע שנים בחברות אופנה שונות בעולם, בין השאר ב"בנטון" וב"נייקי".

לפני כשנתיים, לאחר ששבעה ממסעות, רוקני החליטה להקים מותג אופנה ישראלי הנושא את שמה. "הגעתי לרוויה מעבודה לאחרים" רוקני אומרת "ועם המקצועיות שרכשתי במשך כל השנים הקמתי את המותג". הבגרות והניסיון שלה באים לידי ביטוי בגזרות מפרגנות, בבדים מושקעים ובגימורים מושלמים של פרטי הקולקציה, שניתן לחלקה לשתי קבוצות מנוגדות ומשלימות.

ההשראה לקבוצה הראשונה היא נשיות חזקה נוסח ענקיות הקולנוע מרלן דיטריך, גרטה גרבו ואודרי הפבורן שבחרו כמוטו לוותר על שמלות הפאייטים והנוצות המצועצעות ולהזדחל לתוך מכנסיים רחבים ונוחים. בהתאמה, קבוצה זו מתאפיינת בשאילת אלמנטים מהמלתחה הגברית כמו עניבות פרפר וחולצות מכופתרות בשילוב של גזרות נשיות מחמיאות המגישות קו מתניים נשי וצר ומשוות מראה מושקע ומוקפד.

הזמנה מאוסטרליה

הקבוצה השניה, כקונטרה לראשונה, מתאפיינת במראה של נשיות מלטפת ומעודנת ובשימוש בבדים נוזליים, בגזרות נשיות ומרוככות כמו צללית שעון החול ובצבעים והדפסים עזים. הדיאלוג בין שתי הקבוצות המנוגדות הוא הרמוני ומעניין, "הנשיות זה חלק שאני מחוברת אליו", רוקני מסבירה על הקולקציה, "אני לא יכולה ליצר משהו בניואנס. שני הכיוונים מובילים לקולקציה אחת. הגברי משתלב בהומונגניות עם הנשי".

- מה איתגר אותך בעיצוב הקולקציה הנוכחית?

"האתגר הוא לקחת סילואט של תקופה מסויימת ולתת לו טאצ' עכשווי. לדוגמא, בקולקציה הנוכחית יש ז'קט קצר בצללית טרפז שההשראה שלו היתה דיור בשנות החמישים, והצלחתי לממש אותו בגרסה עדכנית."

- הצבעוניות בקולקציה מאוד מעניינת, מה עומד מאחוריה?

"כל בגד הוא תולדה של מחשבה מאוד מגובשת ויש לי רצון להביא צבעוניות לא רגילה. יש בארץ הרבה יבואני בדים וכל המעצבים משתמשים באותם הבדים. אני חוששת מכפילות ולכן משתדלת לייבא את הבדים שלי באופן אישי ממילנו. בדים אירופאים זה סוג של אוויר שונה, חמצן אחר."

- מה היעד הבא שלך?

"אני חיה לפי יעדים, זו דרך המחשבה שלי. השאיפה היא להתמקם בציר המרכזי בארץ- דיזינגוף, אך אפילו אם זה לא יקרה, זה לא יעמוד בדרכי להתקדם הלאה. ההתקדמות האמיתית היא הייצוא - יש לי הזמנה באוסטרליה בעקבות תערוכה בה השתתפתי באוגוסט ויש גם ביקוש בארה"ב. אני רוצה להתבסס בארץ ואז לצאת לחו"ל עם דגל כחול לבן."

טווח מחירים: חולצות 190-380 ¤, חצאיות 400-550 ¤, מכנסיים350-500 ¤,ז'קט 500-800 ¤, שמלות 480-600 ¤.

את הבגדים של טלי רוקני ניתן להשיג ב: סטודיו טלי רוקני, שפר 17 – אזור נחלת בנימין, ת"א; "גלריית מעצבים", קניון רננים, רעננה; הקריון, קריית ביאליק וברשת חנויות "קפסולה" ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully