וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת הגשה: בתחתונים

רועי ירושלמי

30.11.2006 / 13:10

הוא מעדיף דיג בצפון על מסיבות ברנז'ה ובנפשו מעולם לא עזב את קיבוצו שבגליל. שרון פורטנוי, הדוגמן שאנחנו אוהבים כרגע

שרון פורטנוי, מטר שמונים ושלוש ("זה לא הכי גבוה אבל זה בסדר," הוא מעיד על עצמו ומשחרר חיוך חצי מובך) של חן. מניפסט של שרירים, לשעבר קיבוצניק משדה נחמיה שבגליל ותל אביבי בהווה, בן 25 ואחד הדוגמנים היותר עסוקים ושווים בארץ כרגע.

קסטרו, רנואר, פוקס, נייקי ספידו, סקצ'רס והמשביר החדש לצרכן הן רק חלק מהחברות שהשתמשו בשירותיו הטובים של הנסיך הטהור בקטלוגים ועל המסלול, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על תפקידים בלתי נשכחים בפרסומת של נוקיה בתור נסיך החלונות ושל סנו בתור נער ספונג'ה חינני. המעצב גרשון ברם אף הגדיל לעשות ונתן לפורטנוי את הבכורה במשך שתי עונות, כפרזנטור יחיד למותגו. בחו"ל כיכב פורטנוי בקמפיינים של חברת החליפות התורכית SARAR, כמו גם בקמפיינים למותגי אופנה ביוון ודרום אפריקה.

"הוא מושלם לגמרי ומקצועי בטירוף," מעיד על העיסה הבלונדינית צלם האופנה איתן טל. "שרון הוא מהבודדים בארץ שאפשר לעשות איתו הכל מבחינת צילומים – מחליפות ועד להלבשה תחתונה, מה גם שנורא נעים לעבוד איתו. אין לו דאווינים מיותרים ואטיטיוד של כוכבת."

אם ציפיתם מאדם שעבורו דוגמניות הן בסה"כ קולגות חצי-לבושות לקצת אבקת כוכבים (או כל אבקה אחרת) – תשכחו מזה, ובעצם מכל הפוזה שבאה אוטומט עם הדמויות מצניעות הלכת של העוסקים במלאכת הפ?אש?ן. פורטנוי ניחן בפילטר אנטי-פלצנות יעיל במיוחד, שלא מסנן שום דבר שיכול להיתפס כעניין ובחישה בתחום עבודתו. מינגלינג עם כוכבניות ושאר אירועי ידוענים לא בא בחשבון. בליינות עד השעות הקטנות של הלילה? יותר בעניין של דיג עם חברים בנחלי הצפון.

לא רוצה לגור עם דוגמנים

"אני לא מבין מה כל כך מעניין בלהיות דוגמן", פורטנוי משחרר במבט מקסים.

- די, נו. בכל זאת אנחנו מדברים על דוגמניות, משכורת בדולרים, קייטרינג בצילומים ועוד כל מיני דברים שאין לרובנו בעבודה היומית.

פורטנוי מחייך. "עזוב אותך שטויות. בשבילי, זה הכי עבודה שיש. אני גם לא עושה את זה בשביל להתפרסם. אני בא לסט, עובד, מסיים ובזה נגמר הסיפור".

- אתה מדגמן כבר לא מעט זמן.

"9 שנים, מגיל 16."

- איך הגעת לתחום?

"אחותי שגרה בת אביב עבדה בחנות מתחת למשרדים של סוכנות "יולי". היא הכירה את זיוה מיכאל, מנכ"לית הסוכנות ואמרה לה שיש לה אח שהיא חושבת שיכול להתאים לצילומים ולדוגמנות. זיוה אמרה לה "תביאי ונראה". כשהגעתי בפעם הראשונה לפגישה בסוכנות, קיבוצניק בן 16, בעיקר הייתי בשוק טוטאלי, מהעיר ובכלל. אחרי שראו שאני מתאים בפגישה שלחו אותי לטסטים, כדי לבדוק איך אני מצטלם ולעשות בוק" .

- והכסף התחיל לזרום מהר?

"הטסט הראשון שעשיתי היה אצל עידו לביא. אתה חייב להבין שזה מאד מביך, במיוחד שאתה בא ממקום כמו זה אני הגעתי ממנו. אנשים נוגעים בך ומלבישים אותך בבגדים שאף פעם לא חשבת שתלבש. למזלי, בסוף יצא טוב וקיבלתי באותו שבוע של 1500$, לישראכראט."

אותה עבודה מדוברת של פורטנוי הינה התמונה שעל כרטיס האשראי "אפטרכארד", שעד היום נמצאת בארנקם של חוגרים רבים שכנראה ומוכרת היטב לכל פותחי החשבונות הצעירים ("כשהייתי בצבא אנשים כל הזמן שולפים לי את הכרטיס מהארנק ומפליאים בדחקות" מספר פורטנוי).

לאחר שנתיים בהן דיגמן בארץ ובחו"ל, התגייס פורטנוי לפלס"ר הנח"ל, תקופה בה לא דיגמן. "המשכתי לעבוד עד הצבא" מעיד הפטריוט "ארבעה חודשים לפני שהתגייסתי עבדתי ממש טוב. אני מאמין אם לא הייתי צריך להתגייס הייתי גם יכול לעבוד בחו"ל.

- במבט אחורה, אתה מתחרט שהתגייסת, ושירתת שירות מלא, במקום להמשיך לעבוד?

"לא, ממש לא. אף פעם גם לא רציתי למשל קריירה בינלאומית ולעבוד בחו"ל. בשביל זה צריך המון רצון ובעיקר סבלנות. לי, גם אז וגם היום, אין את הסבלנות לנסוע לחו"ל ולכל הבלגן מסביב. זה די סבל, סך הכל. אתה גר בדירה מסריחה עם עוד דוגמנים די מעפנים, שהם ממש לא חברים שלך, וכל היום מתזז בין אודישנים. זה לא החיים שהייתי רוצה לחיות ובאמת לא חייתי אותם".

לחם קל וירקות

עם או בלי קשר לחו"ל, הקריירה המקצועית של פורטנוי מכסה מקיר לקיר את כל ענף אופנת הגברים בארץ.
בתשובה לשאלה אם כל עבודה נבחרת אך ורק משיקולים מקצועיים מתוודה פורטנוי ש-"ש תצוגות שאני אומר לעצמי איך באתי לשם. זה קורה לפעמים. פעם, בפתיחה של חנות אסקייפ עמדתי שלוש שעות על במה מוגבת עם תחתוני בוקסר. ככה, שלוש שעות בלי לזוז. מאז אני בודק כל עבודה באופן יותר יסודי לפני שאני מאשר"

- לטובת הקוראים שלא מסתפקים במועט. יש לך בעיה לדגמן בעירום?

פורטנוי: "בגדול לא, אין לי בעיה לעשות עירום, רק שלא יראו כלום בתמונה."

יש תנאים גופניים שמחייבים אותך לעמוד בהם כדי לקבל עבודות?

פורטנוי: "לא מחייבים, ממליצים. אצלי למשל, הבנתי שזה קריטי להוריד אחוזי שומן, זה נראה הרבה יותר טוב מבחינת ההצללות ובצילומים בכלל".

הפוטושופ מקל על הדרישות מהדוגמנים?

פורטנוי: האמת שלא. אין מה לעשות, מה שטבעי נראה הכי טוב, ואם אתה לא נראה טוב – שום דבר לא יכול לעזור. כשמשחקים עם פוטושופ זה נראה מלאכותי. גם מבחינת הצלמים – המקצועיים שבהם מעדיפים לעבוד באופן כמה שיותר יסודי ולרדת לכל פרט, כולל עם המאפרים והספרים."

ומה לגבי תזונה?

פורטנוי: " לפני צילומים אני מקפיד לשמור. לא יהיה מצב שאני אקפוץ לאגאדיר לילה לפני צילום. יומיים – שלושה קודם לכן אני גם אקפיד להמנע מדברים מתוקים או שומניים. לאכול חומוס, למשל אין סיכוי.

אז מה כן?

פורטנוי: "לחם קל, ירקות. ואז אחרי הצילום דופק ארוחה שאתה לא מאמין (צוחק). הכי מבאס זה שלפעמים, איך שאני מצילומים, מודיעים לי על עוד יום, ואז אני לא יכול לדפוק את הארוחה הזאת."

אתה בטח לא חי בוואקום עם כל הסיפורים של האנרוקסיה בקרב דוגמנים. האם זה באמת רק גנים טובים?

"ממש לא. אתה לא יודע איזה בעיה יש עם זה ועם דוגמנים ובעיקר דוגמניות. אני מאמין שזו רק שאלה של זמן, ולא הרבה, עד שיגיע מקרה קיצוני ראשון לתקשורת של אנורקסיה בעולם האופנה הישראלי. מאד קל להקצין את העבודה ואת טיפוח הגוף. זו מערבולת כזו שיכולה בקלות להביא אותך למצב שאתה מוצא את עצמך בבית חולים."

מה אתה רוצה מהחבילה שלי?

במקביל לדוגמנות, עובד פורטנוי, כמאמן כושר, אם באופן פרטי ואם בחדר הכושר "גרייט שייפ" שבתל אביב. הוא גם בונה תכניות כושר באופן פרטי ומאמן דוגמנים על מנת להביאם למימדים רצויים. יש לו בת זוג, לא מהתחום, כבר יותר משנתיים ומיותר לציין שאף פעם לא היו לו חברות דוגמניות.

החברה שלך לא מקנאה בחיכוכים המקצועים שלך עם בחורות קטלניות?

"זה נורא תלוי בבן זוג ובאופי שלו. אם מישהו הוא פלרטטן, אז הבחורה שלו תילחץ. אם לא, אז לא".

אם נחזור שנייה לעבודה, תוכל לספר למשל מה צריך להיות בעיניך בסט כדי שהתוצאה תהיה מוצלחת?

פורטנוי: "כדי שהצילום ייצא טוב אתה חייב כימיה עם הצלם, ושיהיה לך כיף להיות על הסט. אם יש אווירה לא טובה בינך לצלם ולצוות, יראו את זה בתמונות. בכלל, צלם צריך להיות לא רק מקצוען אלא גם בעלי יחסי אנוש טובים."

- אתה חש שהמראה שלך מבוקש עכשיו?

"אני לא רואה אף אחד ממטר (חשוב לציין שבפירסומים קודמים התדווה פורטנוי על הסרת שיער שביצע ואף הביע חרטה על העניין). עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שמדובר מתחום דינמי. אם לפני שנתיים יותר אהבו את המראה המטרוסקסואלי, חלק וקצת נשי, היום מעדיפים בגדול מראה מסוקס. אבל תלוי בלקוח."

- נרשמת נוכחות גבוהה שלך בקמפיינים להלבשה תחתונה (דלתא, לי קופר ועוד).

"למה, מעניין?".

- נו, אתה יודע. זה בטח אומר עליך משהו.

"מה זה יכול להגיד?"

- משהו על החבילה, למשל..

פורטנוי, שקצת מאותגר בתחום חוש ההומור משיב במלוא הרצינות ש"לא, מה פתאום. זה קשור רק לגוף." הבה נהנה מהספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully