וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצין תצא תורה

7.12.2006 / 12:51

אדם סרור חושב שרינה צין יכולה להצליח באירופה ומפרגן לקו הנקי. מאידך, קצת סקסיות וגזרות שמפרגנות לגוף, לא היו מזיקות פה

הבטתי בתמונות הקולקציה החדשה של רינה צין ושלחתי מיד לעורכת שלי את המסר הבא: "קולקציה ממש משעממת, אני לא מתחבר", התעקשה קצת העורכת שאני מהיר מדי וביקשה מבט שני. התמקדתי בבגדים ואני מודה ומתוודה שהמבט הכולל הטעה אותי. במבט שני ניגלת האיכות האירופאית של הבגדים של צין ואין זה דבר של מה בכך.

בתור מי שהיה חלק מסצנת האופנה הפריזאית במשך כשנה (ע' של צלם אופנה מוביל. נוגע בכל ההוט קוטור. מזהה מעיל של איב סן לורן רק לפי התיפורים) אין לי ספק שצין תשתלב בקלילות בשוק האירופאי. למרות המראה הקצת הארד קור של בגדיה והצבעים הנוטים לקדרות, צין היא מעצבת מעניינת ויש להעריך את הפופולריות שלה בישראל, בה הנשים מעדיפות בגדים שמחים וחמים יותר.

הפלירטוט הבולט של המעצבת בקולקציה החדשה עם מוטיבים גבריים, הוא מוצלח במיוחד. לא כמו מעצבים רבים אחרים צין בהחלט יודעת לקחת את הגבריות שבבגדים בערבון מוגבל ומבינה כי over גבריות תתקבל כמרתיעה.

הקו הנקי שלה תקף גם לחורף זה. אין פה הרבה התפזרויות והשפעות מטרנדים חולפים. יש בקולקציה המון בדי גברדין ודריל מכובסים, בדי צמר וסריגי כותנה. צין בהחלט נותנת פייט הוגן למעצבים בשדרה החמישית של צפון דיזינגוף.

ועכשיו לחסרונות

הבגדים של צין נראים נוחים יותר מכל בגד שאי פעם תלבשו ואולי כאן גם נמצא החיסרון הנורא בולט של המעצבת. לא מצאתי בקולקציה החדשה אף פריט שבאמת מבליט את הגוף ופחות את הבגד. יש מי שיגידו שזה יתרון שלא מצריך להכניס את הבטן ולא כורך התלבשות עם אימוני פילאטיס משעבדים. אבל לטעמי קצת חבל.

צין נורא אוהבת בד ולא חוששת להשתמש בו בנדיבות מכאן שהבגדים שלה רוב הזמן רחבים ולא ממש מפרגנים לגוף שראוי לזה. למרות הייחודיות שלהם והפשטות היפה חסרים בקולקציה של צין קצת תעוזה וסקסיות. הבגדים כשלעצמם נראים נורא מאגניבים ונורא זורמים על הגוף אבל בשורה התחתונה צין עדיין תופרת גזרות שיתאימו יותר לאישה הבשלה שצברה קצת קילוגרמים עם השנים, מאשר לאחותכם.

אולי הבעיה היא בבחירת החומרים. צין מאד מתחברת לצמר ולאריגים, חומרים שקשה לפסל איתם על גוף האישה. זה בסדר לעצב לנשים בשלות רק למה לשדר מסרים סותרים. כלומר לצלם שוב ושוב את הדגמים על דוגמנית צעירה, גבוהה ורזה?

בחירה מקוממת נוספת היא ההחלטה לשלב בד בוהק באחד הדגמים (החצאית בתמונ האחרונה) .בד בוהק ועומד (טאפט או ארגנזה) הוא בד שיאה רק לדודות בנות 60 שמגיעות בחצאית מכפלת בוהקת לחתונה וחשות שהן דפקו את הופעת השנה. בד בוהק מעולם לא עשה טוב לאף אחת וזה פרמטר נוסף שמכניס את צין לקטגוריית התופרת לקהל המבוגר יותר (אבל הלא מודה). חיסרון אחרון עליו יש להתעכב הוא שילוב של מכנסים משוחררות באיזור המפשעה, שאם זכרוני אינו מטעני מיצו את עצמם בסוף החורף שעבר בואך לתחילת הקיץ.

אפילוג

הקהל שיתחבר לקולקציית צין יורכב לדעתי מבנות נווה צדק למיניהן שמחפשות גזרות שנותנות חופש ואווריריות המשולבים בשיק אירופאי . לאו דווקא בנות ה-20 מנווה צדק (בעצם מחירי הנדל"ן בעטו מהשכונה המשוחזרת את כולן) אלא יותר את בנות ה-30 שמדמות חיים עם בעל עשיר.

צין החלה את דרכה כמוכרת אביזרים במדרחוב נחלת בנימין. לאחר הולדת בתה לפני כ-23 שנים היא החלה לשחק עם הבדים, לעצב בגדים למגירה ולסרב למכור אותם. רק לאחר לחץ שהופעל עליה מצד חברותיה החלה צין לתפור בגדים גם לאחרות (לחברות) ומשם התפתחה לרמה הבינלאומית העכשווית. כיום היא מציגה את בגדיה בין השאר בבוטיקים בבוסטון וניו יורק. אם לסכם, למותג הזה, אני צופה המשך ורוד.

מחירים: 490-290, חולצות וסריגים: 640-490 ¤, מכנסיים: 890-590 ¤, חצאיות: 1690-840 ¤, שמלות: 790-740 ¤, מילים: 1790-1100 ¤.

להשיג ברשת חנויות רינה צין:
דיזנגוף 216 ת"א 5235746-03
מסריק 21 ת"א 5277472-03
רחוב אגוז 2 יבנה 9436831-08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully