וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה נשי להיות גברית

מיכל צדיקי

18.12.2006 / 13:43

החולצה הלבנה והמכופתרת, מסמליו הגדולים של עולם האופנה הגברי, היא אחת הכוכבות הגדולות של החורף

אחרי שכל-כך הרבה דובר על הטרנדים הבולטים לחורף הזה, ואחרי ששיננו כמו תלמידות טובות שהכי אופנתי עכשיו זה מראה השכבות והלוק של שנות ה-80 ואפילו למדנו מה הולך עם מה, הגיע הזמן לפצח את סודות הגרעין של טרנד נוכחי נוסף: הלוק הגברי.

כשאומרים שבחורף הזה כדאי לאמץ את הלוק הגברי, לא מתכוונים שמעכשיו גידול כרס ושפם ייחשבו לעניין אופנתי ואם יש לך כאלה, נראה שאת לא בכיוון. הכוונה היא שיש לאמץ את הלוק המחוספס משהו של הביגוד הגברי.

זה לא מספיק סתם ללבוש חליפה גברית מחוייטת. המטרה היא ללבוש חליפה מחויטת עם קריצה נשית. כל החוכמה היא לקחת בגדים שבמקור מזוהים עם גברים ובאמצעותם להדגיש את הנשיות.

מלבד הז'קט המהוגן והמכנסיים הרחבים, גם החולצה הלבנה והמכופתרת היא אחד מנכסי צאן הברזל של עולם האופנה הגברי, מאז ומעולם. לכאורה מדובר בפריט לבוש שמזוהה לחלוטין עם הגבר, אבל זה מדהים איך עם כמה שינויים מינוריים הוא הופך לפריט נשי לכל דבר.

החולצה המכופתרת במראה הפשוט והמקורי שלה יכולה לשמש כבסיס טוב מתחת לז'קט מחויט. החולצות המושקעות יותר הכוללות שרוולים מתרחבים, וולנים, צווארונים מתוחכמים ומערכת כפתרה מיוחדת, יכולות וצריכות לעמוד בפני עצמן ולא מתחת למשהו אחר.

העונה נענו לאתגר הרבה מעצבים מקומיים, וכמעט שלא קיים אחד שהתעלם מהטרנד האופנתי ולא כלל בקולקציה שלו את הפירוש שלו לחולצה הקלאסית.

ירדנה זיו הנפלאה המעצבת של הוניגמן הלכה על שתי האופציות: גם חולצה מכופתרת חלקה ופשוטה וגם חולצה מושקעת יותר עם וולנים, המחירים הם 149.9 ו- 179.9 ¤ בהתאמה.

ב- TNT החולצה המכופתרת מהווה חלק אינטגרלי מהמראה הטום-בוי, שכולל, מלבד החולצה המכופתרת, עניבה, חולצה עם מחשוף "וי" עמוק וז'קט.

רובנס, נציגי הנישה של המידות הגדולות, כנראה יותר בקטע של חולצה מכופתרת פשוטה, כזאת שלובשים מתחת לז'קט, או ווסט במקרה שלהם. ב"אישה אישה" לעומתם הלכו על חולצה קצת יותר מושקעת עם אפליקציה של פרחים על דש הבגד. מחירה 489 ¤.

לרונן חן יש חולצה נפלאה עם כיווצים ווולנים לאורך קו הכפתרוים וצווארון גבוה. המחיר קצת כואב: 299 ¤.

כמובן שהחולצות המעניינות ביותר הן אלו שלא דומות מדי לחולצה הגברית. זה לא חוכמה לקחת את החולצה הקלאסית, לייצר אותה במידות של נשים ולצפות שנרוץ בהמונינו לקנות אותן. כדי שנסכים לפתוח את הארנק ולהוציא כמה שקלים מהמשכורת הדלה שלנו, רצוי שזה יהיה עבור חולצה מיוחדת שלא נראה על כל אחת ברחוב.

דוגמא לאחת כזאת היא החולצה של המעצב שי טובול שעיצב חולצה מכופתרת עם שרוולי פעמון שמסתיימת כמחוך. את החולצה אפשר להשיג בבוטיק שלו בבן-יהודה 189. ת"א.

חולצה יפהפייה נוספת היא של טלי רוקני שעשתה טוויסט עצבני לחולצה המקורית עם שרוולים שמגיעים עד המרפק, כיפתור אלכסוני וסיומת בצורת מחוך שחור. אז נכון שהמחירים לא זולים במיוחד (250-349 ¤ בסטודיו של המעצבת ברח' שפר 17 בת"א) אבל החולצות של רוקני פשוט מדהימות, במיוחד בשילוב עם חצאית עיפרון גבוהה או מכנסיים רחבים (לא יותר מדי) וחגורת מותניים רחבה.

לאלה שמוכנות להשקיע קצת יותר בחולצה מכופתרת, כדאי להציץ על חולצת המשי הלבנה של אסקדה שמעוטרת ברקמה פרחונית בשילוב פניני מיורקה, בצווארון והן בשרוולים. מדהים.

לבן של צרפתים

אי אפשר לדבר על חולצות לבנות מכופתרות בלי להזכיר את רשת המותג הצרפתי Anne Fontaine שמוכרות אך ורק חולצות לבנות. אז נכון, החולצות שלהם עולות הרבה, אבל תמיד טוב לשאוף גבוה.

המותג חוגג בימים אלו את פתיחתה של החנות השלישית ברמת אביב, שמצטרפת לחנויות בדיזינגוף-תל אביב וברמת-השרון. המעצבת של המותג, יהודיה ממוצא ברזילאי, חולשת כיום על 70 חנויות של הרשת ברחבי העולם. כשנכנסים לחנות ברמת-אביב אפשר לחשוב בטעות שנכנסתם למוזיאון או למעבדה נקייה של אינטל. הכל כל-כך נקי ומצוחצח, ממש תענוג.

קולקציה ממוצעת של המותג כוללת בסביבות 100 פריטים ומלבד החולצות יש בה ז'קטים ואביזרים נלווים כמו תיקים, חגורות ובשמים. בעיקרון, המותג הוא מותג קלאסי, כלומר לא מושפע באופן גורף מטרנדים, אך אם זאת יש הקפדה על הקשבה למשבי הרוח האופנתיים.

לדוגמא בקולקציה הנוכחית נעשה שימוש בבד הקטיפה שמאוד אופנתי עכשיו. בנוסף, קיימים מספר דגמים קלאסיים, שהפכו למזוהים עם המותג ולכן נכללים באופן קבוע בכל קולקציה או וריאציות שונות של אותו הדגם. עכשיו לתכל'ס.

המחירים כאמור, לא זולים בכלל (חולצות בין 700 ל- 1500 ¤ והאביזרים אפילו יותר), אבל אין מחלוקת לגבי איכות הגימור הגבוהה ואיכות הבדים. החולצות של Anne Fontaine ללא ספק מאוד ייחודיות ומחמיאות לגוף. ברור שלא מדובר במאסט, אבל אם יש לך את האפשרות להתפנק ככה על חולצה איכותית או שיש לך אירוע ואת רוצה חולצה שתגנוב את כל המבטים אך עם זאת תראה מכובדת, Anne Fontaine היא כתובת טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully