וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגת הקצפת של סבא

רועי ירושלמי

19.12.2006 / 19:40

הג'ל מודרני וקר, הקצף סמיך, נוסטלגי וחושני. רועי ירושלמי בודק את קצף הגילוח של וישי, מתוך געגועים

"פששקחחחח!" - במשך שנים רבות, היוותה נעימה קצרצרה ומוזרה זו, שהשתחררה אחרי הלחיצה על פומית קצף הגילוח, חלק בלתי נפרד מחייהם של גברים (וגם נשים חובבות קצף). קצף הגילוח, שהוחדר לראשונה לשוק הפרטי בשנות הארבעים של המאה העשרים, הפך מייד עם השקתו לבון טון של הגילוח הביתי. רק לפני כעשר שנים סר חינו של הקצף מעיני הציבור, שהפנה לו עורף ופנה, רובו ככולו, לג'ל.

על אף האנרכוניזם המסויים, הסטייל לא מש מהקצף. הפוזה שלו מורכבת מקורטוב של רטרו ומחושניות גברית. כיום, הקצף הוא נחלתם של העצלים (מי אמר שלא בא לו להשתפשף עם ג'ל קר על הבוקר ולא קיבל?). והם אלה ששומרים על הגחלת שלו.

באופן אישי, אני נוטה חיבה לקצף עוד מהגיל הרך: באחד מזכרונות ילדותי המוקדמים והאהובים עולה בראשי דמותו של סבי, מחזיק בידו מגלר ומעטר את פניו בזקן לבן וריחני. מסיבות שכיום לגמרי לא ברורות עמי, זכור לי גם שחיכיתי בקוצר רוח ליום בו גם אני אוכל להנות מזמן האיכות הזה מול המראה, עם הזקן הלבן והסכין החד פעמית והצהובה, שנדלתה מדי שבוע מהחבילה שבארון האמבט.

טיהור מובטח

כמחווה לקצף בכלל ולמורשת המשפחתית בפרט, רציתי לפרגן לקצף הגילוח הותיק והמצוין של פולו ספורט בו השתמש סבי בערוב ימיו. למרבה הצער ובדיוק כמו סבי עצמו, אין להשיגו יותר. גם בדיוטי פרי לא מוצאים אותו וחבל.

כמחליף עלה ובא קצף גילוח חביב אחר, של חברת "וישי". מותג זה, הקרוי על שם המעיינות המצויים בעיירת המרפא וישי (ולא על שם המשטר הפשיסטי הצרפתי, רחמנא ליצלן) מתמחה במוצרים בעלי אפילו רפואי משהו, המתבטא בתכונות ההיפואלרגניות של נמוצרים ובמי מעיינות שהמוצרים מבוססים עליהם.

יסלחו לי אלוהי כתבי האופנה על השימוש בקלישאה השחוקה שאני כה שונא ותמיד מזכירה לי את "לולו" קשארל ואת "אראמיס", מהמסריחים בבשמי תבל, אבל השיק הצרפתי של המוצר, משפריץ מכל עבר.

אפילו ה"תרגום" שעל האריזה מסרב להתנתק משפת המקור וקורא (לא נגענו): "בייסיק הום - מוס א? רסר אנטי פריקשן", ובקיצור - בהמרא"פ. עוד על האריזה נכתב כי בהמרא"פ ניחן בתכונות מחטאות וכי הקצף "מטהר" (לא הבנתי מה עומד מאחורי הדימוי הרליגיוזי והסתום הזה), מסייע במניעת חספוס, "מיועד לטיפול בפגמים באזורי עור בעייתיים החשופים לגילוח, במיוחד בצוואר" וכאמור שבין רכיביו ניתן למצוא את מי המעיינות של וישי, סיליקון ופולימרים. על זאת ייאמר: מבטיח ומכוון גבוה.

משתמנים

כאקט מקדים הצטיידנו אני והמגלר בשמן הגילוח של "איסי מיאקי", הנמנה על סדרת "L'eau bleu". השתמנתי ועל פניי התפשט ריח מרגיע שהזכיר הפעם ניחוח אורנים, עם שמץ של ניחוח האיסי מיאקי המוכר. הבקבוק הפצפון מכיל 30 מ"ל, ומצויד בטפטפת קטנה.

השמן מרוכז, מה שמקשה על מריחתו באופן אחיד. טוב היה אם החברים הטובים מ-"איסי מיאקי" היו מדללים קצת ומגדילים את הבקבוקון (3 ס?נטים על 5, שככה יהיה לי טוב) לטובת רווחת הציבור. נוכחות השמן לכשעצמו, הייתה אנמית משהו ולא הוסיפה יותר מדי לגילוח. מבאס משהו.

קצף קפוצינו

לאחר כל הטרראם שעל האריזה, הגיע רגע האמת של ה-בהמרא"פ של "וישי". 89 שקלים עולה הקצף. עם זאת, עם פתיחת המכסה התגלתה פייה סטנדרטית עד כאב, עם קשית קטנה בסופה.

לאחר שנרגעתי מהפשטנות הבלתי צפוייה ולאחר לחיצה עדינה על הפייה, פרץ במלוא הדרו קצף אוורירי ונעים. מעין הכלאה בין קצף אמבט לקצף של קפוצ'ינו. ריח הנקיון של כל העסק היה משכר ממש וכל זאת ללא כל שימוש במנטול, שב"וישי" טוענים שהוא רק מזיק לעור הפנים.

האדמומיות הקלה חלפה לה ולאחר שעה מרגע הגילוח התייצב עור הפנים שלי וקיבל מראה בוהק ואחיד, ללא פצעים וכל מיני חולירות. על אף ההספק המועט היחסית לעומת המחיר הלא עממי. ייתכן שהגאולה השלמה, ועימה הציון "מעולה" שיגיע לציון, עם קו הגברים החדש והמחודש של המותג, שיושק בארץ בחודשים הקרובים. אנחנו כבר מחככים ידיים.

שמן גילוח " L'eau bleu" של איסי מיאקי:
נפח: 30 מ"ל.
הספק: 30 גילוחים.
מחיר: 120 ¤.
ציון סופי: 3 מתוך 7 כוכבים.

קצף גילוח של בייסיק הום - מוס א? רסר אנטי פריקשן של "וישי" (ניתן להשיג רק בבתי מרקחת ולא ברשתות פארם):
נפח: 200 מ"ל.
הספק: 40 גילוחים.
מחיר: 89 ¤.
ציון סופי: 6 מתוך 7 כוכבים.
l

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully