וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה מתחת לחגורה

20.12.2006 / 15:14

קארל לגרפלד תובע עיתונאית שכתבה ספר על האופנה בפאריס, בטענה שהיא חדרה לפרטיותו

במהלך יוצא דופן למעצב אופנה ידוע, קארל לגרפלד פתח בהליכים משפטיים בבית המשפט בצרפת, והוא מבקש פיצוי כספי בשל חדירה לחייו הפרטיים.

בית המשפט עתיד להכריע בינואר בשאלה אם העיתונאית ילידת בריטניה, אליס דרייק, המתגוררת בפאריס, אשמה בחדירה לפרטיות בגלל הספר שכתבה, "The Beautiful Fall".

הספר הוא מחקר של האופנה בפאריס בשנות ה-70, והוא מתמקד ביריבות בין שני כוכבי התקופה, לגרפלד ואיב סן לורן. בספר נכתב על הומוסקסואליות ועל מסיבות סמים, אף שלגרפלד אינו נקשר במפורש לנושאים אלה. לפי החוק הצרפתי, הדיון בנושאים האלה, גם אם האירועים הנדונים התרחשו לפני 30 שנה, עלול להיחשב כחדירה לפרטיות.

שני דיונים כבר התקיימו בבית המשפט, ב-20 וב-30 בנובמבר. תביעתו של לגרפלד מסתמכת על סעיף 9 לקודקס האזרחי הצרפתי, הדן בחדירה לפרטיות. המתלונן שינה את תביעותיו לפיצוי בין שתי ישיבות בית המשפט, על פי מידע משפטי שנמסר ל"הראלד טריביון". הישיבות היו פתוחות לציבור.

עם פרסום הספר בספטמבר התלונן לגרפלד שקטעים בו, החושפים לכאורה את גילו האמיתי (73 שנה) ועוסקים במוצאו הגרמני, נסמכים על מקורות משפחתיים לא מהימנים.

הספר ראה אור בהוצאת בלומסברי בבריטניה ובהוצאת ליטל בראון בארצות הברית. הוא לא תורגם לצרפתית, ולפי הדיווחים, בצרפת כבר אי אפשר להשיגו בגרסה האנגלית. שלוש חנויות גדולות בפאריס אישרו שהפסיקו למכור את הספר.

דרייק לא היתה מוכנה להגיב לפנייה אליה. פרקליטתה, מארי-אווריל רו, אישרה שבנובמבר היו שני דיונים באולם 17 של בית הדין בפאריס, המתמחה בענייני פרטיות. עוד אישרה שאין תביעה בגין הוצאת דיבה, שגובה הפיצוי הוזכר בדיון ושפסק הדין של השופט יינתן בינואר. היא הוסיפה שכרגע אין צו מניעה משפטי רשמי האוסר את מכירת הספר בצרפת. פרקליטתו של לגרפלד, סלין דגולה, אישרה שפסק הדין יינתן בינואר, ואמרה שמבחינתה, המשפט כבר השיג את מטרתו העיקרית: הספר הוסר מהמדפים בצרפת ללא צו רשמי. את תגובתו של לגרפלד לא היה אפשר להשיג.

פייר ברז'ה, שותפו של סן לורן, שחייו הפרטיים מוזכרים אף הם בספר, אמר שאין לו כוונה לפנות לערכאות משפטיות. "לעולם לא אפתח בהליך משפטי - זה לא שווה את הטרחה", אמר בראיון טלפוני. "הדברים שנאמרו בספר הם לא חמורים כל כך", הוסיף. "בעיני, אין בהם רע בכלל. אין בהם התקפה על האישיות והאופי של איב סן לורן. יש הרבה מורכבות ביחסים בין מעצבים לבין התקשורת, אבל צריך להשאיר לכותבים מרחב פעולה וחירות ולא לקשור את ידיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully