וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: הוולווט אנדרגראונד

שני פישר

24.12.2006 / 14:07

בחורים שהם נסיכים בנשמתם ובחורות רומנטיות, חוגגים על הקטיפה שחזרה העונה, ובצדק

הזיכרון הראשון שלי מקטיפה, כמו זכרונות ילדות רבים, הוא טראומטי וקשור באימונית קטיפה אחת שסבי תפר לי בעצמו. לא די שהאימונית הורכבה מטלאי קטיפה בצבעים קודרים ולא הרמוניים, נאלצתי ללבוש אותה גם בשנות התשעים המוקדמות, עד שהרווח בין קצה המכנס לבין הנעל חשף את גימורי המלמלה שבגרביי.

כעת, כשפתאום כל העולם נזכר שמאוד מגניב, או ליתר דיוק GROOVY, ללבוש קטיפה, הגיע הזמן לשחרר מזכרונותיי את הילדה עם אימונית הקטיפה הכעורה ולהתעטף במחמם האצילי של החורף.

תקופת התהילה של הקטיפה, שאגב, ארכה יותר מתקופת התהילה של בריטני ספירס, התפרסה על גבי עשור שלם- שנות השבעים העליזות. כולם, מלהקות רוק כבד ועד עקרות בית נואשות, אימצו את הקטיפה באינספור וריאציות שונות: מפיג'מות מפנקות דרך מכנסי פדלפון ליצניים ועד לשמלות הערב הזוהרות ביותר. ובדיוק כמו ה LSD, סף המיצוי שלה הגיע עם תחילתן של שנות השמונים.

חלומו של ג'ורג'

בשני העשורים האחרונים, למעט מנויי האוזן השלישית שלא ויתרו על ז'קט הקטיפה הספורטיבי של אבא ונשים במידות גדולות שבחרו, שלא בטעם, להתחבא תחת אוהלי קטיפה בגזרת טוניקה, בשם הקו הזרוק שרווח בגלריות של עין הוד ובערבי פונץ' אצל פסלים בוהמיינים ביפו, נעלם המראה הקטיפתי כמעט כליל.

רק זמרי היפ הופ כדוגמת סנופ הצליחו להחזיר לחליפות הקטיפה את השיק האבוד שלהם, גם אם מדובר בשיק סרסורי במקצת. הבד הרך, נודע לשמצה עד כדי כך שפרק שלם בסיינפלד הוקדש לג'ורג' הלוזר ולתשוקתו העזה להתעטף בקטיפה. והינה, בדיחה של שנות התשעים הפכה לטרנד של חורף 2006, אירוני כמעט כמו שקלווין קליין יוציא כעת לפועל את הרעיון של קרמר- בושם בניחוח אוקיינוס.

גוצ'י רמזו

הקאמבק של הקטיפה למלתחת החורף לא קרה בין לילה, כבר בקולקצית חורף 2005 של גוצ'י הופיעו פריטים מקטיפה שרימזו על העתיד לבוא. כניסתה המחודשת והאלגנטית העונה היא זוהרת ומוצלחת במיוחד. בחורים ניראים בז'קטים מקטיפה כמו נסיכים והבחורות, אם הלכו על ז'קט קטיפה איכותי יראו כמו חברותיה של אנה קרנינה.

נייקי הוציאו העונה עליוניות ספורטיביות מקטיפה בגזרות מצויינות, שהולכות נהדר עם מכנסיים אלגנטיות או עם ג'ינסים, טובהל'ה יצרה שרוולונים סגולים ומקסימים מקטיפה לחורף הנוכחי והמותג European culture הוציא שמלה סגלגלה-אפרפרה וחלומית מקטיפה רכה.

נעים ככלבלב

חשוב להקפיד לקנות פריטים שלוקחים את הקטיפה למקומות מהודרים ולא פריקים חלילה. מי שיעז ויילך על לוק סבנטיז קומפלט – עם קטיפה מכף רגל ועד ראש, בכלל מוזמן להקים להקה ואנחנו מבטיחים להגיע להופעה. שימו לב גם שרצוי לבחור בקטיפה דקה יחסית (אבל לא מדי, שלא תיראה צ'יפ) שכן בד הקטיפה אינו מרזה בלשון המעטה.

התחזית היא שבד הקטיפה הרומנטי כנראה לא ישרוד עד החורף הבא ולכן שווה להנות החורף מיתרונותיו הגדולים: הוא גברי לגבר, הוא נשי לאישה, הוא נעים למגע כפרווה של כלבלב, הוא ראוותני במובן הטוב של המילה, והכי חשוב- הוא עשוי לתקן זכרונות ילדות כואבים.

(בתמונה הראשית: שמלת קטיפה של מרטין מרג'יאלה שבגדיו נמכרים ברשת קום איל פו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully