וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לפוזה המעייפת

שני פישר

27.12.2006 / 14:34

זה כאילו מגניב לתת לתמר קרוון הצלמת הסופר- תל אביבית, לדגמן את הקולקציה החדשה של רוני בר. חבל שהבגדים יוצאים מזה רע

מזה שבע שנים מצליחה רוני בר לצמוח לצד ולא בתוך תכתיבי האופנה המתחלפים ולשמור על תו היכר מובהק. גם בעונות הקודמות, גם החורף שווה להיכנס לחנת הנעימה ברח' ביאליק בת"א ולבדוק את הטופים היפים והנוזליים, את המכנסיים היפים וגבוהי המותן, את הטופים שמתרחקים מהגוף ויוצרים מראה עם נוכחות, את החולצות הדקות בגוונים הנכונים של ירוק וצהוב, את הקפושון המגניב ועוד. פריטים יפים יש בקולקציה.

העניין הוא שהבגדים של בר לא ניראים במיטבם כשהם על הקולב ולכן הבחירה במי שילבש ויציג אותם, היא משמעותית. קטלוג עונתי הוא חשוב ככזה שמעביר את האווירה שרוצה המעצבת להעביר וככזה שמציג את הבגדים במיטבם.

נבלעת בבגדים

גם בקטלוגים הקודמים של בר נבחרו דוגמניות לא טיפוסיות להציג את הבגדים על רקע רקעים חיוורים ותחת תאורה פלורוסנטית דהוייה, כדי ליצור מראה שטוח ונקי. כמו אז, גם הפעם, ניראה שהושקעו משאבים רבים בסטיילינג אגבי וביצירת תמונות א-לה פוטו רצח סמי-פוטוגניות.

רק שהפעם, שלא כתמיד, נוספה למשוואה גם תמר קרוון, על יציבתה הרפוייה ופניה נטולות ההבעה במתכוון, שעשתה את הנורא מכל וגרמה לבגדיה הנפלאים של רוני בר להחוויר.

התמונות מצולמות בדירה תל אביבית טיפוסית (כולל חתלתול המחמד) וקרוון מדגמנת אמנותיות ואת דמות האנטי –דוגמנית, עם חשיפה אמיצה (שוב) של נקודות החן שעל הפנים, מול המצלמה.

קרוון היא מנציגיה של תקופה שבה התל אביביות היתה שם נרדף להתנשאות, ניכור וחשיבות עצמית מוגזמת, שאיפיינה כותבים ויוצרים שונים. בשיוך של המסר הזה לבגדים היפים של בר – יש מהפיספוס. הרושם שנוצר הוא של פוזה מעייפת שמוצתה מזמן ואם יש מישהו שרוצה להיכנס לסצינה הזאת וללבוש את המדים האלה – נו, שישמח בזה.

כמו כן, הבחירה בתמר קרוון היא סופר-תל אביבית ומכוונת ללקוחות סופר תל אביביות. שהרי בנות הפריפריה שאינן קוראות את המדור העירוני "הבועה" בטיים אאוט לא יבינו את פשר הבחירה מעצם היותן מרוחקות מהבועה.

העניין הוא שיצא שגם תל אביבית מקצועית כמוני נותרה מאוכזבת לנוכח הבחירה. אין ספק שתמר קרוון עונה על הטייפ-קאסט של הלקוחה של רוני בר: היא עושה אמנות, היא מגניבה והיא לא נראית כמו דוגמנית, אך דווקא הגוף הנערי והגרום שלה, שלכאורה מצדיק את הבחירה, לא פועל לטובת הקטלוג. קרוון נבלעת בבגדים באופן שלא מאפשר לשפוט את טיב הגזרות.

כתוצאה מכך הבגדים של בר נראים מרושלים על גבול הסמרטוטיים ולא זוכים לכבוד הראוי להם.
המון יומרנות בתחפושת לא יומרנית ישנה בקטלוג, אין לי דבר נגד נשים אמיתיות או תאורת יום, אבל שמתחכמים יתר על המידה, נותרים קירחים מכל הכיוונים.

לא מתפנקת

ונחזור לבגדים. בקולקצית חורף 2007 ממשיכה רוני בר ליצור מראה נשי ייחודי ולא מתפנק. גם העונה בגדיה מתאפיינים במורכבות פנימית, בפשטות גיאומטרית ובצבעים מונוכרומטיים.

ההשקעה של המעצבת בבדים נוזליים ונעימים וביצור גזרות פשוטות לכאורה אך מדוייקות להפליא, היא שיוצרת את המראה המלוטש והמחוספס בו זמנית, המרושל והמהודר, האורבני והקיבוצי, המיני והא-מיני.

ניראה שההתפתחות בחייה האישיים של בר משפיעים גם על עיצוביה. זה נדוש אבל בקולקציה הנוכחית אפשר למצוא מספר פריטים שלאו דווקא מאופייני בסגנון המהוה והרוקרי-אורבני המוכר, אלא מעוצבים דווקא בגזרות נשיות ובצבעים רכים – בהשפעת הפיכתה של המעצבת ל...כן, נכון, אמא.

אמא או לא אמא, מומלץ לכל לקוחה לבדוק גם העונה את מכנסי הסקיני שבר מעצבת בהתמדה כבר מספר עונות, שגם החורף הן מוצלחות מאד וצרות לכל אורכן.


טווח מחירים: חולצות: 180 ש"ח-450 ש"ח, מכנסיים: 450 ש"ח-650 ש"ח, סריגים: 750ש"ח- 1290 ש"ח, שמלות: 550 ש"ח- 890 ש"ח, מעילים: 860 ש"ח- 890 ש"ח, תיקים: 150 ש"ח- 350 ש"ח.

רוני בר, ביאליק 2 ת"א, 03-6294662

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully