וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תבזבזו סתם

ענת אור

28.12.2006 / 12:46

את הבזאר הכי משתלם ומרגש שמתרחש בסופ"ש, ארגן מרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בת"א, שגייס מעצבים טובים והנחות על

בסוף השבוע הקרוב יתקיים, זו השנה הרביעית, בזאר "מתלבשות על זה". שוק מעצבים במחירים אטרקטיביים שכל הכנסותיו הן קודש למרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב.

לא פשוט לערבב בין הנושא הכואב של תקיפה מינית לנושא בגדים, אופנה, הנחות וכל השמייח הזה. אבל מסתבר שאפשר גם לתרום לארגון שעושה עבודת קודש, שכולנו מקוות שלא נזדקק לשירותיו, וגם להכניס לארון בגדים חדשים ומהממים, שאפילו לא עלו לנו ביוקר. על כך נאמר: לא בזבזתי, חסכתי, וגם תרמתי.

גדול כמו הפסטיגל

ביקור שערכתי במרכז הסיוע העיד על היקפו המתוכנן של הבזאר, לכל פינה שהיה בה טיפת אוויר נדחף ארגז שכתוב עליו "בזאר". מעל הארון, מתחת לטלוויזיה, ובערמות גבוהות במסדרון, המרכז התל אביבי הפך למחסן של בגדי מעצבים, הארגזים האלה מכילים יותר מ- 10,000 פריטים.

לפני ארבע שנים התקיים הבזאר במחסן קטן ואילו השנה הוא מתקיים בגני התערוכה, בביתן 15, שמארח את הפסטיגל בדרך כלל. זה הישג מרשים, כשמבינים שאת כל ההפקה: מאיסוף הבגדים, דרך התמחור וכלה בתלייה, עושות מתנדבות מרכז הסיוע בעצמן.

מעל 200 מעצבים תרמו בגדים ואביזרי אופנה. עדי יחזקאלי, רכזת גיוס המשאבים של המרכז, מתרגשת מהנכונות שמתגברת משנה לשנה, "זה מדהים, תרמו המון. מעצבות צעירות שעכשיו פתחו חנות הורידו בגדים מהקולבים כדי להשתתף. משנה לשנה יש יותר מודעות לתקיפה מינית ויותר רצון של המעצבים להשתתף, חלקם מתקשרים אלינו שואלים מתי הבזאר הבא".

ללא דמי כניסה

הגדילו לעשות נעלי נמרוד, שתרמו 5,000 זוגות נעליים, חברת "בגיר" שתרמה אלפי פריטים, המעצב רונן חן שתרם כמויות גדולות מהקולקציה החדשה שלו ועזר בהשאלת סטנדים, ו"ראומה" שמעצבת תכשיטים במיוחד לבזאר.

שלא כמו בשוק המעצבים, לא ייגבו דמי כניסה למתחם. בחלל ההאנגר יהיה לכל מעצב סטנד משלו, והמחירים יהיו "נמוכים בצורה קיצונית" כדברי יחזקאלי, "אטרקטיביים זו מילה טובה למה שיהיה שם". התוויות עם המחירים המקוריים יישארו על הבגדים, שיימכרו ב- 70-80 אחוזי הנחה.

לפחות עשרה מהמשתתפים תופרים במידות נדיבות ומובטח כי יהיו בגדים מכל הסוגים ובכל המידות, גם בגדי הריון. בגדים והלבשה תחתונה יהיו עד מידה 54 ובמבחר. עדי מעריכה כי לפחות 2,000 פריטים הם במידות גדולות.

מלבד בגדי נשים, גברים וילדים ושמלות כלה, יימכרו בבזאר גם אביזרי אופנה, תכשיטים, מצעים, סבונים, ספרים (תרומת הוצאת ידיעות אחרונות וספריית מעריב), אביזרים לבית, בובות ומוצרים לילדים.

בהאנגר יהיו גם דוכנים של בתי הקפה "אורנה ואלה" ו"קפה ג'ו", שגם הכנסותיהם ייתרמו למרכז. על המוזיקה די.ג'יי אדם לוי, וכל מי שייכנס למתחם ישתתף בהגרלה, שהפרסים שלה נתרמו אף הם, ביניהם: ארוחות זוגיות במסעדות ין ויאנג, ג'קומטי ורוני ג'יימס, מנויים לחדר כושר ופילאטיס ושיעורי מחול.

כמות התרומות שזכה לה הבזאר מעוררת התרגשות ותקווה שאולי כל הרצון הטוב הזה יביא בסופו של דבר לירידה ברמת הפשיעה המינית בארץ.

"הנושא עלה למודעות מאוד בתקופה האחרונה, מה שהביא גם לעלייה במספר הפניות" מספרת יחזקאלי, "זה נושא שהולך ונהיה פחות מושתק, אנחנו כחברה מתחילים לדבר על זה. המעצבים רוצים להצטרף להעלאת הנושא למודעות ולצאת נגד התופעה".

מרשימת המעצבים הארוכה נדמה שכולם שם, ואם מישהו חסר, סימן שהוא לא ידע על בזאר. "זו גם הזדמנות לאפשר לאנשים לקנות בגדי מעצבים במחירים סבירים" אומרת יחזקאלי ומזכירה כי גם גדעון אוברזון ובארי מאייר, ומעצבים נוספים שהמחירים הרגילים שלהם נחשבים גבוהים בין המשתתפים.

עוד ברשימה: נעמה בצלאל, כאוס, בנות, רותם והדס, יעל אורגד, ג'יזוס, פראו בלאו, זארה, אלמביקה, וכל מי שאתם יכולים לחשוב עליו, "המעצבים משתפים פעולה נורא מהר, ולא בשביל הפרסום" היא אומרת.

מי שתרצה להצטייד גם בחולצה עם מסר תוכל לרכוש ב- 25 ש"ח טי שירט שחורה עם כיתוב בוורוד בזוקה: "ככה נראית פמיניסטית", שנמכרת במידות S – XXL ומעידה כי "פנים שונות לפמיניזם. פנים, משקל וסגנון".

"בזאר מתלבשות על זה" - שישי- שבת 29-30.12.06 , 10:00-18:00 ביתן 15, בגני התערוכה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully