וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טהורת השנה בתחום האופנה

ענת אור

28.12.2006 / 19:04

כשאת ממחזרת סדינים לתיקים, מעסיקה מוגבלים בתפירה ועוברת ליישוב אקולוגי-חברתי בדרום, ניראה שאת הצדקת שלנו

כשעזבו דניאלה לבנסארט ומוניקה אדלר את עבודותיהן במשרדי עורכי דין ופתחו, לפני ארבע וחצי שנים ברחוב שינקין בתל אביב, את חנות בגדי היד השנייה – "שתיים, בגדים שמתגלגלים" היה להן חזון.

בניגוד למה שקורה בדרך כלל לעסקים, שעם הזמן השיקולים הופכים ליותר ויותר מסחריים, בין אם בעקבות הצלחה או קשיים, אצל "שתיים" מוכח (בלי לפתוח פה לשטן) שאפשר לקיים עסק שיש לו ערכים, ואפילו לאורך זמן ואפילו בהצלחה שכולם מרוויחים ממנה (גם הלקוחות).

בשבת הקרובה תיערך ב"שתיים" מכירה גדולה, שבעיקר הלקוחות הקבועים שלה ידעו להעריך ולקוחות חדשים יגלו כמה כיף לקנות בגדים שכבר קיימים ושלא צריך להמציא אותם, וכמה נעים זה לכיס.

ביום האחרון של השנה שעברה התקיימה מכירה דומה, ובהזדמנות זו כדאי לספר על עוד מסורת שמשתרשת ועל עוד חזון שהגשימו השנה לבנסהארט ובן זוגה.

ביקור במפעל

פרוייקט שהפך למאד מזוהה עם החנות הוא פרויקט תיקי הבד המפורסמים של "שתיים" שנתפרים מסדינים משומשים. מיזם שבבסיסו שני רעיונות ידידותיים לסביבה ומניע חברתי אחד: 1. שימוש בחומרי גלם קיימים. 2. צימצום השימוש בניילונים בלתי מתכלים. 3. מתן עבודה למפעל שיקום לאנשים עם מוגבלויות, שבו נתפרות עבור "שתיים" אותן שקיות הבד.

הפרוייקט הפך להצלחה והוביל לקו שלם של מוצרים מאותם חומרים, שמספקים עבודה רבה למפעל השיקום ש"שתיים" עובדות איתו, שנמצא בבאר שבע.

בנר החמישי של חנוכה הגיעו לבנסהארט ואדלר, עם שני ילדיהם הקטנים אורי וברי, מצויידות בסופגניות, ממתקים ובמתנה אישית לכל עובד, כדי להגיד באופן אישי תודה לעובדות במפעל השיקום, בשם התל אביביות שבזכותן כבר שכחו מה זה שקית ניילון.

המסורת הזאת התחילה בשנה שעברה, כשבעלות "שתיים" החליטו לא להסתפק בברכה או במתנה אלא לבוא בעצמן, עם ילדיהן, ולקיים הרמת כוסית עם עובדות המפעל המיוחד הזה. כשכלבי הנחייה של כבדי הראייה והעיוורים שעובדים במפעל, מצטיינים בתור אטרקציה לילדים המבקרים, אורי (של דניאלה) וברי (של מוניקה).

הבית הוא המסר

עד לאחרונה הנסיעות שלהן עם הבדים למפעל בבאר שבע, היו מתל אביב. בשלושת החודשים האחרונים התקצרה הדרך עבור דניאלה. היא ואודי, בן זוגה, הגשימו חלום ועברו לגור ביישוב אקולוגי חדש בנגב, שהם מיזמיו.

היישוב הוא התרחבות של קיבוץ קיים, שהופרט לאחרונה, בשם "כרמים", שהופך להיות יישוב שהדגש בו הוא חיי קהילה, על אורח חיים אקולוגי ועל פלורליזם. "את התכנים ניצוק למעשים בשנה הקרובה" מספרת לבנסארט, "הכוונה היא להיות יישוב לא הומוגני, שיהיו בו דתיים, חילוניים, גייז, חד הוריים, בני גילאים שונים וגם אנשים שהם לא זוג. מרקם עשיר ומגוון של אנשים ולא הפורמט של זוג צעיר עם ילד וכלב".

בתוך השטף של הרוחניקיות התל אביבית שחזקה בעיקר בסיסמאות, כמה מרענן לראות אנשים שבאמת מתכוונים למה שהם מאמינים בו.

ה-מכירה המשתלמת

בשבת הקרובה (30.12.06) תתקיים ב"שתיים" מכירה סוף-סופית של סוף שנה לרגל ספירת המלאי השנתית. המחירים יהיו מאוד מפתיעים, גם של המעילים ויהיו המון המון פריטים, שחלקם עדיין לא הוצגו קודם.

הלקוחות הקבועים מכירים את הסטנד שנכנס בחודשים האחרונים, שנקרא new arrivals, שמציג את הפריטים החדשים שזה עתה נוספו לחנות. פסגת האושר של לקנות ביד שנייה, היא לשים את היד על פריט שווה במיוחד, שאתה יודע שעוד שנייה הוא כבר היה נלקח אבל אתה ראית אותו ראשון.

מאות פריטים כאלה יוצגו בשבת בחנות, "אנחנו צריכות לפתוח הכל לספירת מלאי, אז הכל יהיה בחוץ. אנחנו לא מבטיחות סדר אבל יהיה מגוון מאוד גדול ויהיו מחירים שווים" אומרת דניאלה.

במכירה יתקבלו זיכויים של מי שהביא אליהן בגדים, והיא תתקיים בחצר שמאחורי החנות אם מזג האוויר יאפשר זאת, אם לא אז בפנים. מהשעה 13:00 ועד "שיהיה חשוך וקר מדי", שזה אומר בערך 20:00.

מעניין איזה עוד דברים טובים יצליחו להגשים ב"שתיים" בשנה הבאה עלינו לטובה.

שתיים, שינקין 38 תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully