וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה נגד יפן - טייק 2

רועי ירושלמי

2.1.2007 / 22:29

קצף הניקוי-גילוח היפני של שיסיידו או ג'ל הגילוח האמריקאי האיני של פבוניה בוטניקה? רועי ירושלמי שוב מנדב את הלחיים

דווקא במזג האוויר היבשושי והשחון, שהשליט כאן טרור של ממש בחודשיים האחרונים, לפני בוא הגשמים, מתגלים יתרונות בהקשר הגילוח. הפצעים והאדמומיות – צמד הזוועות שהתאהב בי, לא הרים את ראשו המרושע במשך כל תקופת הקור היבש. זו אכן נחמה מסויימת, בהתחשב בקוצר הנשימה המתמשך שרדה בי ובשאר מוכי הברונכיט והאסטמה במשך כל אותה תקופה, אך נניח לעניין זה לעת עתה.

מכאן, שבמסגרת האווירה החיובית, ששררה באותם ימים לנוכח מצבו מעורר ההתפעלות של העור הממושמע שלי, התפניתי בדמדומי מוצאי שבת אחד, יבש וקריר, לתת את הדעת על קצף הניקוי-גילוח של "שיסיידו".

המותג היפאני הוותיק נוסד ב-1872 על ידי הרוקח הראשי של הצי הקיסרי היפאני לשעבר, ארינובו פוקוהארה. בארץ מוצאו, "שיסיידו" מהווה חלק בלתי נפרד מתרבות הקוסמטיקה. מלבד מוצרים ז'אנריים יוצא תחת שם המותג את אחד מראשוני המגזינים בעולם בנושא אופנה וטיפוח (נוסד בשנות ה-20 של המאה הקודמת), שנמכר עד היום ביפאן ביותר מ-9 מיליון עותקים. זאת ועוד, מייסד המותג היה הראשון להטמיע ולשווק ביפאן גלידה וסודה. כל אלו נמכרו יחדיו באופן ביזארי לחלוטין, בבית המרקחת של פוקוהארה בטוקיו.

לפני כשלוש שנים החליטו בחברה לעלות על הגל המטרוסקסואלי ולהשיק ליין טיפוח מקביל לגברים. קרם הגילוח של המותג, לא משווק בישראל, אך עם זאת קצף הניקוי יפה גם לגילוח. האריזה הלבנה- כסופה, שבתוכה המתין הקצף היתה כעורה למדי. לפי הכיתוב שעל האריזה הקצף ניחן בתכונות אנטי בקטריאליות, התורמות למניעת פצעוני גילוח וזה ניחם. כך או כך, רבה היתה הפליאה כשהסתבר שלאחר כל ההגיגים על הקצף, מהשפורפרת הלבנה ביצבץ לו דווקא קרם בגוון מטאלי, שלא הזכיר בשום אופן, קצף. מוזר מאד.

מנקה באמת

לאחר טבילה במים חמים ועיסוי עדין של הפנים, התגבש לו במפתיע מהמשחה המרוכזת מרקם אווירירי שהיה לא פחות מאידאלי וריכך במהירות את עור הפנים. ניחוחה הרענן והנקי של התרכובת תרם מקסמו לכל העניין, כמו גם התוצאה המספקת, שהותירה את עור הפנים נקי, מחוטא וחף מכל אדמומיות או פצעים. נפלא עבור מתגלחים שלא משתמשים בתכשירי טיפוח וניקוי באופן יומיומי ומרוויחים ככה שתי פונקציות על הדרך.

עם זאת המחיר (215 ש"ח, כמעט פי 10 ממוצרים סטרנדטייים שבשוק) העיב על צהלתנו הרבה. במיוחד כי בארה"ב נמכר הקרם בכ-20$, כמעט שליש ממחירו בארץ, לתשומת ליבם של היבואנים. נקודת האור העומדת לצידם הצרכנים המקומיים, מלבד רכישה אונליין, הם הסיילים התכופים שחלים ברשתות הפארם ומוזילות בתכיפות את המוצר בעד 40 אחוזי הנחה. שווה בהחלט לחכות.

חדוות השפיך

בדיוק שבוע לאחר אותה שבת שחונה, מצאנו עצמנו אני וא' ספונים בבית, מחככים ידיים לאורו הכתום של מפזר החום. התפאורה הדרמטית היוותה רקע מתאים להופעת הבכורה בארץ של ליין המוצרים של המותג האמריקאי "פבוניה בוטניקה", העולים בימים אלו ארצה ושהמדור זכה לסקור באופן ראשוני ובלעדי.

המוצרים, הנמכרים במכוני טיפוח בלבד מתבססים על מרכיבים מן הצומח ומדוברי המותג נמסר כי בין לקוחותיהם של הפבוניות בחו"ל נמנים מדונה וגיא ריצ'י, שרה ג'סיקה פארקר, ג'ינפר אניסטון, בריטני ספירס, והאחיות הבלתי נלאות מרי קייט ואשלי אולסן.

בניגוד לשיסיידו הוותיקה, פבוניה היא חברה צעירה למדי שהוקמה אך בשנות התשעים. המוטו שלהם הוא לשים בצד את הלוק המפונפן, את הניחוח המרנין וכל דגש על פוזה מיותרת. בפועל, מדובר בכך שבעוד הקצף המסוקר של שיסיידו מלטף את עור הפנים ככותנה מצרית, הקרם הלבנבן של פבוניה מזכיר במרקמו נוזלים שהשתיקה יפה להם.

סיכומים ומחירים

כך או כך, ניסיתי אותו והתוצאה היא שאיזי גלייד, קרם הגילוח של "פבוניה בוטניקה" מוצלח עד מאד, וייתכן שאפילו קצת יותר מזה של שיסיידו. הוא נמרח בקלות ובאופן חסכוני על העור, מרכך באופן מיידי את העור והזיפים והתוצאה הסופית בהחלט מרשימה.

מה שכן, כיפי הוא לא. במילים אחרות - לצד תג מחיר של 286 ש"ח, ניתן היה לצפות לקצת יותר השקעה בפרטים הקטנים ובעיצוב, שיעשו לצרכן הפלצן קצת פאן על הלב. המרקם של איזי כאמור לא ממש עושה חשק וניחוח הלבנדר העז, סובל מבנאליות מה. במילים אחרות, פבוניה מלהיבה כמו סטיישן של ב.מ.וו - המותג קורץ, אך האוטו לא נוצץ.


שיסיידו מן – קצף ניקוי וגילוח
נפח: 125 מ"ל
הספק: 40 גילוחים
מחיר: 210 ¤
ציון סופי: 6.5 מתוך 7 כוכבים.

קרם גילוח "איזי גלייד" של Pavonia Botanica
נפח: 150 מ"ל
הספק: 35 גילוחים
מחיר: 286 ¤
ציון סופי: 6 מתוך 7 כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully