וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד שלא ראינו את הקשירות

שני פישר

6.1.2007 / 22:45

הן השתלמו בלימודי חלל ונפח והמשיכו ליצירת בגדים ארכיטקטיונים. שני פישר מבליגה על רגעי בנאליה ומאמינה במותג D&A

כשקאלה לצידה ועלמה ממולה, החנות D&A הציבה לעצמה רף גבוה מאוד כשהתמקמה ברחוב בעלי המלאכה הנחשק בתל אביב. הבגדים של D&A ידועים בבדיהם החלקים, במחשופים הנוזליים ובגזרות גיאומטריות מחושבות, המוסיפות לפריטים קז'ואליים, ייחוד וסיגנון באמצעות כיווצים, כפתורים וקשירות. בעלות ומעצבות המותג, דלית ציפורקין מה- D וענת צפריר מה- A פועלות זמן מועט יחסית בשוק האופנה הישראלי, אך הצליחו למשוך כמות איזכורים ותשומת לב לא מבוטלת בזכות קטלוג החורף הנוכחי שלהן.

כיוון שאופי הבגדים הוא נקי וחלק, גם הקטלוג של D&A צולם בתאורה כחלחלה וקרה בחלל סטודיו הצופה לנוף אורבני. האספקט הארכיטקטוני של החלל משתלב עם האופי המינימליסטי של הבגדים, ואם למראה הקטלוג עלתה למישהו האסוציאציה "באוהאוס", אפשר להבין אותו. בנוסף, החלל הריק ואופן העמדת הדוגמניות מזכירים סטודיו לריקוד. כניראה בגלל ששתי המעצבות מגיעות מרקע של... ריקוד. איך ניחשתם.

הבדים מהם מורכבת הקולקציה הם טריקו, כותנה וצמר. כמויות הבד הנדיבות בהן משתמשות השתים, יוצרות הרמוניה תנועתית מרשימה ומאפשרות ללובשת טווח תנועה מלא עד כדי שפגט. המראה המתקבל הוא אורבני-אצילי. כזה שלא יתאים רק לרונה לי ולנגזרותיה אלא גם לנשים מתוחכמות בכלל ובעיקר לזן השנוא של נשים תמירות וזקופות עם נוכחות מרשימה.

לכפתר צינור

ההשפעות על הקולקציה הנוכחית הן יפניות-נזיריות המתבטאות במחשופים מאופקים ובבדים הנקיים, והשפעות יווניות, המתבטאות בגזרות אלכסוניות של הדגמים. המנטרה של דליה וענת היא שהבגדים מקבלים את הצורה רק על הגוף. היתרון של הגזרות המודולריות של די אנד איי הוא שדרך הקשירות ועודפות הבד נוצר אפקט אינדיווידואלי, כלומר הבגדים ייראו אחרת על מתלבשות שונות.

ענת ודלית הגיעו לאופנה מלימודי עיצוב מוצר ועיצוב פנים. אולי מכיוון שלא השתתפו בקורס תולדות האופנה א' אלא עסקו דווקא בנושאי חלל ונפח, חלק מדגמיהן עונים על ההגדרה של המינימליזם המרגיז, וחלקם מותירים רושם וירטואוזי במיוחד.

אספקט עיצוב הפנים מתבטא בניצול הבד בחלל התלת מימדי ואספקט עיצוב המוצר מתבטא בשיכלולים קטנים של הדגמים, כמו חולצה עם כפתורים בגב המאפשרים חשיפה נועזת או סגירה שמרנית ומכנסיים בגזרה ישרה שבעזרת כיפתור הופכים למכנסי צינור.

פרקטיות זהירה

דלית אנד ענת הצליחו ליצור קולקציה מעניינת, אחידה, אך גם מצומצמת. את התעוזה הן השאירו בבית והביאו בעיקר תחכום ופרקטיות זהירה. המקום הבטוח של הגזרות הרחבות שמתאזנות בליפופי בד מחטבים ובקשירות מעטפת הוא אמנם מחמיא אך גם שחוק למדי. ניתן היה להעמיק בפן הגיאומטרי וליצר דגמים עם אמירה מעניינת יותר ומתבקשת פחות. גם קשת הגוונים של הקולקציה היא חדגונית. זריקת צבע בחלק מהפריטים, כדי לשבור את אפרוריותם, היתה יכולה ליצור גיוון מבורך.

חלק מהדגמים מתוחכמים וחכמים מאוד וחלקם צפויים לעייפה, ניראה עם זאת שבעוד מספר עונות, המותג די אנד איי יגיע לאיזון ולשלמות הנשגבת, כי כמו שניכרים משחקי הניסוי והטעייה, כך ניכרת גם נגיעת היד הפרפקציוניסטית של המעצבות, בכל פריט בקולקציה.


מחירים:
מכנסיים 289 ש"ח – 680 ש"ח
חולצות 229 ש"ח – 440 ש"ח
עליוניות 350 ש"ח – 700 ש"ח
חצאיות 489 ש"ח
שמלות 480 ש"ח – 900 ש"ח.

D&A, רחוב בעלי המלאכה 12 תל אביב, 0778832064

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully