וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסמס כל השנה

ענת אור

8.1.2007 / 15:11

היא משחקת להפליא עם קיטש, סנטימנטים, גזרות מעניינות וקישוטים מעטירים. שוב אנחנו משבחים את דינה גלאס

הסיפור על הדרך בה התחברו מעצבת האופנה דינה גלאס והצלמת דינה לוי, שצילמה לה את שני הקטלוגים האחרונים, משקף במידה רבה את עבודתה של המעצבת, שהבחירות שלה יפות תמיד, שאינה מתפשרת ונשארת תמיד מאוד נאמנה לעצמה.

לוי, (בת 25, מבלגיה, חיה כעת בארץ, אחרי שעבדה כצלמת אופנה בלונדון) נכנסה לחנות של דינה גלאס כלקוחה, אהבה את הבגדים וגם קנתה. היא השאירה אחריה כרטיס ביקור. גלאס הסתקרנה ונכנסה לאתר של לוי ו"בדף הפותח היה צילום של מנורות כריסמס ונעלי בלט על דשא, וזה נורא דיבר אלי. כשפתחתי את הסטודיו-חנות שלי מילאתי אותו בשרשראות של מנורות אמרתי שאני רוצה שיהיה לי כריסמס כל השנה".

אל צילומי הקטלוג הקודם נכנסה מנורה בצורת כוכב שבדרך כלל שוכנת בחנות, והפכה למוטיב גרפי חוזר. "התלהבתי מזה שיא" מספרת גלאס, "מה שריגש אותי במיוחד היה האור, החלטתי שבקטלוג הבא הקונספט יהיה המנורות".

גם חיבור עם מעצב גרפי בשם ירמי אמסטר התגלה כנכון ומימש פנטזיה שיש לגלאס כבר שנים, לעשות את הלוגו שלה כך שייראה כעשוי ממנורות. שיתופי הפעולה האלה, בין השאר, הולידו את הקטלוג המוצלח ביותר של דינה גלאס עד כה.

צילומים בחדרי מדרגות

גלאס הגיעה למסקנה שלעבודה שלה אפשר לתת את הכותרת "פנטזיה עירונית". חומרי הגלם של ההשראה שלה מגיעים מצד אחד מהפנטסטי, הילדותי, הרומנטי והנוסטלגי, ומהצד השני מהחספוס שבסגנון החיים העירוני. גלאס, המוכשרת להדהים, נשארת מאוד מוקפדת בעשייה שלה גם כשהיא מעצבת בצורה נועזת ושוברת מוסכמות. היא מצליחה כמו כן, לשמור תמיד על הרמוניה, גם כשהיא יוצרת שילובים יוצאי דופן.

"אין עונג גדול יותר מלראות חומר שמקורו בקיטש הנחשב סר טעם (כמו בגדי הערב מרובי הפאייטים שברחוב אלנבי) ולהפכו לדבר חדש, חצוף ובעל ערך סגנוני, עכשווי וחדש" היא כותבת בקונספט הרעיוני של קולקציית חורף 2006-2007.

הקטלוג מצולם בחדרי מדרגות תל אביביים, שנמצאים לא רחוק מהבית והסטודיו של גלאס וגם מדירתה של לוי, "כשדינה הציעה שנצלם פה קרוב בחדרי מדרגות שמחתי ולא מתוך נוחות, זה הרגיש לי חמים, ליד הבית, זה האזור שלי".

שרשראות מנורות הכריסמס משמשות כאביזר אופנה בצילומים. בצילום אחד הן הופכות לכתר ובאחר לצעיף. האור העדין של המנורות לא מפסיק לרגש את גלאס "הוא יוצר מן הילה חלומית, כמעט דתית". אמסטר חיבר שתי תמונות בכל אחת מחמשת הגלויות המרכיבות את הקטלוג, ואיחד אותן באמצעות איור לכדי תוצאה מאוד מוצלחת.

הדגמים הבולטים בקולקציה הנוכחית הם ז'קט קטיפה בעל שרוולים קצרים וחגורה אלסטית עם אבזם גדול בצורת לב מוזהב, שמגיע בסגול עמוק, טורקיז, שחור וחום. המעריצים של גלאס מוזמנים להישפך על אלמנט מושקע בתוך הג'קט, טיקט מורכב ופס זהב שבכלל לא רואים אותם מבחוץ, מסוג הדברים שגלאס אמיצה וגדולה בהם.

את סדרת השרוולונים המדהימים שגלאס עשתה בעונות האחרונות ממשיך שרוולון מעולה עם צעיף מבד בדוגמת פפיטה, בצבעים שחור, אפור וחום מוס, ובולרו קטן ומהמם עם עיטורי קיטש, שגלאס קוראת לו "סוודר שנחאי" ויש לנחש שלביקור שלה בסין בקיץ יש קשר לזה.

נגיעה ברגש

רמיזה אייטיזית יש ב"סווטשירט שביל החלב" שהרוכסן שלו מונח באלכסון והוא עשוי פוטר מפוספס, שהוא מוטיב חוזר בקולקציה. אזכור מפורש לאייטיז יש בחולצה נועזת העשויה מאפליקציה מקורית משנות השמונים בדוגמה גיאומטרית ושרוולי עטלף גדולים. "בילדות הלכתי מלא עם חולצות פסים ואני מרגישה את הנגיעה בסנטימנטים. כשאני עושה משהו והוא לוחץ על משהו רגשי אני יודעת שהצלחתי", גלאס אומרת.

בין החצאיות המעניינות בקולקציה החדשה ורסיה מתוחכמת לחצאית עפרון של מזכירות, הנקראת "חצאית מניפה" בזכות האלמנט שממלא את השסע שלה; וחצאית בלון, שגם בה יש איזה ניחוח של שנות השמונים. בתחום המכנסיים התמזגו שתי גזרות מאוד מצליחות של גלאס, האחת היא מכנסי החגורות והשנייה מכנסי התיקתקים. לגזרה החדשה, המשולבת והמוצלחת, יש גם חגורת מותן וגם תיקתקים.

שילוב התכשיטים בבגדים, שמאפיין את המעצבת כבר כמה עונות, נוכח בשמלת קומות מנוקדת ורומנטית מאוד, שהרצועות שלה הן של חזייה - שזה גם יפה וגם ניתן לכיוונון מדוייק באמצעות סרט הנמתח מתחת לחזה, שמשולבת בו סיכה או כפתור, שהוא כמו תכשיט.

גדולתה של גלאס הוא שהיא אף פעם לא עושה את מה שבטרנד, או שהיא מקדימה אותו (בדרך כלל) או שהיא נותנת את הפרשנות שלה, אחרי שכולם כבר גמרו ועברו הלאה, כמו במקרה של הנגיעות משנות השמונים שמופיעות בקולקציה הנוכחית.

גם העובדה שגלאס, לראשונה, גיבשה בקטלוג את האמירה שלה למילים, רק אחרי שבע שנות פעילות היא ייחודית וראויה להערצה, במיוחד היום, כשכל מי שגומר קורס תפירה כבר יש לו קונספט מילולי מנוסח, לוגו ויחצ"ן, עוד לפני שהוא מכר דגם אחד.

מחירים:
חולצות: 240-400 ש"ח
סריגים: 280-520 ש"ח
ז'קטים: 790 ש"ח
שמלות: 380-790 ש"ח
מכנסיים: 600-650 ש"ח

החנות של דינה גלאס, נחמני 35 תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully