וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו ציפורים

יעל קולטון

10.1.2007 / 11:57

אילה עמית מטיס פקטורי, לשעבר מדריכה בעמק החולה, אוהבת את החופש של הציפור הנודדת ומעצבת סדרת חולצות עם בעלי כנף. הכי רחוק מדימויי הפאנק האלימים ומהגולגלות

אילה עמית יושבת בחנות שלה, לתאי ההלבשה שבחנות יש דלתות שפורצות פנימה והחוצה והמקום כולו ניראה קצת כמו לוקיישן לסרט מהמערב הפרוע. היא מקפלת חולצה עם הדפסים של ציפורי פלמינגו. "בזמן האחרון אני שומעת הרבה מוזיקת קאנטרי", היא אומרת. "זו מוזיקה שעושה לך נוסטלגיה לתקופה שבכלל לא נולדת בה. תחושת הגעגוע הזאת הביאה אותי לבחור להתעסק בנושא שיש בו פיוטיות, געגוע, רצון להיות במקום אחר, רחוק. בנדידת הציפורים יש משהו מסתורי".

עמית, 32, פתחה את הלייבל שלה, טיס פקטורי, לפני שנה וחצי, ומאז היא מעצבת חולצות לפי סדרות של פרינטים, שמתמקדות כל פעם בנושא אחר. אחרי שהיא בוחרת נושא שמעניין אותה לחקור, היא מתחילה לאסוף חומרים.

הנושא של הסדרה הנוכחית, ציפורים נודדות, מקנן בה מאז שזכתה להכיר לעומק את עמק החולה כמדריכה בחברה להגנת הטבע. אז גם התאהבה לראשונה בספר הצילומים "שירת האגם הגווע", של פטר מירום (הוצאת דבר), שמתעד את חייו והיעלמותו של אגם החולה.

"בעיניי הספר הזה הוא מאסטרפיס", היא מדפדפת ומוצאת את הצילום היפהפה של הבולבול על עץ הערבה, שמשמש נושא לאחת החולצות היפות בסדרה. "יש פה צילומים מאלפים, עם המון כוח, שמספרים סיפור של תקופה אחרת".

דופקת הופעות בחדר האוכל

עמית, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בוויטל, גדלה בקיבוץ בהרי ירושלים, בבית של אנשי שדה ושטח. "לקחו אותנו הרבה לטיולים וזרקו אותנו בטבע", אומרת מי שבגרדרובה שלה לא כיכבו דווקא בגדי עבודה מהוהים. "הייתי תופרת לעצמי בגדים צבעוניים למסיבות אסיד, אחר כך זה הפך לווילונות ולכריות לבית. תמיד הייתי דופקת הופעות מוחצות בחדר אוכל בליל שבת, ואחר כך כל הקיבוץ התלבש כמוני. הייתי מובילה טרנדים".

על החולצות בחנות שלה, שמסודרות בקופסאות פתוחות לפי נושאים, כמו בחנות ירקות, יש אנפות בשקיעה, חסידות על רקע אפור בהיר, בולבול מוקף כחול פלדה, עצים עירומים על רקע לבן, ברווזים וסילואטה של ציפור פלמינגו בעולם ירוק מנטה וצמחייה לבנה שטובלת בסגול.

"האסתטיקות שמסקרנות אותי הן כל מה שעילג או מכוער במובנים המקובלים. כל אסתטיקה שמשמרת מתח בין מזרח למערב, בין מסורת למודרנה, בין גבוה לנמוך", אומרת עמית. "זאת הסיבה שהרבה מהרעיונות לדימויים מגיעים מיפו ומדרום תל אביב - אזורים שהנוכחות של הלואו טק יותר בולטת בהם. זה יכול להיות שלט שאני מוצאת בשוק הפשפשים, קרטון שזרוק ברחוב או שטיח שתלוי באיזה בית".

"בחירת הנושא מושפעת ממה שעובר עלי בחיים באותה תקופה. נושא הנדידה מדהים בעיניי, מעמיד שאלות של יחיד מול קבוצה, של רצון להיות במקום אחר, של תעופה.

הבחירה בנושא הגיעה גם מתחושת שובע מהדימויים הקוצניים והאלימים שעולם האופנה בחר להתייחס אליהם בשנה האחרונה: "הגולגלות, הפאנק, הכל כמעט אלים" עמית אומרת "לדעתי כל האופנה תעבור בזמן הקרוב להשראות יותר אורגניות, גם מבחינת הגרפיקה וגם מבחינת הצבעוניות. יהיו חייבים משהו כדי להרגיע את הבוהק של האייטיז".

נשים: מידות XS-L, 150-70 ¤ לטישרט. גברים: XS-XL, 70 ¤ לטישרט קצרה, 150 ¤ לקומבינציה של קצר וארוך.

טיס פקטורי. מונטיפיורי 30 תל אביב, טל' 03-5602095. כבר לא רק פעמיים בשבוע. מעכשיו פתוח א'-ה' 20:00-16:00, ו' 11:00- 15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully