וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לך נשק בתיק?

אדר ריכטר

10.1.2007 / 16:00

מחזיקי מפתחות בצורת גפילטע פיש ותיקים עם הטבעה של אקדח כדי לספק עניין למאבטחים הרדומים. שרון קריב מעצבת בצחוקים

כבר בפתח דירתה התל אביבית (שהיא גם הסטודיו) של המעצבת שרון קריב (27) מצאתי את עצמי מחייכת: מיד בכניסה נתקלו העיניים באוסף אקדחי הצעצוע הצבעוניים, שתלוי על הקיר.

המעבר לסלון גילה לי את 'שוויצי' (החתולה בעלת השפם הארוך ביותר בארץ, רחוק רק 1.5 ס"מ משיא גינס) ומקרר ישן של אמקור, שהחלל שלו הפך לספרייה והדלת שלו הופרדה ונתלתה על הקיר, כשהיא משמשת כמקום לאיפסון משקאות אלכהוליים.

אחרי שהתרווחתי בסלון על כיסא בעל ריפוד מתחלף (בריצ'ר'צים) לפי עונות השנה ונגד הכתמים (עכשיו אפשר לשבת על האביב), כבר הבנתי שהאג'נדה העיצובית של קריב היא חוש הומור משובח.

היא סיימה את הלימודים במכון הטכנולוגי בחולון, בחודש יולי של השנה שעברה, במגמת עיצוב תעשייתי, אבל עם נטייה חזקה לכיוון האקססוריז. פרוייקט הגמר שלה עסק בהומור וכלל שפע פריטים משעשעים, כמו גפילטע פיש מלבד, תיקי עור עם הטבעת אקדחים וחנוכייה מנרות זיכרון.

"אני מאוד אוהבת גפילטע פיש", היא מסבירה את ההומאז'. "במקביל הוצאתי גם ליין של חולצות אפורות עם גזר ובהגשה הסופית של פרוייקט הגמר הצגתי קערת פיירקס מלאה בגפילטע, עשויים מבד עם כפתור כתום של גזר באמצע. זה התחיל כשטות, ובסוף כולם דיברו רק על זה".

רעיון התיק עם האקדח, הגיע מאוסף אקדחי הצעצוע: "הם בעצם כלי נשק שעושים דברים מצחיקים, שיורים מים או כדורי ספוג. זה מצחיק אבל יש בזה גם אמירה הכי ישראלית שיש".

"יש לך נשק?" היא שאלה שרוב הישראליים שומעים פעמיים-שלוש ביום והתשובה: בגוף התיק. יחד עם הגפילטע והנשק יצא לה פרוייקט גמר ישראלי.

לא רצינית מדי

היום היא מוכרת את את הגפילטע בתור מחזיקי מפתחות וגם התיקים עם האקדחים (ובטנה פרחונית) מועמדים למכירה.
את ההטבעה של האקדחים היא עושה מרפליקות של אקדחים אמיתיים, בלחץ מאוד גבוה. היא מסתובבת בעצמה עם תיק כזה ברחוב ומדווחת כי הוא תמיד מושך תשומת לב ולרוב מעלה חיוך. לצאת איתו לחו"ל היא לא מעזה ובטוחה שיקרעו לה את הבטנה כדי לוודא שהיא לא נושאת נשק.

"לא משנה מה אני אעשה, תמיד אני אקח את זה ברצינות, אבל לא ברצינות מדי. אני לא אוהבת דברים מרובעים ולכן אני גם לא מגבילה את עצמי לתחום ספיציפי" היא מקדמת את הגישה שלה לחיים "אולי מתישהו אני אתבגר ואתחיל לעצב דברים רציניים" היא תוהה ואני מקווה שלא.

ידונים מעוצבים

חוץ מהגפילטע והנשק מעצבת קריב גם תיקי גב, בגזרת תיקי השרוך של 'נייקי' משנות ה-80, אבל עם רצועות מסאטן במקום השרוכים ותכשיטי יוניסקס, העשויים מרכיבים אלקטרוניים – שאריות שנתרמו מחברת מחשבים. התכשיטים כוללים סיכות לבגד ותליונים שמצטרפים לשרשראות של דיסקיות. בנוסף -
צעיפים עם ניטים (שהיא מחברת בעבדות יד מפרכת) ו- HANDYS – "ידונים" שהם מעין חצאי כפפות לידיים.

את העיצובים של קריב אפשר למצוא באופן בלעדי בארביטמנ'ס (רח' גורדון 31 תל אביב) ובמכירות הביתיות של קבוצת סופר-דיזיין, אליה היא משתייכת, קבוצה שכוללת מספר מעצבים שאינם קשורים אחד לשני מבחינה עיצובית, המוכרים את מרכולתם במקום אחד ומדמיינים שקונים ממלאים את עגלת הסופר שלהם עם המוצרים (מיקום המכירות משתנה וניתן לעקוב אחר הודעות בעיתונות וגם בוואלה! אופנה)

מחירים:
תיקים: 1,190 ¤
סיכה לבגד: 45 ¤
שרשרת: 75 ¤
גפילטע: 35 ¤

שרון קריב. טל' 052-3496660

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully