וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד למקצוע

יעל קולטון

11.1.2007 / 13:13

איפה הימים שבמקום לקנות בגד בשיכפול המוני, היו לוקחים אותנו לתופרת שגזרה במיוחד לפי מידות הגוף ונתנה להרגיש מיוחדים. מחווה למרסדס חמו, תופרת מזן נדיר

איזו תחושה משכרת, ללכת לגן עם השמלה הפרחונית שהתופרת הכינה מאותו בד כמו השמלה של אמא: קורדרוי שחור דק, פרחים קטנים באדום וכתום, כיווצים בכתפיים, וולן מושלם שהולך טוב עם גרביים עד הברכיים ונעלי לכה שחורות נוצצות. איזה כיף היה להיות מגונדרת.

איך פעם היו תופרים לנו מה שרצינו. לא לבשנו רק בגדים שכבר ממילא היו בחנויות ושוכפלו בהמוניהם במפעלים, אלא פה ושם בגד עם קסם אישי, עם נוכחות של תופרת שלוקחת מידות מדויקות, שלא קוראת לעצמה מעצבת אבל מייצרת וואן אוף א קיינד (או במקרה שמתעקשים, שניים) ומקפידה עם כל תפר כחוט השערה.

כי אוברזון נחמד

מרסדס חמו, 62, עושה את זה כבר 40 שנה. היא נולדה בקזבלנקה, וכשהיתה ילדה גם אמא שלה לקחה אותה לתופרת. "במרוקו כולם מתלבשים מאוד יפה. חיינו כמו הצרפתים, לא סתם אמרו שקזבלנקה זה פריז הקטנה", היא אומרת ונזכרת שבגיל 15 כבר תפרה לעצמה.
עד היום יש לה מחברת עם ניירות פרגמנט מודבקים, שרטוטים של בגדי נסיכות והערות בצרפתית בכתב ידה, מבית הספר לתפירה שבו למדה להוציא גזרות בשיטת מילר. היא הספיקה להתמחות גם בשיטת פיז'ייה ובשיטה הספרדית, לפני שעלתה לארץ כנערה.

שלוש שנים עבדה כתופרת במפעל ברחוב העבודה בתל אביב, אחר כך פתחה בוטיק בראשון, וכששוב התחשק לה שינוי, חיפשה בעיתון משהו מעניין וראתה שגדעון אוברזון מחפש עובדים למתפרה. "רציתי רק לצאת קצת מהבית, אבל העבודה שם עניינה אותי, הבדים יפים, המודלים, התצוגות אופנה. הכל מאוד מסודר, והוא אדם מאוד נחמד. אז נשארתי שבע שנים".

ואז הגיע הזמן לעוד שינוי, וחמו פתחה ברחוב בן יהודה סטודיו קטן משלה. לכבוד הפתיחה התקיימה בגן אורנים תצוגת אופנה, כשעל המסלול מתהלכות דוגמניות כמו תמי בן עמי ז"ל ואנאבל טמיר. מאז, כבר 20 שנה, הבגדים שחמו תופרת נצפים בכל מיני אירועים וארוחות ערב חשובות, ושמעם עובר מפה לאוזן.

אוהבת לשתף

חמו מסבירה שיש תופרים שלא אוהבים שמתערבים להם בעבודה, אבל היא דווקא אוהבת לשתף את הקליינט. "אני קונה ז'ורנלים, אנשים מסתכלים, אבל בסוף הם תמיד מבקשים ממני לצייר להם מודל והולכים על זה".

על המתלה בסטודיו הקטן, חולצת מחוך מבד ברוקט מוזהב עם פיתוחים בוורוד, חרוזים ופרח בכתף; ז'קט שאנל פפיטה מבד של לואי פרו בשחור לבן; ז'קט ברוקט צמוד בפוקסיה ושחור בעל צווארון מוגבה, שנסגר על המותן עם אבזם עגול; ויש גם תמונות למזכרת: שמלת ערב שחורה מקרפ ז'ורז'ט, עם מחשוף עמוק ושרוולים שמהם נשפכות שורות שורות של וולנים, שבסוף כל אחד מהם פס תכלת דקיק; ושמלה תכולה עם עלים, פרחים וחרוזים, שרוולים נפוחים שמתהדקים בקצה וחצאית קלוש. חמו מסבירה שזה הולך מצוין עם כובע באותו גוון, ומוקדשת באהבה לאלקסיס ולימים ההם.

מרסדס, אופנה עילית. בן יהודה 94 תל אביב, טל' 03-5227829. פתוח א'-ה' 15:00-9:00. מחירים: כל בגד לגופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully