וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנק איז באק

שני פישר

16.1.2007 / 7:23

שתי בחורות בריטיות-יהודיות עשו עלייה יחד עם מותג הפאנק הסופר מצליח באנגליה ובאירלנד - פאנקי פיש. שני פישר מאושרת

בשקט בשקט, כמעט כבדרך אגב, התמקמה לה לפני חמישה חודשים חנות בשם "פאנקי פיש" ברחוב בוגרשוב. החנות, הנחבאת אל הכלים, זימנה אליה עד היום בעיקר לקוחות יודעות דבר ולמודות ניסיון.

לטובת אלו שלא יודעות במה מדובר, פאנקי פיש היא אחת מרשתות הבגדים המצליחות ביותר באנגליה ובאירלנד. מדובר ברשת הנפרסת על יותר משבעים סניפים בשטחי אנגליה בלבד ובחמש שנים האחרונות החלה בתהליך פריסה בינלאומי ומבוקר ברחבי חמש היבשות של הגלובוס.

את מהות ביקורי האחרון בלונדון, שחל לפני שלוש שנים, אפשר לתמצת בשתי מילים בלבד "פאנקי פיש". אז, מצאתי את עצמי נודדת מחנות פאנקי פיש אחת לשניה. ההיסטריה הפרטית שלי סביב פאנקי פיש הייתה תמוהה בעיני גם אז, לא היה מדובר כלל בסגנון האישי המובהק שלי, אך הצבעוניות עוצרת הנשימה, האטיטיוד הבועט והפריטים המחמיאים שאבו אותי פנימה במשך שבוע שלם של שכרון חושים.

מה יעשו הסולידיות

אז מה כל כך מיוחד בפאנקי פיש? דבר ראשון הפאנק, ששומר על עצמו כמגניב ורלוונטי כבר למעלה מעשור ומתבטא באופנת רחוב צבעונית וצעקנית ומרשימה. בין אם מדובר בסווטשירטים לא שיגרתיים או חצאיות מרושתות.

החנות לא מציעה רק פריטים מוחצנים, אלא גם פריטי קז'ואל סולידיים יותר, ששומרים על טביעת האצבע הייחודית של המותג. קולקציית האקססוריז השווה של פאנקי פיש מכילה תיקים, חגורות, תחתונים ועוד מגוון רחב של שטויות. גם נשים שרוצות לשמור על מראה סולידי יכולות לשלב פריט ביגוד או אקססורי אחד ובכך לתת טוויסט נחמד למראה אלגנטי או מחוייט.

מבטאבריטי אטרקטיבי

סיפורו של המותג החל ביום אחד בשלהי הניינטיז, כשמעצב אנונימי בשם קמל גדיז פתח דוכן צנוע בשוק קמדן טאון הלונדוני והציע למכירה קולקציית בגדים צעירה, רעננה וחתרנית בהשפעות הפאנק של שנות השבעים והשמונים.

הבגדים של גדיז עברו אינטרפטציה מעניינת ועכשווית תוך שמירת המוטיבים והרוח המורדת של תקופת הפאנק ומייד הפכו למבוקשים מאוד גם בקרב אופנת המיינסטרים, שרצתה לתבל את הנימוס הלונדוני בקצת פלפל. גם היום ניתן למצוא את הדוכן המיתולוגי של "פאנקי פיש" בשוק קמדן, מרכז האופנה האלטרנטיבית, וכמאה מטר ממנו גם חנות "פאנקי פיש" גדולה, מעוצבת ומרווחת.

הסניף הציוני הראשון של הרשת התמקם ברחוב בוגרשוב אך לא חזיתית, הכניסה אליו היא צדדית ומצריכה ירידה של מספר מדרגת מטה.

נראה שהסניף הישראלי מתחיל מנקודת המוצא בו התחיל הדוכן הלונדוני הראשון - אנדרגראונד בכל מובן המילה. הנשים שעומדות מאחורי המיזם ומנהלות החנות הן אמירה ודלית אהרון, יהודיות כשרות שעלו מאנגליה, לקוחות נאמנות של הרשת, שהחליטו לקחת יוזמה ולייבא את המותג לארץ. אמירה עלתה לארץ לפני חמש שנים, דלית עלתה לפני חמישה חודשים, בעקבות ההחלטתן המשותפת לעשות עלייה למותג.

כיום שתיהן גם מתפקדות כמוכרות עם מבטא בריטי אטרקטיבי ונימוס אנגלי שובה לב. את החנות הן פתחו לפני חמישה חודשים, אך עדיין לא מיהרו לפנות ליחסי ציבור או לפרסום, הן לוקחות את זה צעד אחר צעד.

גלאמור פאנק

קולקציית החורף של פאנקי פיש מונה כחמש תת-קטגוריות כדקלמן: היפ הופ, גלאמור פאנק, פרפי (מראה המושפע ממדי בתי ספר פרטיים אנגלו-סקסיים), היפיים וסקייטרים והאקססוריז. יש לציין שהפרדה זו קיימת רק לצרכי הקטלוג והיפה בפאנקי פיש היא דווקא חוסר הדיכוטומיה והרכבת מראה אקלקטי ושלם מפריטים שונים ומגוונים.

טיפ נוסף ואחרון, החנות מכילה מספר רב של פריטים, הרבה יותר משמשקפות התמונות, ולכן מומלץ ביותר לבקר בחנות עצמה על מנת להתרשם מההיצע או לכל הפחות להציץ באתר האינטרנט.

מחירים:
קפוצ'ונים 289-399 ש"ח
ג'ינסים 340-400 ש"ח
מעילים 289-360 ש"ח
חצאיות 200-230 ש"ח
גופיות- עד 199 ש"ח
תיקים 199-250 ש"ח

פאנקי פיש, בוגרשוב 29 (פינת חובבי ציון) תל אביב.
03-6202779

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully