וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתבשלת לאט

ענת אור

16.1.2007 / 14:57

קטלוג ראשון לגרדרובה, המותג של רוית לוין שדוגל באיכות תפירה ועיצוב לא מתפשרת. הגליק: שמלות עם חלונות

בתקופה הנוכחית, שבה אנשים נוטלים את התואר "מעצב אופנה" במהירות שעולה אפילו על הכתרתה של נערה דדנית-מסולקנת לסלב, אפילו בלי החצי גמר וגמר של "כוכב נולד", דווקא קצב אטי של התפתחות הוא הראוי לציון ולשבח. אם צריך להמר מי מהמעצבים הנוכחיים עדיין יפעל בעוד עשר שנים יש לצפות שאלו שהתקדמו יותר לאט, תוך התבשלות ורכישת ניסיון, יהיו המעצבים הוותיקים של המחר.

המותג "גרדרובה" יוצא בקטלוג ראשון אחרי ארבע שנות פעילות, שהן שמונה קולקציות, השתתפות בשמונה שוקי מעצבים וסטודיו אחד. רוית לוין (בת 34), הדמות שעומדת מאחורי המותג, היא בוגרת המכון הטכנולוגי בחולון במגמת עיצוב תעשייתי, שמצאה את האושר מהרגע בו התחילה לעצב בגדים, "בשנה השנייה היה מורה שרמז לי שאני צריכה להיות מעצבת אופנה ולא הבנתי את הרמז. אני, שמגיל שלוש מתעסקת עם בגדים. כפעוטה הייתי בוחרת לעצמי את הבגדים ולא מוכנה להחליט עליהם לילה קודם, כי לא ידעתי איך אני ארגיש בבוקר".

הפגישה עם פוקהונטס

בשנת 2003 היא הקימה את גרדרובה עם שותפה, גנית כהן, שעזבה ללונדון בעקבות אהבה. קצת לפני הפירוק הן העבירו את זירת הפעילות לסטודיו בשכונת נגה, ומזה שנתיים לוין מנהלת ומעצבת את גרדרובה בעצמה (וגם מצאה זמן ללדת את תמרי בת השמונה חודשים).

מלבד הדגש שמושם על מבנה הגזרות, "אני מייחסת את זה ללימודי העיצוב התעשייתי, יש אצלי הרבה דברים שזזים, הרבה אופציות לבישה לאותו בגד", מתעקשת רוית על האיכות.

על אף שבעלי חנויות שהיא מוכרת בהן, פונים בהצעות ובקשות להוריד את המחירים כיוון שהקונות לא ממש יודעות להבחין ברמת הגימור הגבוהה, דבקה המעצבת באיכות תפירה והפקה חסרת פשרות. כל התפירה שלה נעשית כאן, בגוש דן, והיא מעידה שכמעט כל זמנה מוקדש לעבודה צמודה מול התופרות.

לאחרונה, בעקבות העבודה על הקטלוג החדש, היא שידרגה את עצמה בעוזרת, מנהלת סטודיו. את כנרת לוי היא ראתה ברחוב וניגשה אליה "אמרתי לה שהיא מדהימה בעיני ושאני נורא רוצה לצלם אותה לקטלוג". לוי הסכימה ועמדה מול המצלמה בכזאת מקצועיות במשך 12 שעות, שבסופו של דבר הבינה רוית שאיתה היא רוצה לעבוד.

כנרת המדהימה, בעלת היופי האינדיאני משהו, ("פוקהונטס" היתה האסוציאציה של רוית כשראתה אותה), הפכה ליותר מפרזנטורית של גרדרובה.

המעצבת נחשפה

מיקום הסטודיו בשכונת נגה מספק עוד אנשים מוכשרים שאפשר לשתף איתם פעולה ולעשות שכונה. את הקטלוג צילם גל חרמוני, שצילם לגרדרובה כבר בעבר, לפניו היתה זו מורן שוב, גם היא מנגה.

על העיצוב הגרפי אחראית רנה, שהשם המקצועי שלה הוא הנר בוקינזר (היפוך אותיות שמה), והוא משלב את "מאחורי הקלעים": את הסקיצות, כרטיסי המפרט הטכני וההערות שרשמה לעצמה המעצבת במהלך העבודה על הדגמים. רוית מרגישה מאוד חשופה אך גם גאה בקטלוג, "אני מניחה שכלפי חוץ זה לא נראה מאוד נועז. אבל להראות את הציורים ואת השאלות שאני שואלת את עצמי על הדגמים זו חשיפה מבחינתי".

דוגמה למורכבות של הגזרות אפשר למצוא בדגם שנקרא "שמלת חלון". היא בכוונה תפרה שמלה עם שרוול קצר, כדי שאפשר יהיה ללבוש אותה על חולצה, שתיתן את כתמי הצבע. בדש, במותן ועל עצם הזנב יש חלונות בד שאפשר לפתוח כמה שרוצים, בטכניקה שמזכירה קשירת אוהלים בצופים. בחולצה שמתלווה לשמלה יש פתחים כאלה במרפקים.

השמלה נתפרה בשחור ובשני גוונים של אפור והחולצה שמתחתיה, יכולה להילבש גם בנפרד כחולצת בייסיק, מגיעה בירוק-טורקיז, באדום-ורוד, בשחור ובאפור. הצבעוניות של גרדרובה מאופיינת בצבעים חלקים ונייטרליים ובכמה נועזים מדי פעם.

דגם מעניין נוסף בקולקציה זו היא חולצת ריקי, שכמות התיפורים המסובכים שבה היא מדהימה כשמבינים את רמת ההשקעה. חדי העין יוכלו להבחין באיורים שבקטלוג בגרסה המאוד מוקדמת של "ריקי", כשהתיפורים תוכננו לעקוב אחרי קווי הצלעות.

האיפור לקטלוג, שנעשה על ידי שרון קדם, משלב חתיכות בדים מהקולקציה - קטעי תחרות ובדים מעטרים את עיניה של כנרת.

המוטיבציה של רוית בעיצוב הקולקציה היתה השמחה על בואו של החורף. היא אוהבת בגדים והעונה הקרה מאפשרת ללבוש הרבה מהם בו זמנית. "אני לא רק בוחרת איזו חולצה אני אלבש אלא גם איזה סווטשירט יבוא מעל ואיזה גרביונים יציצו, זה יותר הזדמנויות לבגדים מבחינתי וזה גורם לי תענוג גדול".

גרדרובה, נחמה 10 ת"א-יפו (בתאום מראש) 03-5183232.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully