וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח הוא בפרטים

שלי איבגי-תבק

19.1.2007 / 10:01

ממבט ראשון הבגדים של "דליקטסן" ניראים כמו עוד קולקציה נון שלנטית של מעצבת צעירה. המבט השני חושף רגעים יצירתיים שעובדים יפה על הגבול הדק שבין להתחפש לבין להיבלע בהמון

בעוד עולם האופנה הממוסד מתנהל לפי קודים בינלאומיים אחידים בנוגע להוצאת קולקציות, ללא כל קשר ממשי לתנאי האקלים המקומיים (שלרוב לא משתפים פעולה) - נהנים המעצבים המקומיים מיתרונות המגרש הביתי ובוחרים לפעמים להשיק קטלוגים - בשיאו של החורף הישראלי ולאו דווקא בפתיחת העונה הרשמית הנהוגה בבירות אירופה וברשתות האופנה הגדולות.

אחד מאותם קטלוגים בעלי ההגיון האקלימי הבריא הזה הוא של המותג הצעיר-בשל "דליקטסן" בעיצובה של עידית ברק. ברק היא מחלוצות מתחם חנויות האופנה שבגן החשמלח בתל אביב ("שנייה, אחרי נאית") ומלווה, מזה שלוש שנים, את התפתחות האיזור והתבססותו כמתחם אופנה.

למי שעדיין לא מכיר את עיצוביה של ברק, שכבר קנו להם קהל מעריצות מבוסס (גם כלכלית, יש לומר), נספר כי "דליקטסן" מספקת ללקוחת בגדי המעצבים המעודכנת - בגדים שלאו דווקא נצמדים לטרנדים חולפים אלא, על פי ברק: "בגדים שכוחם בפרטים. שמציעים את השביל הדק שבין להתחפש לבין להיבלע בהמון".

כפי שכבר ציינו לא פעם במדור (ע"ע כתבתה של הדס שואף על ענת מנוס בוואלה! אופנה) לעיתים קצת קשה להבחין בניואנסים הדקים של המעצבים הצעירים השונים, בתוך שטף העיצוב הנקי-המונוכרומטי שמסביב. ואכן, מי שלא יבדוק בציציות הבגדים, בדפדוף המהיר בחנות, יכול לפספס בקלות את הדקויות המייחדות את הבדים של ברק משאר חבריה המדברים בשפה דומה.

בכדי לגלות את הייחוד של כל מעצב (באם יש, כמובן) יש לעשות עבודת תחקיר קטנה ולבחון גם את כלי התקשורת הנוספים של המעצב עם הקהל כמו- עיצוב החנות, הטיקטים והקטלוג.

הקטלוגים של דליקטסן הם צנועים אך מדוייקים. הם נולדים מכורח של מותג קטן שאינו מסוגל לפוצץ קטלוג כמו הרשתות הגדולות, אך מעוניין לגעת בלקוחה ולהעביר לה את אותם מסרים סמויים שהקולקציה מנסה להציג.

כמו הקטלוג הקודם, שהיה ספר סקיצות קטן עם עמודים ריקים שבינהם משולבים צילומי הקולקציה, גם בקטלוג החורף הנוכחי- ייצרה ברק פורמט אחר, שימושי ופשוט הנוגע בחיי היום-יום של לקוחותיה.

הקטלוג מגיע כאסופה של מגנטים עליהם מצולמים הדגמים בפורמט המוכר של צילום אופנה אבל עם טוויסט: כל התמונות צולמו מנקודת מבט סטאטית של המצלמה, כשהדוגמנית עוברת מולה כשהיא טרודה בעינייני השיגרה שלה, משעות הבוקר ועד הלילה.

הצילומים נעשו בסמוך לחנות, בסטודיו השכן לעריכה- EDIT, כחלק מאחוות גן החשמל המוכרת, והם מעבירים אורבניות קדחתנית של חיי שיגרה התופסים את הבית כבסיס אם ממנו יוצאת האישה המודרנית בעיר, לענייניה השונים.

ספקטרום של מצבי רוח וחיים

כמו בקולקציה כך גם בקטלוג, ברק מנסה להציג ספקטרום של מצבי רוח וחיים בתוך מהלך היום הרוטיני והמשעמם לעיתים.

"הקטלוג נולד מתוך האמונה שהחיים הכאוטיים שאותם אנו מנהלות הם ברובם חזרתיים - בית, סידורים, עבודה, בית וחוזר חלילה. בעצם הדבר היחיד שנתון לשינוי מיידי, שמשקף אותנו באותו רגע נתון, הם הבגדים שאנחנו מחליטות ללבוש או להחליף" ברק כותבת בדף המצורף לקטלוג שלה.

הבגדים שמציג הקטלוג מותאמים לשעת היום בה מצולמת הדוגמנית ומנסים לבטא את מצב הרוח המשתנה כל הזמן. ניתן לזהות שם את משחקי הניואנסים הקונספטואלים שעושה ברק בבגדים כמו במכנסי הצווארון (בתמונה היושבת) המוציאים מהקשרם פריט ממלתחת הגברים, ובג'קט הפראק התפור מבד פוטר ספורטיבי – המשלבים בין הקלאסי למודרני ומבטאים משהו אחר ושונה.

בקולקציה גם מכנסי מנצחים שגולשות על הנעל, חגורות עם שישה אבזמים, חולצות בנות שני צווארונים ועוד פרטים בעלי אמירה שוברת מוסכמות, המנסים להביא עיצוב ייחודי במינון נכון בלי "לסחוב אמירות תיאטרליות גדולות של מעצב על הגב", לדברי ברק.

וכך, כמו שהבגדים של דליקטסן הם מעניינים ובו בזמן שימושיים ולבישים, גם הקטלוג הוא חפץ שימושי מחיי היום-יום, עם קונספט, אמירה ואסטטיקה משלו. בכך, מצליחה ברק, להעביר את הקו המנחה של הקולקציה שלה ולספק אוסף פריטים מגוון, שעונה על מצבי הרוח והנסיבות של המתלבשת שמשתנים, מה לעשות, כל בוקר מחדש.

מחירים של קולקציית החורף לפני הנחה (פריטים אחרונים נמכרים בהנחות. דליקטסן משתתפים בשוק המעצבים. בתומו ימכרו הפריטים בחנות, במחירי השוק):
חולצות: 240 - 360 ש"ח
מכנסיים: 450 - 550 ש"ח
ג'קטים: 470 - 720 ש"ח
צעיפים: 170 - 250 ש"ח
חגורות: 100 - 220 ש"ח
חצאיות: 320 - 460 ש"ח

דליקטסן, רחוב ברזילי 4 תל אביב. 03-4621583

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully