וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה שהאריך לאמדורסקית רגליים

שני פישר

21.1.2007 / 12:11

רונן פארג', הדבר הטוב היחידי שיצא מתחרות פרסי האופנה ההיא של קשת, מוציא קולקציה. לא מגובשת מספיק אבל מלאה בכישרון

הדבר הטוב היחידי שיצא מתחרות פרסי האופנה המחופפת של קשת הוא הזוכה בתחרות - רונן פראג'. שמו של פראג' יחקק לנצח במחברות ההיסטוריה בתור האדם שעשה את הלא יאמן והפך את מיכל אמדורסקי בהתמדה ובסבלנות מעוררת השתאות למודליסטית קלאסית, חיננית ומאופקת.

אולם, ימי התחרות העולצים חלפו להם, אמדורסקי חזרה למקומה הטבעי ופראג' האמיץ הוא חזר לסטודיו שלו עם קצת יותר פרסום, קצת יותר קרדיט ועם הרבה יותר ציפיות.

רונן פראג', בן 35, הוא באר שבעי גאה ובוגר המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. עד לפני שנה וחצי הוא התפרנס מעבודה כסטייליסט ולפני כשנה וחצי פתח את המותג שלו והחל לעצב בגדים בסדירות. ביום חמישי האחרון נפתחה החנות הראשונה שלו ברחוב בן יהודה הנקראת קוצ'יטה (רוקמת קטנה בסלנג איטלקי, למי שתהה) ולכן דווקא עכשיו הגיע הזמן לבדוק מה שלום ההבטחה הגדולה שידע הפריים-טיים הטלוויזיוני מאז ג'קו אייזנברג.

חובב תחרות

רונן פראג' הוא מעצב פסל. הוא מבין פרופורציות גוף בצורה מבריקה ולפעמים אפשר לחשוד בו שהוא מפסל את הגוף לבגד ולא את הבגד לגוף. בגדיו מתאפיינים בלוק קלאסי, נקי ומעודן, אך גזרותיו הן לאו דווקא צנועות ומאופקות. הוא לא מהסס לחשוף ירכיים או לפתוח מחשוף נדיב. במיומנות רבה הוא משייט על הקו שבין סקסיות לקלאסיות נשית.

שתי מחלקות יש בקולקציה הנוכחית של פראג', הראשונה היא קוטור והשניה היא ערב קז'ואל. הקולקציה בכללותה נושאת ניחוח ושיק אירופאי, קלאסי ומוקפד שנדיר למצוא במחוזותינו. ההשראות הקולקציה התקבלו מנסיעותיו של פראג' לאירופה, ממראות מהרחוב שקרצו לו במיוחד ומהמורה האגדית שליוותה אותו לאורך לימודיו- תמרה יובל ג'ונס.

בקולקציה הנוכחית הוא השתמש במגוון צבעים, בטקסטורות מעניינות של בד, בהדפסי פרחים, ובתחרות מעוטרות, אותם עידן בבדי המשי האהובים עליו. מהפריטים הבולטים בקולקציה אפשר למצוא מכנסי סיגר בגזרה גבוהה, סטרפלס שחור נדיב בבד, צמוד במותן ומתרחב מטה, ושמלת סטפלס מתחרת סולטיס עם שיפולים באורך מידי.

לא מפחד מצבעים

בפראג' אפשר למצוא מגוון של תכונות רצויות למעצב אופנה: הוא פרפקציוניסט, הוא לא מפחד מצבעים וחשוב מכל- בגדיו עושים חסד לגוף האישה. מאידך על אף שהפריטים בקולקציה שלו ראויים, הקוקלציה לא משדרת אמירה חדה וממוקדת דיה. כאילו לא נבנתה הקולקציה מלמעלה למטה אלא מדובר באוסף פריטים שנוצרו בהפרשי זמן וללא קו ליניארי אחיד.

כמות ההשקעה של פארג' לא גם לא מוטלת בספק, אך קיימים פערים בין הדגמים שלא ניתן להתעלם מהם. כשפראג' מפסל בבדים קשים זה נראה ללא רבב. כשהוא מוריד את כפפות הפסל ונותן לבדים להישפך על הגוף, זה דומה מדי למעצבות רבות שפועלות בתחומי תל אביב. לא שהוא נופל מהן חלילה, אבל הוא גם לא מספק אמירה ייחודית מספקת.

אז האם רונן פראג' הצליח להבריק בקולקציה הראשונה שלו מאז התחרות? לא כמו שהוא יכול. לפראג' יש נתונים להיות המעצב הבא של ישראל (אם אכן יש דבר כזה) אך בקולקצייה הנוכחית שלו היו גם אכזבות. אך לרגע אחד אסור לשכוח שמדובר במעצב צעיר שפועל באופן אקטיבי רק כשנה וחצי בשוק, ומכאן אין כל ספק שפראג' עוד יעלה על דרך המלך, ושתמיד ייזכר, בסופו של יום, כבחור שהאריך למיכל אמדורסקי את הרגליים בעשרה סנטימטרים.

מחירים:
ליין ערב קז'ואל 199-700 ש"ח
ליין קוטור 1000-6000 ש"ח

רונן פארג' יציג בשוק המעצבים, שייערך ב-1-2-3 בפברואר בגני התערוכה, שם תינתן הנחה על דגמיו.

ניתן להשיג ב: קוצ'יטה, בן יהודה 238, ת"א. 03-5445512

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully