וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוודי אלן של עולם האופנה

ליאת סימון

23.1.2007 / 0:06

הגורי אלפי הלועזי הכי חינני, השוס של ה"נקניק הגרמני" והשארם של אייזק מזרחי. תכניות האופנה הכי טובות בטלוויזיה. ליאת סימון בטור אישי חדש

מתברר שהעולם הגדול יודע להציע קצת יותר מתוכניות אופנה בסגנון "המהפך" של אורנה דץ. איכשהו התקבצו לאחרונה על המסך הקובע, כמה תוכניות אופנה שוות ביותר, ושלוש מהן הפכו לבנות בית של ממש בסלון שלי.

הראשונה היא "פרויקט מסלול", הבייבי של דוגמנית העל לשעבר, היידי קלום. מי שכונתה "נקניק גרמני" בתחילת הקריירה שלה והוכיחה בסוף שהיא אשת עסקים ממולחת שיודעת להריח ולהוביל עסק טוב.

"פרויקט מסלול" עושה כבוד למוסד הריאליטי, ומוכיחה שלא חייבים לרדת הכי נמוך אם בוחרים בנושא מעניין (אופנה) שסובב סביב אנשים מוכשרים, צבעוניים ואמוציונליים (מעצבי אופנה).

זה עתה הסתיימו שידורי העונה השניה בערוץ 3, ועל אף שיבוץ תמוה ביום ו' לפנות ערב (הידד ל-VOD), לא החמצתי ולו פרק אחד. מהדינמיקה המסחררת בין המתמודד שכולם אוהבים לשנוא, למתמודדת שמביאה את הקריזה, למשימות הקשות ולקשר המיוחד שנרקם בין המתמודדים לשופטים – נוצרת טלויזיה מדוייקת ומלאה ברגעים דרמטיים ומסקרנים.

מעבר לזה, כמה מהמתמודדים על תואר "המעצב הגדול הבא של אמריקה" ממש מוכשרים, והפריטים שהם מכינים בפירוש מעוררי תיאבון. בקיצור, אך ירדה התוכנית ואני כבר בהמתנה דרוכה לעונה הבאה, ולטיפוסים והתככים שתביא איתה.

הכבוד המזרחי

עד שתתחיל העונה הבאה של "פרוייקט מסלול" הנחמה מגיעה בדמותו של מעצב האופנה אייזק מזרחי (ששם משפחתו נהגה באמריקאית מלוקקת "מיזראהי"), ותוכניתו "אייזק", המשודרת בארה"ב בערוץ הסגנון, ובישראל בערוץ E!.

מזרחי, מעצב משובח שהכריז לפני כעשור שמאס בעיצוב, נעלם לפרק זמן מסוים מרדאר האופנה, ואז חזר לפני כשנתיים עם קו מוזל בשיתוף עם רשת טארגט, ידע מזמן שהוא בעצם רוצה להפוך לשחקן, או למה שמכנים האמריקאים "אישיות טלויזיונית".

הדרך נסללה, בין השאר, הודות לפינות שהגיש עבור E! מהשטיח האדום בטקסי גלובוס הזהב והאוסקר, שם הציץ לתוך מחשוף שמלתה של טרי האצ'ר, כינה את הדמות שגילמה שרליז תרון ב"מונסטר", "לסבית מפחידה ונטולת שיניים", ומשמש את החזה של סקרלט ג'והנסון, בלי רשות.

נשמע קיצוני? אולי, ובכל זאת, לא מדובר בחובב שערוריות תואם גיל ריבה, אלא באיש מתוק ומלא הומור, שפשוט מסרב לקחת את הוליווד בשיא הרצינות, וזה גם סוד קסמה של התוכנית. על אף שהוא מארח בתכניתו דיוות כמו אימן ומדונה, מזרחי מתייחס לכולן זמרות-כוכבות וסופרות סטאריות, ולנושאים שהן מעלות, בגובה העיניים. הוא מתמודד עם המרואיינות המאתגרות שלו במידה שווה של סקרנות אינסופית וחנופה חיננית, לא מתבייש לשאול שאלות מחוצפות ותמיד נשאר נחמד וידידותי.

העובדה שמזרחי הוא, קודם כל, מעצב אופנה, תורמת לתוכנית סיפור מסגרת ומחדדת את אמינותה. חביבה במיוחד היא פינת ה"איורים והתשובות", במסגרתה מתבקש המגיש לייעץ לאנשים מהקהל בסוגיות אופנתיות הרות גורל, כמו איך מומלץ ללבוש את החולצה המוזהבת שנקנתה זה עתה, או מה יתאים לאירוע חשוב בעבודה. כתשובה הוא מוסר בידי השואלים איורי אופנה שיצר עבורם על המקום.

אבל יותר מכל דבר אחר, מזרחי מזכיר קצת את וודי אלן (אילו היה הומו, צעיר בשלושים שנה ונטול מרירות לחלוטין) בנוכחות הנוירוטית ובהומור היהודי, וזאת כבר סיבה מצוינת לצפות בו.

השופט - מעצב שמלות כלה

אפשרות מרעננת נוספת היא התוכנית "בית משפט לאופנה", בראשותו של השופט המכובד הנרי רות, מעצב שמלות כלה בעיסוקו, עורך דין בהכשרתו וטיפוס אוסטרלי ביזארי בהווייתו.

התוכנית הזאת, שמשודרת גם היא ב-E!, היא התגשמות חלומכם הרטוב: אם חפצתם לקרוא לסדר חבר או בן משפחה, שנטיות האופנה שלו חורגות מהנורמלי, זה המקום אליו תזמנו אותו.

האולפן מעוצב כאולם בית משפט, המושבעים הם קומיקאים מוכרים בסצנה האמריקאית, ואפילו פקידת בית המשפט לובשת מדים צמודים ומחטבים. בית המשפט הזה דן גם בפשעים חמורים, כמו במקרה של הבעל שתובע את אשתו על שנטשה את בגדיה הסקסיים ועברה לטריינינג, או הבחורה שתובעת חבר על דבקותו במראה מוזנח והיפי.

מרגש במיוחד למשל היה המקרה בו תבעה בת יפה ואוהבת את אמה – כומרית אבנגליסטית שלא החליפה תסרוקת כבר עשרים שנה ולובשת רק מדי כמורה.

המייק אובר, שבוצע לעילא על ידי מומחי התוכנית, הביא את שתיהן ואת הקהל כולו לאורגזמת דמעות. הבריק כתמיד השופט רות (הרך-ישיר-מצחיק ודומה להפליא לגורי אלפי כולל הרווח בין השיניים), שממלא את גזרי הדין שלו בדברי שירה פיוטיים.

על הכומרית למשל, הוא הרעיף את הטקסט הבא לפני הודעה על גזר הדין: "החידוש הוא רוח הצמיחה... מהו האביב ללא הגשם? מה הם פרחים ללא ניצנים? מהו היופי שבלידה ללא תינוק? אמצי את האהבה שסביבך, ובאמצעות סגנון נעזור לך להריח את הבושם בעוצמה גדולה יותר". ואמרו אמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully