וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכשיטים במחירי אמצע

מיכל צדיקי

22.1.2007 / 12:12

מיכל צדיקי לא תצטופף בשוק המעצבים הקרוב אבל על הדחיפה שהוא נותן למעצבים צעירים, היא מברכת. למשל – מיקרה אווה טפנר

היא נושמת עיצוב, היא מקבלת השראה אפילו באמצע רכיבה על אופניים ובשוק מעצבי העיר הקרוב היא תשתתף בפעם השביעית. תנו כבוד לאור כהן, האמא הרוחנית של מותג התכשיטים הסנטימנטלי "אווה טפנר" הקרוי על שם סבתה.

אני באופן אישי לא אגיע לשוק מעצבי העיר. הקשר בינו לבין התנהלות נעימה ותרבותית היא כה רחוקה עד שלידה הזיקה בין פרץ לתיק הביטחון כבר ניראת יותר הגיוני. הדוחק, הצפיפות וההתנפלות חסרת הפרופורציות על כל חתיכת בד בעלת אוריינטציה "מותגית" הפכו לטעמי את החוויה הצרכנית הזאת לבלתי נעימה בעליל, אלא אם כן מזוכיזם עושה לך את זה.

ועם זאת, יחד עם כל הכאוס והמחנק שאופף את גני התערוכה פעמיים בשנה, תמיד נחמד לדעת שהסבל שלנו לא היה לחינם, ושבכל זאת מכל הזוועה הזאת יוצא לפחות משהו אחד טוב: החדרתם של יותר ויותר מעצבים ישראליים לתודעה הצרכנית.

אני אגדיל ואומר, ובזה יסתיים הפרק החינוכי, שהרבה בזכות השוק (צמד מילים שלא חשבתי שאי-פעם אומר) והמגע הישיר שהוא מאפשר עם הקהל, יותר ויותר אנשים מוכשרים מחליטים לפצוח בקריירה עצמאית ולצאת במותג עצמאי שמגדיל את הרבגוניות של התחום. אכן מטרה חשובה.

אצילות זה עניין של גישה

אור כהן, 31, בוגרת המחלקה לעיצוב חזותי בויטל ובעלת המותג "אווה טפנר", היא דוגמא קלאסית להתנהלות כזאת. כהן הציגה לראשונה את ליין התכשיטים הסנטימנטלי-מעודכן שלה בשוק המעצבים, שם גם נרשמו המכירות הראשונות שלה.

עוד במהלך השוק היא החלה לגבש את הקולקציה הבאה. במאי האחרון נסגר מעגל כשכהן פתחה את חנות הסטודיו הראשונה שלה, וכאמור בתחילת פברואר היא תציג את עבודותיה בפעם השביעית בשוק המעצבים.

התכשיטים פרי עיצובה של כהן עוסקים בקו התפר שבין הדו-מימד לתלת מימד, במיזוג העולם "הקלאסי" והעולם העכשווי. הרעיון שעומד מאחורי העיצוב הוא יצירת קולאז' המודפס על סוגי מתכות שונים ומשולב בעורות ופנינים בין השאר. התוצאה היא אצילית וניראת כמי שנלקחה מעולם ישן. אמנם לא מדובר בחומרי גלם אציליים אבל האווירה מלכותית ובהחלט.

גם גברים קונים

אפשר לומר בוודאות, שעבור כהן העיצוב הוא לא בגדר עבודה בלבד, אלא דרך חיים של ממש. "אני כל הזמן עובדת על רעיונות חדשים, זה כל הזמן בראש שלי. אני מסתובבת עם זה, חיה את זה, זה כל הזמן מעסיק אותי. אני יכולה להידלק מהופעה של מישהי, מאישיות, מאווירה במקום כלשהו, מצבעים שאני רואה, מחלום, אפילו מלנסוע על אופניים", מעידה על עצמה כהן.

כמו בכל תחום אחר באופנה, גם עיצוב תכשיטים מושפע מטרנדים עולמיים, אך בד בבד עם רצונה של כהן להישאר מעודכנת, בסופו של דבר כאשר היא נכנסת לסטודיו היא מביאה לידי ביטוי את העולם הפנימי שלה, ויוצרת שפה ייחודית.

הקולקציה שלה לא פונה רק לנשים. "יש גם גברים שקונים אצלי ואני מתה על זה, זה הכי מגניב", אומרת כהן. השאיפה שלה היא להתרחב ולפנות גם לשוק האנגלי והאמריקאי.
"אני לא מתביישת להגיד שאני רוצה להמשיך ולגדול, אני רוצה להרחיב את הייצוא, שיותר נשים ילכו עם אווה טפנר בארץ ובעולם", היא מצהירה.

אקססורי עולה כמו שמלה

טווח המחירים הרחב של התכשיטים של כהן, הנע בין 60 ¤ ל-520 ¤, בהחלט מאפשר לפנות למספר רב יותר של לקוחות. לא כל פעם שבא לך לפרגן לעצמך אקססורי חדש את צריכה להיפרד בדמעות מחצי משכורת. תודה לאל שיש אופציות אחרות שפויות יותר.

בכלל, אני בעד הוזלה גורפת במחירי האקססוריז. לא יתכן שהאביזרים הנלווים לשמלה שאני לובשת יעלו יותר ממנה. בכלל, יש משהו מאוד עקום בכל מה שקשור לשוק האקססוריז בארץ. מצד אחד יש פה מעצבים ישראליים מקוריים, שלרוב מציגים עבודות יפות מחומרים מעניינים אבל במחירים מטורפים, ומצד שני יש כאן רשתות שמוכרות תכשיטים מפלסטיק, כאלו שאפשר לזהות ממרחקים ושיש לכל בחורה שנייה ברחוב, אבל עדיין יחסית לאיכות הפריטים המחירים הם גבוהים.

למה אי אפשר למצוא משהו באמצע? משהו שהוא גם איכותי וגם במחיר סביר? ואלו מביניכן שהיו בשוק האקססוריז בסופ"ש שעבר בוודאי יודעות על מה אני מדברת.

שורה תחתונה: אני בעד כל מי שמציע עבודות איכותיות במחירים שפויים ו"אווה טפנר" בהחלט עונה על הדרישות.

חנות הסטודיו "אווה טפנר", מקוה ישראל 26, ת"א (מתחם גן-החשמל) תל אביב. 0775002050.
שעות פתיחה: א'-ה'- 10:30-18:00 ו'- 10:30-14:30
ניתן להשיג גם ב: סוהו, גבריאל, אליה, A&D ובחנויות מעצבים נבחרות.

התכשיטים יוצגו גם בשוק המעצבים הקרוב שייערך בביתן 1 בגני התערוכה ב 1-2-3 לפברואר וימכרו בהנחות של 20% על קולקציה חדשה, ובהנחות של 30-70% על קולקציות קודמות.

  • עוד באותו נושא:
  • אווה טפנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully