וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא יפה לך מונוכרומטי

שני פישר

22.1.2007 / 17:45

למרות הצבעוניות הלאקונית, הדגמים של "מייקי" החורף עומדים בפני עצמם. שני פישר ממליצה לכן לא לעצור בקטלוג

'דוגמנית אנונימית לבושה בעליונית מתוחכמת בצבע אחיד וכהה על רקע אפור ובתאורה לבנה. הבעתה קפואה, יציבתה מאופקת והצילום פסיבי מינימליסטי'. התיאור הזה מהדהד למקומות מוכרים, מוכרים מדי.

הקטלוג של מייקי קוהל-ענבר, דומה לקטלוגים של מעצבים אחרים העונה - מזל שהבגדים שלה מותירים רושם עז, הרבה יותר מהקטלוג עצמו. למראית עין יכולה מייקי להימנות על זן המעצבים המייגעים של החורף ובכלל, שמאוד אוהבים צבעים מונוכרומטיים וגזרות מאתגרות, אבל הגוון האפרפר של הבדים, דווקא הולם את בגדיה ומסיט את תשומת הלב לעבודת העיצוב המרשימה שהושקעה בקולקציה.

קוהל-ענבר, בת 39, בוגרת לימודי צורפות, אביזרי לבוש ואובייקטים בבצלאל, הספיקה להוציא עד כה שלוש קולקציות, כשנושא האחרונה הוא רוח לחימה. "עמדתי לאחרונה בפני הכרעה חשובה", מסבירה מייקי על הקולקציה, "סגרתי את הסטודיו שלי בפלורנטין ותהיתי אם עלי להתחיל לשווק רק לחו"ל או להמשיך עם המותג שהקמתי בארץ. רוח הלחימה נוצרה מתוך המקום של המשבר האישי שלי כהוכחה לכך שצלחתי אותו".

ההשארה: מדי אמנויות לחימה

ההשראה לבגדי הקולקציה הגיעה ממדים של אמנויות לחימה והחורף אפשר להבחין לראשונה כיצד המותג "מייקי" תופס צורה ונפח ומגיע לייחוד המיוחל. העונה הצליחה מייקי להתקרב אל הסטנדרט הגבוה של קולקצייה אמיתית: היא מציעה מגוון רחב של דגמים, שעומדים בפני עצמם, אבל גם יוצרים מקשה אחת. הבדים הקשים מפסלים את הגזרות בצלליות גיאומטריות, עם דגש על א-סימטריה.

הטקסטורות של הבדים לרוב חלקות, אם כי בפריטים אחדים יש שימוש בקליעות מסוגננות. בין הדגמים אפשר לדוג סרבל עם חגורת מותן ושרוולים תפוחים, ז'קט א-סימטרי עם כפתורים מפותלים מאחור ומכנסיים רחבים. השימוש בבדים קשים, בתפורים אורכיים ובגזרות משוחררות, פונה גם לנשים שהצלעות הגביות שלהן לא בולטות, כלומר, כאלה שיודעות לאכול, ועדיף גם אוכל טוב.

ההשקעה בעיצוב הדגמים, משלב הסקיצות ועד התפר הכי קטן שבשלהי המכנסיים, ניכרת לעין. שום פריט לא נכנס במקרה לקולקציה, שום גימור לא נראה פחות ממושלם. והתוצאה: להתבונן על הבגדים של מייקי זה כמו להתבונן על פסל, מכל זווית שלא תביט תמצא את המחשבה שמאחוריהם ואת טביעת האצבע שלה.

לא הייתי לובשת ירוק רעל החורף

- מהו תו ההכר הסגנוני שלך?

"הגיאומטריה. כל בגד הוא סוג של ארכיטקטורה של הגוף, והגיאומטריה נמצאת בבסיס הארכיטקטורה. מצד שני גם הקראפט, עבודות הקליעה, מאפיינות אותי. אני קולעת בעצמי כי חשוב לי שבבגדים יהיה ביטוי למגע ידיי".

- למה בחרת להשתמש העונה בעיקר בבדים קשים?

"בעיקרון אני תמיד מעדיפה בדים קשים. בקיץ השתמשתי בסאטן משי שנתן את הרכות והעדנה. החורף השתמשתי בבדים קשים כי יש לי פנטזיה לחורף אמיתי וכיף לי לעבוד עם בדים כבדים, משקל וטקסטורות".

- ומה לגבי קשת הצבעים המצומצמת של הקולקציה?

"זה נובע מהבחירה האישית שלי. כלקוחה, לא הייתי לובשת החורף ורוד, אדום וירוק רעל. מה גם שלבגדים מונוכרומטיים יש אורך נשימה ארוך יותר, הם תמיד יהיו רלוונטים".

מחירים

מכנסיים: 430-1400 ש"ח
חולצות: 250-650 ש"ח
ז'קטים ומעילים: 1600-2500 ש"ח

בשוק המעצבים, שיחול בתאריכים 1-3.2.07, בביתן 1 במרכז הירידים בגני התערוכה בתל אביב, תהיה הנחה על כל פרטי הקולקציה של מייקי בטווח של 30%-50%

כתובת החנות: מייקי, ברזילי 13, מתחם גן החשמל, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully