וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובב המדונות

28.1.2007 / 23:40

ז'אן פול גוטייה מתריס עם סמלים נוצרים על שמלות שקופות ולא מצליח לברוח מהבהלה הנוכחית לזהב. כך מתחזק האיש את האגדה

ז'אן פול גוטייה האיש והאגדה שלא מזמן חגג 30 שנות פעילות מצליח להפתיע כל פעם מחדש עם קונספט מרהיב יותר מקודמו, בכל פעם מחדש.

קשה להבין איך אחרי 30 שנות יצירה עדיין יש כל כך הרבה יצריתיות וחדשנות במוח אחד, אבל כנראה שאצל מעצבים מהסוג של גוטייה הסוד הוא שהם מעצבים מהלב ולא מהמוח וכשמעצבים מהלב כנראה שהדברים נראים הרבה יותר טוב.

השנה בחר גוטייה בנושא קצת שנוי במחלוקת, הוא לקח סמלים מהנצרות והשתמש בהם בחופשיות. בניגוד לתחזיות, אף זערה לא קמה כשידו של גוטייה נוגעת בבגדים זה כמעט כאילו ידו של בורא עולם נגעה בהם והעולם שותק.

כל הדגמים שהציג גוטייה בתצוגה שלו בשבוע ההוט קוטור בפריס, הולבשו על דוגמניות שהילות שונות (כתרים, חישוקים) הוצמדו לראשיהן. התצוגה נפתחה עם שמלות קוקטייל באורכים שונים, עם קפושון, כולן בגזרת סטרפלס ובגוונים כהים. אחריהן פסעו שמלות קצת יותר אלגנטיות מבד סאטן מבריק נשפך בגוונים של פסטל כחול רויאל והכל בגזרות סימטריות משהו. ביחד אתן הציג גוטייה גם חליפות ערב מחוייטות שמתאימות לנשות עסקים.

צלבים ונוצצים

את היציאה השנייה פתח שלב המוטיבים הנוצצים. בזו אחר זו יצאו למסלול שמלות שעליהן מוטיבים נוצריים. זה התחיל עם שמלת פרחים צבעונית שממש היה קשה להוריד ממנה את העיניים, מייד אחריה הופיעה שמלה בסגנון ויקטוריאני בצבע זהב עתיק, שבחלקה העליון תפורים צלבים ומאזור הירך היא נפתחת ונשפכת עם בד שיפון בגוונים של חום. את פרס הפרובוקציה קיבלה שמלת העכביש – שמלת רשת לבנה עליה תפורים הדפסים מהנצרות, שמתחתיה לא לבשה הדוגמנית דבר ושבאה עם מסכת סאדו לפנים.

שמלה לאשפוז

הדגם שהשאיר הכי הרבה רושם ומוזר שלא הוא זה שחתם את התצוגה היתה שמלה לבנה שעל המחוך שלה פוזרו פרחים רבים ושחלקה התחתון היה עשוי מטול לבן שבמרכזו חתיכת בד שעליה הדפס של בתולות. לדוגמנית שלבשה אותה צורף גם כובע שעליו הדפס של מריה הקדושה.

רוב דגמיו של גוטייה היו מבד נשפך ושולבו בהם הרבה רקמות ורשתות. כנראה שלמרות האינדבדואליות העקרונית, לגוטייה עדיין היה קשה להתעלם מהטרנדים החמים של עולם האופנה ולכן הדגמים האחרונים של התצוגה היו בצבעי זהב. כך ניתן היה למצוא שמלה שלא הייתה מביישת שום כלה ביום הגדול שלה בצבע זהב בהיר.

השמלה שחתמה את התצוגה באמת עוררה תמיהה קלה, מהסיבה הפשוטה שלמרות שהשמלה בהחלט מתאימה להגדרה המדויקת של הוט קוטור עדיין לא ממש ניתן ללבוש אותה. מדובר בשמלה לבנה בגזרה רחבה עם שרוולים נופלים ורחבים. השמלה עצמה נראתה יותר כמו חלוק, אבל חלוק שרק אם מלכת אנגליה תוכל ללבוש כשהיא תתאשפז חלילה וחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully