וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוגר הוא הדיזיינר החדש

ליאת סימון

30.1.2007 / 15:14

פריחת הבלוגים של מכורים לאופנה שמתעדים את אופנת הרחוב המגניבה שמסביבם, הופכת את המתלבש היצירתי המצוי, לחשוב ולהשפיע לא פחות מהמעצבים

הימים בהם קול קורא מפריס הכריז על הבשורה הנכונה לעונה זו או אחרת, ומי שלא לבשה את הגזרה השולטת לא היתה ב"ווג", חלפו ואינם. יש משהו אנכרוניסטי בהשקפה הגורסת שאופנה היא עסק רודני.

מי שמתייחס לרשימות טרנדים המתחלפות כאל הוראות של 'עשה ואל תעשה', מתוייק מיד כקורבן חסר דעה. השקיפות היחסית בה מתנהלים העניינים מגלה כי רשימות הטרנדים קיימות יותר מהכל כדי לפרנס את המו"לים של המגזינים, את התאגידים שמאחורי המעצבים ואת חברות חיזוי הטרנדים, ומשקפות בעיקר אינטרסים כלכליים.

היום, כשכל מעצב שהרגע סיים ביצפר יודע לדקלם שהאופנה האמיתית מגיעה מהרחוב, הגיע הזמן להבין שאנחנו, כולנו, קובעי הטעם האמיתיים. אופנה היא לבירינת של אפשרויות, וזאת רק אחת הסיבות שבעטיין אני כל כך נהנית ממנה. בכל יום בחייכם תוכלו להיות מי שתרצו, כל דמות שתעלו בדעתכם, אם רק תיקחו קצת סיכונים כשאתם עומדים מול הארון ומחליטים מה ללבוש.

האינטרנט, שופרו של העם, מוצף כבר מזמן באתרי אופנה המספקים טיפים, דיווח וסקירה, אבל אחת המגמות החדשות בו מבשרת אופטימיות קוסמית של ממש. מדובר בפריחת בלוגים המופעלים על ידי מכורים אמיתיים לאופנה, ומתעדים את המתלבשים הבולטים בערים גדולות בעולם.

כל בלוג והסגנון שלו, אבל הרעיון הבסיסי זהה: בעליו, שמתפקד על תקן כותב, צלם ועורך, משוטט בעירו כמו ה-Flâneur של ולטר בנימין ובודלר, ומצלם להנאתו את מי שנראה בעיניו לבוש היטב.

התמונות, שמתפרסמות לעתים רק בלוויית תיאור בסיסי, גוררות בעקבותיהן כמות גדולה של תגובות גולשים, ובבלוגים הבולטים נוצרות קהילות של ממש שמנתחות את הבחירה לצרף מעיל טוויד למגפי גומי צהובים, בחרדת קודש שלא היתה מביישת דיון פילוסופי.

היופי המגוון שנשקף מהתמונות הוא בראש ובראשונה, מקור לא אכזב של השראה לכל מתלבש מומחה באשר הוא. מעבר לזה, אם איבדתם את המוג'ו ולרגע שכחתם ליהנות בזמן שאתם מתלבשים – הקליקו על אחד מהלינקים המצורפים ותקבלו שפע רעיונות ללוקים שיעשו לכם תיאבון. הבלוגים האלה והדיונים סביבם חוגגים את רוח הפלורליזם ומאפשרים ביטוי הוגן לאינספור סגנונות, מראות וסוגי גוף שונים.

כאן מתלבשים הצבעוניים

הבלוג של טרישה רויאל, מעצבת צעירה ובוגרת בית הספר פרסונס בניו יורק. קניינית יד שנייה אובססיבית, וחובבת שילובי צבעים לא צפויים. רויאל היא גם אמה-הורתה של קבוצה משגשגת באתר שיתוף התמונות פליקר, במסגרתה מעלים הגולשים תמונות המתעדות את מה שלבשו ביום נתון.

הבלוג של יוצא ולנטינו

הבלוג של סקוט שומאן, שניהל בעבר שואו רום ועבד עבור ולנטינו. לשומאן יש טעם משובח וכשרון צילום מוכח שזיכו אותו בהצלחה רבתי – עכשיו הוא גם יוצר סרטוני וידאו קצרים ברוח הבלוג עבור האתר Style.com ומדווח משבוע האופנה לגברים במילנו, מפרסם מדור במגזין Esquire ובחודש אוקטובר האחרון הציג הכלבו הניו יורקי סאקס פיפת אבניו את צילומיו בחלונות הראווה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הבלוגר מפריס

הבלוג של "איבן האיום", שחי את סצנת הלילה של פריס אבל מגיע במקור מסאו פאולו, ברזיל. איבן מתעד טיפוסים הזויים לבושים בשילובים ביזאריים, ברוח הצילומים של יורגן טלר וטרי ריצ'רדסון, ומיטיב למצוא פנים מעניינות שמתעלות לעתים על הבגדים

שיבויה - התיעוד

בלוג שמתעד אופנת רחוב בטוקיו ומחולק לפי השכונות השונות. היפנים לא מאכזבים, ורמת ההשקעה שהם מסוגלים לה מעוררת יראה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully