וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות נערת טרפז

שני פישר

30.1.2007 / 23:19

זו לא גזרת A, זה לא בלון זה צללית הטרפז שהמציא איב סן לורן שעומדת לככב באביב

החורף הרי קומבן במיוחד לכבוד שוק המעצבים. למעשה, עם בוא פברואר, מתרגש עלינו רשמית, האביב. מתוקף היותו עונת מעבר, באביב עלינו לעבור בהדרגה מסגנון הלבוש המסתיר של החורף, לחושפנות הבלתי נמנעת של הקיץ. זה דרסטי אבל אמיתי. בתוך מספר חודשים עלינו להסיר את מנגנוני ההדחקה ולהידחס לתוך הביקיני של הקיץ שעבר.

היופי של אופנת האביב הוא ההדרגתיות שהיא מספקת למתלבש הלא מוכן. בשנה שעברה גזרת הבלון סיפקה הסוואה אלגנטית, אך בינתיים הבלון התפוצץ ובאביב זה מסתמנת מגמה עולמית מעניינת אחרת לחודשי המעבר - גזרת הטרפז.

הטרפז היא ללא ספק צורה גיאומטרית ששנואה על תלמידי התיכון, אולם, כשמדובר בבגדים, צללית הטרפז היא הדבר הכי נכון לאביב הנוכחי. בחורף, בעקבות הגל הגיאומטרי, רווחו מעילים, ז'קטים וחולצות בצללית זו. וההתבססות שלה גם באביב כבר מעניינת במידה שמחייבת חזרה כחמישים שנים אחורה, כדי לבדוק איך הצורה הגיאומטרית המוזרה לארון הבגדים העולמי.

פתיחה מהמותן

לפני כחמישים שנה בדיוק נפטר כריסטיאן דיור, ובית האופנה "דיור" נותר יתום מאב וצמא לממשיך. איב סאן לורן, אז עלם צעיר בן 21 בלבד, נבחר להיכנס לנעליו הגדולות של דיור ולהפוך למעצב הבית של החברה.

הקו הראשון שהוציא לורן נקרא "טרפז", וכשמו כן היה. לורן הוא הראשון שהפך את צורת הטרפז לצללית, ובהצלחה יתרה. שמלותיו התאפיינו בגזרות צרות כתפיים וצמודות מותן שמתרחבות באופן חד מתחת למותן עד לברכיים, ובכך מוסיפות נפח, שחרור ואפקט תנועתי מרשים ואלגנטי. הקו החדשני של לורן הצעיר עורר הדים רבים ברחבי העולם, ומאז, הכל היסטוריה.

באביב הנוכחי החזרה לטרפז היא במסגרת חזרה מרשימה לפיפטיז בכלל. גוצ'י, פנדי, אוסקר דה לה רנטה, דונה קארן ועוד רבים ומשובחים הוציאו שמלות מרשימות שמתכתבות באופן ישיר עם הצללית המיתולוגית של דיור. רוב שמלות הטרפז התקצרו לגובה מיני והמחשופים נעים בין סטרפלסים למחשופי סירה.

השמלות לעיתים נפתחות מתחת למותן ולעיתים אף מתחת לקו החזה. ישנן אפילו שמלות שמתרחקות מאוד מצללית הטרפז המקורית של דיור, מתאפיינות במחשוף קולר ונפתחות בצורה ישרה עד לירכיים.

איב סן לורן נמנע

עכשיו שננו: גזרת האיי אמנם נפתחת מתחת למותן כלפי מטה בזווית ויוצרת נפח, אך לא יוצרת ניגוד בין החלק העליון לתחתון, בעוד שגזרת הטרפז היא יותר וירטואוזית, היא נפתחת מטה בזווית גדולה יותר ולכן נוצר ניגוד עז בין בין החלק העליון הצמוד לבין החלק התחתון והנפוח

יתרונה הוא בכך שהיא נצמדת למעלה, נפתחת למטה, יוצרת אשליה של פלג גוף עליון דק, ואילו הפתיחה שלה כלפי מטה מטשטשת את גודל האגן. גם גובה המיני בשילוב עם נפח השמלה יוצר אשליה של רגליים דקות וארוכות, וזאת בתנאי, כמובן, שצרפתן סנדלי עקב ולא נעלי סירה שטוחות או כפכפי אצבע, רחמנא ליצלן!

דווקא מי שהמציא את הצללית עצמה, הלא הוא איב סאן לורן, הוציא האביב קולקציה מרהיבה ביופיה וללא שום זכר לצללית הטרפז האגדית. בגילו ובמעמדו הוא ודאי יודע שלא קם האדם שיכול להתעלות על הישגו הראשון והגדול ביותר, גם לא הוא עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully