וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המולכת בחוצות

ענת אור

31.1.2007 / 11:43

אז מה אם זה וואלה! אופנה פה. ענת אור מתעניינת דווקא בכרזה של שוק המעצבים ומתעכבת על הכבוד שזכתה לו המעצבת ענבל בן זקן, האחראית לאיור

בימים אלה, כשחלק מהעיתונים ממתגים את עצמם מחדש והחלק האחר מסתלבט עליהם על כך, מעניין לראות את השינוי בעיצוב הפרסום של שוק המעצבים.

בשנתו ה-12 מגיע שוק המעצבים להשקעה של 400,000 ש"ח בקמפיין (שזה במילים כמעט חצי מיליון שקל). עד לקיץ האחרון עיצבה חברת ההפקה של השוק את הכרזות. לשוק הנוכחי משתמשת המודעה בצילום מתוך קטלוג המותג MIZO, של ענבל בן זקן ועידו בן חורין.

מיזו שחנותה ממוקמת בשכונת נווה צדק בתל אביב, הפיקה השנה קטלוג מוצלח במיוחד כשהמעצבת ובעלת הבית, שהיא גם רקדנית, מצולמת בו בעצמה - התמונות עברו עיבוד כך שהבגדים נותרו בגרסה המצולמת ואילו הדוגמנית הפכה למאויירת בשחור-לבן בסגנון מינימליסטי, שמזכיר את האסתטיקה של שנות השישים.
את הקטלוג צילם גלעד וולפין והמעצב הוא ירמי אמסטר, שאייר העונה גם את הקטלוג של דינה גלאס.

ים טיראן, מבעלי חברת ההפקה של שוק המעצבים, מסביר ש"עד עכשיו עשינו הפקת אופנה מיוחדת לכרזות, אבל מכיוון שרמת ההשקעה של מעצבים בקטלוגים תפסה תאוצה בשנתיים האחרונות, עצרנו ואמרנו עכשיו כשיש מספיק חומר אפשר לייצר סוג של 'תחרות'".

פראו בלאו היו קרובים

מארגני השוק ביקשו אם כן, מהמעצבים המשתתפים לשלוח צילומים, ומהם נבחר זה שיפרסם את שוק המעצבים. מיותר לומר שזה כבוד מאוד גדול למעצב האחד שנבחר, לייצג את כל 100 המעצבים המשתתפים, ושמדובר בחשיפה בהיקף מאוד רחב, שממומנת על ידי חברת ההפקה.

טיראן מעיד כי הבחירה היתה מאוד קשה ולקו הגמר הגיעו מיזו ופראו בלאו. הפור נפל על הקמפיין של בן זקן כי זה של פראו בלאו היה מזוהה מדי עם המותג עצמו.

בעונה הבאה הם שוקלים להשאיר את הבחירה לקהל שיתכן ויוזמן להצביע לטובת התמונה המועדפת עליו לכרזת השוק, בשאלון אינטראקטיבי באתר האינטרנט של החברה.

כבר לא אדומים

השימוש בויז'ואל של מעצב לא נעשה לדבריו משיקולי חיסכון, עלויות עיצוב והפקת הכרזה הם "בוטנים" בתוך התקציב הכולל של שוק המעצבים, אבל זו דרכה של חברת ההפקה לטעמו, לפרגן למעצבים, לדחוף את הקטנים, להמריץ את המעצבים להשקיע יותר בקמפיינים שלהם, ובכך להשפיע על הסטנדרטים של השוק כולו. "מי שהשקיע יקבל את החשיפה, וגם מי שיצלם מעט תמונות יש לו סיכוי, אנחנו נעזור לו" אומר טיראן.

באשר לצבעוניות החדשה שממתגת את השוק, טיראן טוען שאך צירוף מקרים גרם לצבעי השוק ולצבעי עיתון העיר, נותן החסות, להיות דומים כל כך. לדבריו הם שינו את הלוגו שלהם לירוק-לבן כבר לפני שמונה חודשים, עוד לפני שהושק הלוגו החדש של המקומון. בין השאר כי הצבעוניות של ירוק-שחור הפכה לדבריו לטרנדית בתחום הלוגואים.

כמו כן, אחרי שישה אירועים בהם נותנת החסות הגדולה היתה חברת קוטקס, שמימנה 50 אחוז מעלות הפרסום, והצבע האדום שממתג אותה, כמו גם פרח הגרברה, שלטו בכרזות שוק המעצבים, החליטו לשבור מאדום לירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully