וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנקריסטים

הדס שואף

1.2.2007 / 8:17

חבל שצילומי הבגדים של "בירנצוויג" מאכזבים וביתיים כל כך. בפרט כי מאחורי המותג עומדים זוג (גם בחיים) מעצבים מוכשרים

המותג בירנצוויג שייך לבני זוג עדי ואופיר תורג'מן שאהבה חזקה ומסירות גדולה בינהם, הולידו את המותג האופנה שלהם- בירנצוויג, שהולך וצובר תאוצה ומחלחל באופן מבטיח, למודעות.

עדי, בוגרת שנקר (סיימה ב-2003) נעזרה באופיר במהלך לימודיה כסטודנטית. כותבת שורות אלה היא בוגרת שנקר שיודעת עד כמה תמיכת הבן-זוג יכולה להציל נפשות בתקופת הלימודים בשנקר, מבחינת הסיוע הנפשי בימים קשים ומבחינת הסיוע הפעיל בפרויקטים המורכבים, ועל כך: כפיים.

עם סיום לימודיה של עדי, היה זה תורו של אופיר והוא החל ללמוד בשנקר עיצוב תכשיטים. אז נפלה בחלקה של עדי ההזדמנות להחזיר לו טובה והיא ליוותה אותו בכל תקופת הלימודים.

הזוגיות הסתעפה לכדי הקמת מותג דווקא כשעדי הגשימה חלום והתקבלה למוסד היוקרתי רויאל קולג' בלונדון, ללימודי תואר מתקדם. בהערכת מצב מהירה שערכו שניהם, ערב ההחלטה המשמעותית על המשך הלימודים, הם דיברו על שיתוף הפעולה שלהם כצוות יוצר ועל השפה העיצובית שגיבשו עם הזמן.

ההחלטה שנפלה היתה שעדי תוותר על הנסיעה ובמקמה הם יקימו מותג עצמאי. הם התחילו בקטן בשנת 2004, יצרו מעט פריטים ושיווקו במעט מקומות. הפידבקים החיוביים הובילו להרחבת העשייה ובחורף 2005 השניים יצאו לראשונה בקולקציה מגובשת ומורחבת.

הקולקציה השלישית

העונה, הם הוציאו את הקולקציה השלישית בעיצובם אשר מתחלקת לשתי קבוצות: קו הקז'ואל שהוא המרכזי וקו מצומצם ומשני לנשים במידות גדולות.

שיתוף הפעולה בין השניים, יוצר מן הסתם שילוב סגנוני של נשיות וגבריות. אמנם מדובר באחד הטרנדים המובילים של החורף אבל התורג'מנים פועלים תחת הקונספט הזה עוד משחר עבודתם כסטודנטים. לדבריהם גם כאשר הטרנד יחלוף הם עדיין ישמרו אותו כמאפיין המוביל של העשייה שלהם.

מה שיושב כצל כבד כל העשייה של בני הזוג המוכשרים הם לצערי הצילומים המלווים את קולקציית החורף שלהם. אין דבר מאכזב יותר מאשר לראות צילומים לא רציניים עם קונספט סטודנטיאלי משהו. לפעמים דווקא פשטות וראשוניות הופכים צילומים למקוריים ואטרקטיביים אך לא במקרה הזה. נראה כאילו כל השכונה נרתמה ליצור ל"בירנצוויג" קטלוג בעשר דקות כולל הדוגמנית שנראית אולי מצויין בחיים אך ברור שאינה דוגמנית צילום מקצועית.

הדבר גורע מן הרצינות והמקצוענות הרבה שהם מפגינים בשאר התחומים. הפגיעה הקשה הינה בעיקר בשמם הטוב של הבגדים, כי הקהל שיראה אותם דרך הצילומים, עשוי לפסול אותם וקשה יהיה להאשים אותו.

הסקיני הנכון

יחד עם זאת אני יכולה להעיד ממקור ראשון שאת הבגדים ראיתי בעצמי ואני בהחלט חושבת שיש להם מקום של כבוד בקהילת המעצבים המקומית. לעדי ואופיר, מלבד כשרון גדול, יש כושר הבחנה יוצא מן הכלל ואת היכולת לקחת טרנדים עולמיים ולתרגם אותם ללקוחה הישראלית. אולי למעודכנים שבינינו פרטי הלבוש ייראו כבעלי ניחוח מעט מיושן אך למעשה התרגום הנכון ללקוחה הישראלית מוביל לקולקציה נכונה ויצירתית.

דוגמא בולטת לכך הם מכנסי הסקיני שכידוע אינם מחמיאים לבנות שבורכו באגן רחב. אצל, ברנצוויג הסקיני הפך לגזרה ישרה וגבוהה שיכולה להתאים למגוון רחב יותר של נשים.

מלבד הגזרות הייחודיות השניים גם יודעים לשלב בהצלחה מראה נקי ונכון עם טוויסטים קטנים ומתוחכמים כמו תיפורים מיוחדים, כיסים ועוד.

בקולקציה הנוכחית יש אצלם מכנסיים במספר גזרות, ז'קט צבאי קצר וחלקים עליונים למכביר. הצבעוניות היא מונוכרומטית כיאה לטרנד העולמי עם הבלחות של צבעים כמו ירוק זית.

"בירנצוויג" מציגים בשוק המעצבים הנוכחי (מחירים של השוק
מכנסיים 200-380 ש"ח, חולצות 150-300 ש"ח, ז'קטים 200-300 ש"ח) ובשאר ימות השנה ניתן להשיג בגדים שלהם ב: רשת חנויות רזילי, גמלא-דיזינגוף 150 תל אביב, מאיו-אוסישקין 61 רמה"ש וכיכר מלכי ישראל 7 תל-אביב; מאיה סוקולוב 63 רמה"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully