וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בראון

הדס שואף

1.2.2007 / 12:56

היא רוחנית, דתייה, צנועה וחדשנית. הדס שואף בדקה איך שלל איפיוניים סותרים מתיישבים במעצבת מעניינת אחת

בדרכה השקטה והאלגנטית פועלת שרה בראון בנוף המעצבים בארץ כבר למעלה משש שנים. היא לא אוהבת לעשות רעש סביבה ואפילו ראיון עיתונאי צנוע מביך אותה מאוד.

לא פשוט לראיין את בראון. היא נחבאת ולא אוהבת ללנדב מידע או חלילה לציין נקודות דרך משמעותיות בהתפתחות המקצועית. כשמדברים על הז'אנר המונוכרומטי מציינים בנשימה אחת את שרה בראון, את רוני בר ועוד מעצבים טריים רבים אשר חלקם קיקיוניים ונעלמים מנוף אחרי עונה אחת או שתיים.

למעשה אסור לשכוח כי שרה ורוני היו מבין הראשונות שעמדו מאחורי המראה האורבני הזה ויצרו את הגרסה המקומית שלו, עוד לפני שהשאר חלמו על לימודי אופנה. אני עוד זוכרת את נקודת המכירה הראשונה שלהן בדרום העיר כאשר היו אנונימיות לחלוטין אך עם אמביציה לאין שיעור.

את הבגדים שלהן, שנחשבו אז למשב רוח רענן בנוף טרנד הוורוד והפרחוני, סידרו השתים בתוך מקרר בשר ישן וכבר אז נראה כי יש עתיד מבטיח לשתיהן.

נבואת דיזינגוף

בראון, כיאה לבחורה רצינית הקפידה להתמקצע בעיצוב וללמוד מקרוב את התעשייה המקומית לפני שפצחה בקריירה עצמאית. היא התלמדה בבתי אופנה נחשבים בארץ כמו אושידה, קום איל פו וניבה.
שמלת צמר ייחודית בעיצובה שעוררה תגובות נלהבות דחפה אותה לצאת לדרך משלה. היא שמה דגמים מהשמלה בחנות "שיין" שבכיכר מסריק ולאחר שאלה נעלמו כליל מהמדפים היא קיבלה את ההחלטה להתחיל ולעצב לבד.

ההבשלה הסופית הגיעה כשפתחה את חנותה המעוצבת ברחוב דיזינגוף בתל אביב לפני כשנתיים וחצי. למרות שבאותם ימים, שלא כמו היום, הרחוב דעך וגסס את בראון חיזקו בהחלטה להתמקם דווקא שם, הנוסטלגיה של הרחוב, שמבחינתה תהפוך אותו לעד לרחוב הקניות הראשי של תל אביב.

העלייה מצרפת

למרות הצניעות קל להבחין כי שרה בראון היא חלוצה בתחומים רבים ונוטה לראות, לפני כולם, את הנולד. עד כה כל ההחלטות האסטרטגיות שלה התגלו כדבר הבא בעולם האופנה המקומי.

הסגנון שלה הוא קלאסי-אירופאי. הצבעים מונוכרומטיים וכוללים לבן, אוף-וויט, אפורים וכמובן שחור. קולקציית החורף שונה מקולקציות קודמות כי הפעם היא יצרה קבוצה מובנית ולא עבדה על כל פריט בנפרד כמו בעבר. היא מרגישה שהגיעה לבגרות ולגיבוש חדשים.

כשהיא מתחילה לעצב קולקציה חדשה זה מתחיל מפתיחת הארון שלה וחשיבה על מה חסר לה בעיניים. לקיץ הקרוב לדוגמא, היא תעצב הרבה שמלות אווריריות. מהטעם הפשוט שחסרות לה כאלה.

מאחר ונקודת המוצא שלה מגיעה מארונה הפרטי והיא מעצבת קודם לעצמה, עובדות החיים שלה, הופכות למעניינות ולרלוונטיות עוד יותר, עבור הלקוחות. קבלו קצת: היא צרפתייה שעלתה לארץ בגיל שבע ועד היום שואבת השראות מארץ המוצא. חינוך נוקשה ובית ספר עם מדים מגוהצים הם נדבך חשוב בחשיבה העיצובית שלה. בנוסף העלייה לארץ הפיחה במשפחה רוחניות ורצון להתחבר לשורשים ההיסטוריים של היהדות והם חזרו בתשובה ונשארו דתיים עד היום.

שרה, כאישה דתייה ונשואה יוצרת אולי בגדים מעט צנועים יותר ממה שרואים היום בשוק. אך יחד עם זאת אין לטעות ולחשוב שהיא מעצבת לדתיות הקולקציה שלה מתאימה להרבה נשים ובמגוון גילאים רחב מאוד.

מטרנינג ועד מחוייט

בקולקצית החורף שלה יש גזרות מכנסיים רבות - מבד טרנינג לימי החורף הקרים ועד למכנסיים מחוייטים לנשות קריירה. כמו כן יש סוגי עליונים רבים כדוגמת גופיות כותנה מחממות, חולצות ואף אפודות ספורטיביות כך שמראה השכבות מקבל פה מענה מעולה. בנוסף יש גם שתי שמלות מאוד מוצלחות. בהחנות גם מעט אקססוריז וזוגות נעליים המותאמים לרוח הקולקציה ולחלל. גם גם שרה בראון מציגה בשוק המעצבים המתקיים היום, מחר ומחרתיים 1-3 לפברואר) בביתן 1 בגני התערוכה בתל אביב.

שרה בראון-דיזינגוף 162 תל אביב.

מחירים לפני הנחות השוק:
מכנסיים 480 - 600 ש"ח
שמלות 600 ש"ח
חולצות 240-480 ש"ח
ז'קט מעיל 990 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully