וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היישר מחוג המקרמה

אדר ריכטר

1.2.2007 / 16:25

איריס צוויביל-שובל לא מתחברת למיינסטרים המונוכרומטי של תל אביב ומביאה איתה צבעוניות מברזיל והשראה מנהריה

כשאיריס צוויביל-שובל היתה בת 12, קנתה לה אמא ג'ינס חדש. היא כל כך התלהבה מהרעיון שהנה, היא כמו כולם, עד שהיא שכחה להוריד אותו. אצבע מאשימה של ילדה מהכתה, שהצביעה עליה כעל אחת שיש לה רק בגד אחד בארון, הובילה אותה למכונת התפירה ומאז היא מסרבת לדפוק פעמיים את אותה הופעה.

כשהיתה בת כמעט 14 ואחותה קיטרה שאין לה מה ללבוש, היא פשוט לקחה בד ותפרה לה חליפה בצבע אפרסק מכותנה מקומטת, שכללה חולצה וחצאית עם כיווצים. היום, כשהיא אשה בוגרת ואם לשניים, היא סוף סוף מעצבת בגדים ברצינות, אחרי שהספיקה ללמוד הנדסה ולעבוד בהייטק.

צוויביל-שובל נולדה בארץ להורים ברזילאים והעבירה את ילדותה בנהריה, לצד אם יצרתית ורעש של מכונת תפירה. "גדלתי במשפחה שכירה בנהריה", היא מסבירה למה לא פנתה כבר בתחילת הדרך לתחום האופנה והעיצוב, "הייתי מאוד ריאלית, וגם תמיד לימדו אותי שהדבר הנכון הוא לא ללכת לחלום. הלכתי ללמוד לפי הספר: הנדסה ומנהל עסקים".

את ההסבה המקצועית עשתה לפני כשנתיים, כשעברה לגור בתל אביב ונרשמה לקורס תדמיתנות בשנקר. "תל אביב נתנה לי ביטחון. פה כבר לא הייתי עוף מוזר. הסתובבתי בעיר והתחלתי להשוות את עצמי לאנשים יוצרים, כשקודם השוויתי את עצמי לאנשים שיושבים מול המחשב. כולם פה ברחוב הולכים עם תיקייה. פתאום אתה רואה שאתה כן מוכשר וכן מסוגל ומקבל ביטחון במה שאתה מייצר. הבנתי שכולם פה חיים כמו מלכים ובלי שקל על התחת וזה עובד. זה נתן לי ביטחון שאיכשהו אני אסתדר ויהיה בסדר".

היא פתחה סטודיו בבית ואת הסגנון שלה היא ניסתה להגדיר "כבר אלף פעם": "זה מין קז'ואל שיק. מאוד נשי, שרמנטי וסקסי. אפשר לומר שזה סקס-קזו'אל. אני מעצבת סקסיות של קלאב, אבל גם סקסי של חליפה. זה מגוון. יש הרבה תנועה בבגדים והמון צבע בעיקר אריגים וסימפוניה. לא סובלת את המיינסטרים של המונוכרומטי".

שכמייה לחורף ישראלי

בקולקצית החורף שלה יש לא מעט פריטים מעניינים, כמו למשל שכמייה מצמר+בטנה (על כך מעניק לה המדור ציון לשבח, וממליץ באותה הזדמנות להסתייג מכל מי שמצפה מאיתנו ללבוש צמר מגרד ללא הפרדה מהגוף).

"השכמייה", היא מסבירה, "מתאימה לחורף הישראלי. לחלק מהשכמיות יש רקמה מחוט לורקס וחלקן באות עם מקרמה. עבדתי עם הרבה עם מקרמה העונה. זה הגיע מרעיון של וילון מקרמה ועור שרציתי תמיד לעשות". סיכת הפרח על השכמייה נהגתה בהשראת שושנה ענקית שנמצאת בצפון ברזיל.

עוד בקולקציה חליפת ווסט ומכנסי 7/8, המוצגת בתמונה יחד עם חולצת צינורות מכופתרת. "זוהי החולצה הראשונה שעשיתי בקולקציה, מבד של חברת קדנה האיטלקית היוקרתית. יש לה הדפס של מנורות שולחן של פעם. זו היתה אהבה ממבט ראשון. כשאנשים רואים אותה הם נפעמים או נרתעים, אבל מי שכבר קונה את החולצה הזו, עושה את זה באהבה מלאה".

הווסט שמעליה מגיע בגובה מותן ובגובה חצי ברך, ואפשר ללבוש אותו עם או בלי חולצה. הגב של הווסט חשוף (בגזרת קולר) ואם לא לובשים כלום מתחת, הוא הופך לשמלת ערב. איריס ממליצה להוסיף גם בירכיות תחרה, שהיא מעצבת. "הווסט מחויט ויושב טוב על הגוף. זה ה'מאסטרפיס' שלי. יש לו צווארון כפול והוא נותן הרגשה של עלים. הגב החשוף לוקח את החליפה הגברית הקרה למקום חם, עדין וסקסי, כפי שאני רואה אישה. עם זאת, נדרשים למבט שני כדי לחוש בסקס-אפיל של החליפה העסקית הזו".

היא קוראת למותג שלה como iris, שמשמעותו בפורטוגזית הוא 'כמו איריס'. "זה מבוסס על כל הדברים שהייתי אי פעם - זה סגנון הלבוש שלי" היא מפרשנת. צילומי הקולקציה הנוכחית נעשו בנהריה והם משלבים בין העבר שלה בעיר ילדותה, משם היא שאבה את השונות שלה, לגיל הבוגר של היום.

"צילמתי בכל המקומות שנהגתי לבלות בהם: B.K - הפאב הקבוע, חוף הים ואזור האמפיתאטרון". על הסטיילינג בצילומים היתה אחראית חברתה מעצבת התיקים נטע לידור, גם היא מנהריה.

קולקצית הקיץ הצפויה היא אקלקטית ברובה ויש בה שמלות פרוטוריקו וווריאציות על הטוניקה היפנית, שניצנים שלה מופיעים כבר בקולקצית החורף. "הקולקציה של העונה הבאה מעניקה הרגשה של חופש, של טיסה, של קיץ: בקיץ או שהולכים לים עם בגד ים או שטסים לחו"ל", היא מסכמת.

como iris. להשיג בבוטיק המעצבים של דיזנגוף סנטר כל חמישי ושישי; או אצל איריס, בסטודיו, בתאום מראש: 050-3221692. פעם בחודש מתקיימת מכירה בסטודיו שנקראת HOMEבוטיק, בהשתתפות מעצבים נוספים. ניתן להצטרף לרשימת התפוצה דרך המייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully