וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטחוניזם זה אאוט

תמר וינפלד

5.2.2007 / 0:19

ניר בכר עורך מוסף הארץ, מעוז כבד ראש בדרך כלל, חושב שהגיע הזמן להפסיק לזלזל באופנה ומתריס בעזרתה בסדר היום המצ'ואיסטי

נראה שקוראי מוסף "הארץ", שרגילים לקנח את השבוע שלהם בתכנים כבדי ראש, הופתעו לגלות בחודשים האחרונים יותר ויותר הפקות וכתבות אופנה לצד העיסה הרגילה שלהם. ניר בכר, עורך המוסף הנוכחי, מסביר שלא מדובר בתקופה חולפת אלא ב"אני מאמין" מנומק.

"רוב כלי התקשורת בארץ שבויים באתוס של תרבות פוליטית ביטחונית מצ'ואיסטית" בכר אומר. "כפועל יוצא מהצורך שלנו לשקף ערכים תרבותיים ואסתטיים במוסף, אנחנו משלבים הפקות וכתבות אופנה, כמו שנהוג מזה שנים גם במוסף 'גלריה' של עיתון 'הארץ'".

- איזה תגובות קיבלת על הפקות האופנה?

"תגובות טובות, בעיקר מקוראים צעירים, הותיקים לא תמיד יודעים איך לאכול את זה. העיסוק באופנה צריך להיות מובן מאליו כחלק ממיקס מגוון של נושאים שמטפלים בהם בכל מוסף".

עונים להפקות המלוקקות והמסחריות

אתה חושב שקוראי 'הארץ' מתעניינים בתחום?

"כן, ולא רק נשים, מזמן לא. אופנה היא חלק מסגנון החיים כמו אוכל ומסעדות ועיצוב, גם בזכות רשתות ותאגידים שהגיעו לארץ, כמו 'זארה', וגם בזכות מתווכי אופנה, כמו עיתונאים וסטייליסטים".

- אבל למה לדעתך העיסוק התקשורתי תחום גבר דווקא בשנה האחרונה?

"יש נטייה לזלזל בתחום הזה במערכות העיתונים. אופנה עדיין נחשבת לענף נחות ולא חשוב. אבל המקום והחשיבות שנותנים לה גדלים בשנים האחרונות, אולי כהתרסה לסדר העיתונאי הקיים. ככל שאנשים נפתחים יותר לתופעות מיובאות ורואים יותר אופנה בטלוויזיה, זה מזין גם את העיתונות הכתובה".

"יש מידה של חנטרישיות בכתיבה על אופנה בארץ, היא מותנית יחצנות והטיות מסחריות, שמשתלטות על הפקות במוספי נשים. גלית לוי למשל, צמחה למימדים מטרידים מתוך האתוס המזויף הזה, והצליחה להשתלט על התחום בארץ בלי שום קשר ליכולות או לכישרון האמיתי שלה. אני בספק אם בלוס-אנג'לס היו נותנים לה לפתוח בסטה ברחוב צדדי".

- אז בגלל שיקולים כלכליים התחום פורח?

"אין ספק. תאגידי אופנה ומעצבים משקיעים יותר ויותר בהפקות מוזמנות, כי הם מקבלים פרסומת בחצי חינם, במתכונת של תוכן שיווקי. אצלנו זה לא ככה. אנחנו מקפידים שההפקות יהיו מערכתיות נטו, מעדיפים אנשים עם מודעות אופנתית על פני דוגמנים בתשלום. גם בגלל שאנחנו קמצנים ועניים, אבל בעיקר כדי לתת ביטוי אחר ואלטרנטיבי, להפקות המלוקקות והמסחריות. אנחנו נמנעים מהפקת יתר וממניפולציות מחשב".

- יש לך זיקה מיוחדת לאופנה?

"אני משתדל להתלבש יפה לעבודה".

וגלית לוי מוסרת

הדר שובל, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי של מעצבת האופנה גלית לוי מוסרת בתגובה לדבריו של בכר: "ניר בכר הוא לא גושפנקא בתחום האופנה. אין לו כל יכולת מקצועית לבקר מעצב כזה או אחר ולקבוע את מידת הכישרון והיצירתיות שלו. כמו שלגלית, או לכל בן אדם שהוא לא מתחום התקשורת, אין כלים מקצועיים לבקר את יכולותיו של ניר כעורך מוצלח או לאו.

"גלית נחשפה ב-1994 כמעצבת אופנה, ובמשך 13 שנה מקבלת הכרה מטובי המעצבים, מנשים ומכלות שחוזרות אליה כל פעם מחדש. עד היום אלפי נשים רכשו עיצובים של גלית, בארץ ובעולם.

"החנות שלנו בלוס אנג'לס, שנפתחה לפני כמה חודשים, מוצלחת ועובדת, ואני לא אספר לך על מצעד הסלבס שנכנסו לשם לאחרונה וחיפשו בגדים לאוסקר, וגם קנו.

ב'הרודס' לונדון אנחנו מוכרים כבר 4 שנים, זהו אחד מבתי הכלבו המובילים בעולם. יש לנו עשרות נקודות מכירה בעולם, כולל חדרי תצוגה בניו יורק, מילאנו ופאריז שמוכרים את עיצוביה לצד מעצבים מובילים כמו קרולינה הררה. עם כל הכבוד, אנשים כשרונים יותר מניר בכר נתנו הכרה לגלית כמעצבת.

"להגיד שהיא עלתה לגדולה בזכות תקשורת מלוקקת, כדבריו, זה לעשות עוול לבן אדם שעובד סביב השעון למען הצלחתו. גלית נותנת את הנשמה לעסק, משקיעה מחשבה מרובה בעיצובים, בקולקציות ובכל אבן שמשובצת בכל דגם ודגם, ובמו ידיה בנתה אימפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully