וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מה שאנשים מחפשים היום"

תמר וינפלד

5.2.2007 / 0:25

איך עופרה מזרחי, עורכת "את", שתמיד בלט כמגזין אופנה מרשים, פועלת במציאות חדשה שבה כולם מכסים את התחום בהתלהבות

"אי אפשר שלא להרגיש שהאופנה נעשתה מאוד אופנתית" מודה עופרה מזרחי, עורכת המגזין "את" בשתים עשרה השנים האחרונות. "אם בעבר האופנה הייתה בעיקר נחלת עיתוני הנשים (ועדיין היא תופסת בהם מקום מרכזי), היום אפילו עיתון כבד ראש כמו "הארץ" מקדיש לאופנה יותר ויותר עמודים".

- גם ב"את" נפח הכיסוי של תחום האופנה עלה?

"כן. כמות עמודי האופנה ב"את", שתמיד היתה גדולה יחסית למגזינים אחרים, עלתה, אבל זו לא רק שאלה של כמות, אלא גם שאלה של איכות. בשנים האחרונות אנחנו משקיעים בתחום האופנה הרבה יותר מאמץ וחשיבה, ויש צורך יותר גדול להיות מקוריים ויוצאי דופן כדי לבלוט".

- זה בא על חשבון דברים אחרים?

"בוודאי, אבל יש לזה דרישה. פעם נזהרתי הרבה יותר במינון האופנה במגזין, אפילו התקמצנתי. היה חשש שאם יש בעיתון הרבה עמודי אופנה, הקוראים ירגישו שאין להם מספיק חומר קריאה. היום זה מה שאנשים מחפשים. האופנה, ממש כמו עיתוני נשים, כבר לא נחשבת נמוכה. היא כבר לא משהו שצריך להתנצל עליו, ואין סתירה בין פמיניזם לבין מודעות אופנתית.

"קראתי לא מזמן שדריו פו, הסופר האיטלקי חתן פרס נובל, הופיע בתצוגת אופנה. זה אומר משהו. אופנה מחוברת למוזיקה, לאמנות ולקולנוע, ובגלל הגלובליזציה, הרב ערוציות והכוח של העיצוב והמיתוג כולם מושפעים ומעודכנים. זה לא התחיל עכשיו, כבר מזמן הדוגמניות החליפו את הרוקרים כגיבורי תרבות, אבל היום פשוט רואים את זה יותר בברור.

"אולי אחת הסיבות לתופעה היא שהאופנה עצמה הרבה יותר סובלנית, ואין כבר תכתיבים נוקשים של מה אסור ומה מותר. מגרש המשחקים גדל, והרבה יותר אנשים יכולים לשחק בו. ולשחק זה בעצם לבטא את עצמך. זאת הרי כל החוכמה, למצוא את עצמך בתוך העדר ולפתח סטייל אישי".

שוטרי האופנה הם לאסמכות

- איך את מרגישה עם העובדה שהרבה אנשי תקשורת מסביב מתעסקים היום בתחום שבעבר היה תחום כיסוי מובהק שלכם?

"זו תערובת של גאווה ותסכול. כי היינו שם קודם, ודברים שעשינו ב'את', רואים עכשיו בכל מקום. למשל, פורמט של לצלם סלב מחוץ להקשר ולתדמית שלו, 'כפי שלא ראיתם', או להציץ לארונות של אנשים לא מפורסמים אבל בעלי אמירה אופנתית וטעם".

- את מרגישה מחסור באנשים מקצועיים בתחום?

"לצערי כן. אין מספיק סטייליסטים אמיתיים, בעלי קול ייחודי והשכלה אופנתית, שיודעים לנמק את הבחירות שלהם. יש יותר מדי מלבישים שקוראים לעצמם סטייליסטים, ויש יותר מדי סטייליסטים שמרוצים מעצמם כל כך עד שהם שוכחים שצריך גם להתלבש. קשה למצוא אנשים שיודעים לתמרן בחן בתפר שבין האמנותי לפרקטי, שאלה שני הצדדים שסיקור אופנה חייב לנוע ביניהם".

- מה דעתך על משטרת האופנה המתרבות?

"חינוך לטעם טוב ולסטייל לא יזיק לנו בארץ, רק השאלה מי הם המורים. רוב 'שוטרי האופנה' כיום אינם מספיק סמכותיים בעיניי, מה שמשאיר את ההערות שלהם בתחום הטעם הפרטי או הקלישאות".

- את חושבת שהתופעה כאן כדי להישאר?

"אני מניחה שבאיזשהו שלב יככב הטרנד שמואס במלכות הטרנדים. אבל גם הוא יעבור. הכול אופנה, ואי אפשר לברוח מזה".

(גילוי נאות: הכתבת עבדה בעבר ב"את")

(צילום ראשי: דביר כחלון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully