וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עושות שוק

שני פישר

12.2.2007 / 7:47

צפוף, רועש ואי אפשר באמת לשרת את הקונה. המעצבות שנמנעות משוק המעצבים

המעצבים שהשתתפו בשוק המעצבים האחרון בגני התערוכה בתל אביב, טוענים שהמכירות היו גבוהות ביחס לשווקים קודמים ושהקהל, בניגוד לשנים קודמות, היה יותר תל אביבי. גם זה כנראה לא ישכנע כמה וכמה מעצבים לצלול לתוך הכאוס של השוק הדו-שנתי.

נאית רוזנפלדר למשל, חלוצת מתחם האופנה בגן החשמל בתל אביב, מוסרת ש"חוויית שוק המעצבים היא לא חוויית קנייה שאני אוהבת אישית וגם לא מאחלת ללקוחותי. לרוב נטען שכדאי למעצבים להשתתף בשוק בכדי להיחשף בפני קהל ולקוחות חדשים, אבל אני מעדיפה שיכירו אותי ואת הבגדים שלי בקונטקסט הרגיל שלהם.

"לא השתתפתי בעבר בשוק המעצבים ואין לי כוונה להשתתף בעתיד. שוק המעצבים לא מתאים לכל אחד: זאת חוויית מכירה בעייתית מבחינתי, במובן של היעדר שירות ללקוחות וחוסר במתן יחס אישי בגלל ההמולה, הצפיפות והרעש. את ההנחות האטרקטיביות של שוק המעצבים אני מציעה בחנות שלי, אבל באווירה נינוחה ואינטימית".

העיקר הבריאות

המעצבת נופר גלפז מעולם לא השתתפה בשוק המעצבים ונראה שגם לא תשתתף "אין לי שום רצון להיות היכן שכולם נמצאים, ובלי רצון ואהבה למה שאני עושה, לא הייתי פועלת. אני מודה שהלכתי לבקר בשוק כדי לשקול את עמדתי. ראיתי שם מצד אחד מעצבים שעובדים עם כנות ורצינות והקפדה, ומצד שני כאלה שעושים חלטורה וזה נראה ככה.

"אני מודה שזו הזדמנות נהדרת לעשות הרבה כסף, אבל אני יותר דואגת לבריאות שלי. יכול להיות שבעתיד ארגיש אחרת, אבל כל עוד אני מתנהלת כמו שאני מתנהלת, זה לא מתאים לי".

אני נגישה

ונעמה בצלאל, שהשתתפה בשוק המעצבים הראשון וברבים שבאו אחריו, נותנת את הסיבות ממקום מושבה היציב והמרופד לאי השתתפותה בשוק השנה: "אני מאוד מפרגנת לשוק ולמארגניו והשוק נותן ללא ספק הזדמנות טובה למעצבים צעירים, אך העלויות גבוהות ומצד שני, הבגדים נמכרים במחירים נמוכים.

אני מרגישה שזה פחות המקום שלי כי כבר יש לי את החשיפה, הנגישות והזמינות לקהל מחוץ לתל אביב. אני פועלת לא מעט שנים בענף, השגתי כבר את המוניטין שלי והשנה פתחתי שלוש חנויות מחוץ לתל אביב. את הסיילים אני עושה אצלי בחנויות כדי לתת ללקוחות שלי את הפרטיות ואת התנאים המתאימים".

אם יהיה ריק לא יבואו

ים טיראן, שמפיק ביחד עם אידה צצולה את שוק המעצבים מראשיתו, מגיב לטענות הסרבנים "השוק משתלם ביותר כלכלית למעצב והחשיפה היא רק ערך מוסף. צפיפות היא תוצר של המנטליות הישראלית. כמו שלא תיכנסי לבית קפה מעוצב אך ריק אלא לבית קפה הומה אדם, על אותו עיקרון גם פועל השוק. כמה שנוסיף תאי מדידה, בשעות הלחץ גם ארבעה תאים לא יספיקו לדוכן אחד. אנשים שמכירים את השוק ושהצפיפות קשה להם יודעים להגיע קרוב לשעות הפתיחה והסגירה ובכך לחסוך את הצפיפות".

- אגב, איך אני יודעת שבאמת עושים לי הנחות בשוק ועוד כאלה ששווה להצטופף בשבילהן?

"אנו מפעילים מפקחים בזמן השוק ואלה אכן גילו בשוק האחרון מקרים בהם בעלי חנויות הפעילו מניפולציות במחירים. בשבועיים הקרובים נערוך מפגשים ושיחות הבהרה עם המעצבים כדי למנוע מקרים דומים בשוק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully