וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוני הנכון

ליאת סימון

13.2.2007 / 8:27

כולם יודעים שסקיני זו ה-גיזרה של הרגע אבל מי יודע מה התספורת של הקיץ. ליאת סימון עם כל הבשורות

כולם יודעים שסקיני ג'ינס הוא ה-ג'ינס של העת האחרונה, אבל האם אנחנו יודעים מהי ה-תספורת לקיץ הקרוב? מדוע יש תחושה שטרנדים בתחום השיער הם עניין אוורירי יחסית?

ז'אן כהן, 27 הוא מדמויות המפתח בתחום השיער בארץ, מעצב בחסד, מוביל דעת קהל וקובע טעמים, האחראי על עיצוב שיער בכל הפקת, קמפיין ומיזם אופנה מרכזי ומעניין שתוכלו להעלות על הדעת (העונה כבר צילם קטלוגים עם "גולף", "TNT", "גולברי" והיומן עוד מלא), ידידם וספרם האישי של מיטב סלבריטאי הארץ, ומי שעובד בחו"ל ויצר בין השאר את תערוכת צילומי הסלב-שיער המרשימה "פרסונה", יחד עם הצלם יניב אדרי. כהן מעל הכל הוא אוהב אופנה אמיתי. שמחזיק בתשובות לרוב השאלות בתחום עיצוב השיער.

את הפוני הנכון כרגע הוא מגדיר כ"לא פוני קצרצר או צידי אלא כזה שממלא את כל המצח ברוחב עצמות הלחיים, ומסתיים בקו הגבות. ההשראות מגיעות משנות ה-80, אבל גם ממראה נערת בית הספר הבריטית.

"יש בזה היגיון: הפוני מלווה אותנו מילדות, ומסמן את התספורת הראשונה שרובנו חווינו. ובאמת, יש בו משהו מצעיר ומרענן שמחטב את רוב סוגי הפנים, ויוצר דינמיות בהבעה. פוני הוא גם תכשיט פשוט וטבעי, שמשלים את האופנה העמוסה והמטופלת שמתרגשת עלינו הקיץ".

פשוט עגבניה

- מה עוד עומד להיות טרנדי במיוחד הקיץ?

התספורות והתסרוקות יתאפיינו בהשפעות ארכיטקטוניות בדמות קווים ישרים ואסימטריים. למשל, שיער חלק מאוד וארוך שמגיע עד אחרי הכתפיים. בעלות השיער הגלי יכולות ללכת על מראה ששואב השראה מאיקונות כמרלן דיטריך וסופיה לורן, ובו השיער מוברש מאוד, ומונח על הפנים בגל אחד, גדול וצר.

"תספורת הקארה חוזרת בגדול, עם פרשנויות חדשות ללוק המיתולוגי של וידאל ששון: הגרסה החלקה, במראה הצרפתי הקלאסי; הגרסה הגלית בהשראת שנות ה-20; והגרסה האסימטרית, שקצרה מאחור וארוכה בחזית.

"חובבות מראה הטום בוי ישמחו לשמוע שהתספורת הקצרצרה של ג'ין סיברג מ"עד כלות הנשימה" של גודאר חוזרת גם היא – שתי וערב של קצר וארוך בקו גיאומטרי המייצר חיתוכים וזוויות מחמיאות.

"הלוק האסוף גם הוא יהיה חשוב מאוד הקיץ הזה. הוא מושפע מעולם הריקוד ומסרטי אייטיז כ"פלאשדנס" ו"תהילה": השיער ייאסף ב"עגבניה" גבוהה, בעזרת סיכה פשוטה, או בקוקו מתוח למעלה".

תחזירו את כיסויי הראש

- מה לגבי צבעי שיער?

"חום שוקולד ושטני ממשיכים מהעונה הקודמת, ואני מאוד ממליץ עליהם לבעלות עור שחום. העונה מצטרף גם הבלונד בגוון הזהוב-דבשי, שרחוק מהצהוב הזועק של פמלה אנדרסון ודומותיה, ויתאים לבעלות העור הבהיר יותר. בנוסף, הג'ינג'י הכתום, כמו של הדוגמנית קארן אלסון בקמפיין העכשווי לסן לורן, הוא ההברקה של העונה".

- איך נולדים טרנדים בתחום השיער?

"מגמות בשיער משלימות את המגמות באופנה בכלל, וביחד נוצר טוטאל לוק. הטרנדים מגיעים מהרחוב, מאנשים שהם ארטיסטים ולא מפחדים להעז ולספר את עצמם.

"צבעי שיער וטקסטורה מושפעים מטקסטיל, מהבגדים עצמם ואפילו מסוג האור שאופף אותנו. מה שקורה באופנה זהה למה שקורה באקלים. משחקי האור והצל מאוד חשובים בבחירת גוון לשיער, ואני בפירוש חושב על סוג האור הקיים כשאני בוחר גוון".

- ומה אתה אומר על המגמות הנפוצות ברחוב הישראלי?

"בעיני, הישראלית הכי יפה כפי שהיא נראית כשהיא מתעוררת בבוקר עם הפיגמנטים הטבעיים שלה. על אף שנשים ישראליות נתפסות כמלאות תעוזה, דווקא המאמץ להתרחק מהנתונים הטבעיים שלהן ולחפש צבעי שיער מוקצנים הוא מאוד שמרני בעיני.

"יש פה שוק שרעב לגיוון וחדשנות, אבל השאלה מאיפה שואבים השראה. אני קצת מאשים את מעצבי השיער, אנשי מקצוע טובים ככל שיהיו, שדוחפים את הלקוחות לעשות שינויים שלא מתאימים להן".

- מה ה"אני מאמין" שלך?

"אני ניזון מחומרים טבעיים, ממשהו שהיה או יהיה 'חיים', ואוהב שיער שיש בו משחק, תנועה, משהו בלתי מוגבל, ולא מראה נקי ועשוי עד הסוף. אפשר להצליח גם אם מקדמים את הנטייה הטבעית של כל אחת ומסתכלים על שיער ואופנה ממקום רך יותר.

"אם הייתי מתבקש לשפר את האישה הישראלית, הייתי רוצה להחזיר אותה אל "המקום היהודי", שבעיני מסמל בתוליות ותום, משהו פנימי, סולידי וקלאסי שאבד לה לאורך הדרך. כיסויי ראש, ואפילו פיאות, הם פריטים סקסיים ומלאי סטייל. זה יכול להיות הרטרו המקומי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully