וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמי של הוליווד

הדס שואף

19.2.2007 / 17:23

הבגדים שהציג בשבוע האופנה בלונדון, מרק ג'ייקובס, היו יפים. הגלאם שלו, זה מה שהוציא לבריטים את העיניים

מארק ג'ייקובס, המאמי הלאומי של נשות הוליווד והמעצב המקומי הנערץ ביותר בקרב אמריקאים אוהבי אופנה, החליט להציג את קו ה-ready to wear שלו, דווקא בשבוע האופנה בלונדון.

ההודעה על התצוגה גרמה להתרגשות רבה בקרב האנגלים והאירועים סביב האורח האמריקאי אפוף אבק הכוכבים ההוליוודי, משכו את כל תשומת הלב התקשורתית והותירו הרבה קולגות של ג'ייקובס בצל.

כמו ארמני בשעתו, גם ג'ייקובס החליט להציג בשבוע האופנה בלונדון כדי ליצור באז תקשורתי גדול עבור חנות הדגל החדשה שלו שנפתחה ברובע mayfuir הידוע, בסמוך לחלל תצוגה.

גם אם תצוגת האופנה הייתה תרגיל יחצנ"י, לבריטים זה לא הזיז. הם הקפידו ליהנות מכל ידיעה על ג'ייקובס קודם לאירוע ובעיקר משטף הסלבס (בינהם סלמה בלייר וסופיה קופולה) שהגיעו במיוחד מארה"ב כדי לחלוק עם המעצב את החוויה והריעו ממקום מושבם, בכל פעם שדגם נוסף עלה על המסלול.


התצוגה עצמה היתה מהנה אם כי לא מפילה מהרגליים. הבגדים היו משובחים והעיצובים אינטליגנטיים אבל לא היה מדובר בשואו בסגנון מעצבי-על ידועים שהופכים כל תצוגה למיצב מחשמל או למסיבת ענק.

ג'ייקובס, בדרכו השקטה, מגיע היישר לליבן של נשות אמריקה אולי מפני שהוא יוצר בגדים לבישים, פרקטיים ונכונים עם המון כבוד לגוף בלי ליצור שום מהומה מסביב.

את חותמו הוא הטביע עוד בימי הגראנג' של שנות התשעים אז הוא הכניס לרפרטואר העולמי בעוז את מכנסי הצבא, את שמלות הנשף הידועות שלו, את תיקי השרשרת ואת טוניקות המשי להכרה וזכה לא פחות משש פעמים בפרס ה – CFDA היוקרתי כמעצב הטוב של אותם שנים.

בשונה מהמוכשרים ביותר בתחום, הוא עדיין נחשב בעיני רבים לילד הטוב של עולם האופנה. הסיבה קשורה כניראה בעובדה שג'ייקובס לא יוצר או קשור בסנסציות מתוקשרות וכל חידוש או אמירה עיצובית שלו נעשים בדרך נינוחה ושקטה משהו.

משי מתחת לאפודת צמר

הבגדים שלו לחורף 2007/8 הם שילוב מעניין של סטריט, בגדי איכרים רוסיים או לחילופין בגדי אוליבר טוויסט, גלאם הוליוודי של שנות החמישים, ואפילו נגיעות מאופנת שנות השמונים.

המראה מרובה שכבות אך יחד עם זאת עדיין נראה קליל כנראה בשל הפרופורציות הנכונות והמראה הכללי הקצר. בגזרת הנשים נראו פריטים מקסימים כדוגמת שמלות אמפייר קצרות, מעילי פעמון עם שרוולים קצרים או שלושה רבעים, שמלות מיני, חצאיות עם ז'קטים תואמים בגזרת טרפז, טייצים אפורים, מכנסי צמר רחבים עם פנסים באורך שבע שמיניות, אפודות סבא מצמר, מכנסי בלון, מעילי פרווה ועוד.

את הבגדים ליוו כובעי פרווה, ברטים מצמר, מגפי סקי, ותיקים. ג'ייקובס משלב בהצלחה מרובה את מראה בגדי הגברים שכבשו לאחרונה את אופנת הנשים עם פריטים נשיים מאוד וזורמים. דוגמא טובה לכך היא אפודת הסבא האפורה אשר מתחתיה מבצבצת חולצת משי כהה ונוזלת עם קשירת פפיון.

אדוארד נורטון בא

הגברים יזכו למכנסי צמר באורך שלושת רבעי, לסריגים ארוכים ולמעילי סטודנטים משובצים. הצבעוניות תהיה ברובה שחורה, אפורה וחומה עם הבלחות של ירוק וסגול.

את התצוגה של ג'ייקובס ושבוע האופנה בכלל חתמה מסיבת ענק שנועדה כאמור לקדם את פתיחת החנות החדשה. המסיבה הנוצצת במיוחד נערכה במלון connaught ולשם הגיעו סלבס רבים ביניהם פרנסיס פורד קופולה, אדוארד נורטון, ויויאן ווסטווד ועוד. מה שרק הדגיש לדברי המבקרים הבריטים המתוסכלים, את חיוורונה של לונדון לעומת ערי אופנה אחרות כמו פריס, ניו-יורק ומילאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully