וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו הבהיר

ענת אור

28.2.2007 / 17:00

רינה בהיר יודעת לעצב שמלות ומבריקה עם ז'קטים שמותאמים לכאן, מייבאת בדים במיוחד ומשלבת גם תכשיטים. וזה אפילו לא מאד יקר

אם להמר מי מבין המעצבים החדשים, השייכים לדור ה"כוכב נולד" שמקים מותג ופותח חנות בערך דקה אחרי סיום הלימודים, יישאר איתנו לאורך זמן ולא יישרף כמו מטאור שטס מהר מדי, אז רינה בהיר שסיימה את שנקר לפני שלוש שנים, היא בהחלט הימור סולידי. אם לא שמעתם עליה עד עכשיו זה רק מחזק את הטענה שבעולם של כוכבים לרגע, צניעות ומתינות הן השקעה לטווח הארוך.

מזה חצי שנה חולקות רינה בהיר, מעצבת אופנה, וליהי ולך, מעצבת תכשיטים, חנות-סטודיו בלב אזור סוחרי הבדים שבנחלת בנימין (לא רחוק מהסטודיו-חנות של המעצבת ויוי בן עזרא ENKY BY V.V.). למרות שהיא מוקפת בסוחרי בדים, בהיר מייבאת את הבדים בהם היא משתמשת, בעצמה. זהו רק אחד הפתרונות המצוינים שהיא מצאה לבעיות שמאפיינות את שוק האופנה הישראלי.

הצורך בבדים שלא כולם תופרים מהם, רק מתגבר כשעוברים יום יום ברחוב נחלת בנימין ורואים שוב ושוב את אותם הגלילים, שהם אימת מעצבי ארצנו, שמגלים, אחרי שעמלו על הקולקציות, שגם הקולגות שלהם עשו בהם שימוש.

שתי המעצבות חשבו בהתחלה לפתוח את החנות במתחם גן החשמל, "עוד הרבה לפני שנהיה שם את כל הבלגן" אבל גילו ש"יש משהו במוהליבר שהוא על-זמני כזה, ועל-טרנדי".

עוד דבר שבהיר עושה אחרת, ובזה יתרונה, הוא שהקולקציה שלה מורכבת בעיקר משמלות וז'קטים. בדרך כלל תופרים אצלנו הרבה חולצות, מכנסיים וחצאיות ופחות שמלות וז'קטים שהם מורכבים יותר לעשייה ועלותם בהתאם.

אצל בהיר, שמעידה על עצמה שהצד החזק שלה הוא שמלות, דווקא חולצות, מכנסיים וחצאיות הם המיעוט, שנועד רק להשלים את המראה לפריטים המורכבים.

בחורף הנוכחי יש אצלה לא פחות מחמש גזרות של ז'קטים, שהלוק שלהם הוא מחויט אבל הבדים הם נעימים וקלים אבל בעלי מראה של צמר אנגלי חורפי. גם כאן פתרה בהיר בעיה ארוכת שנים של האופנה הישראלית, שמזג האוויר בה לא מאפשר לבישת ז'קטים חורפיים באמת.

היא עושה שימוש נרחב בטכניקה של דיגום חופשי ויוצרת מגוון רחב של שמלות, שכל אחת שונה מחברתה. שיתוף הפעולה בינה לבין ולך הביא ליצירת מוצר ייחודי, שבארץ אין עוד כמותו, וגם בעולם אני מסופקת אם הוא קיים בצורה מסחרית.

ליהי מעצבת לחלק מהעיצובים של רינה תכשיטים לבגד. היא יוצרת בכסף, זהב ברמות שונות של קראט, אבני חן, פרספקס, גומי וכל חומר שמעניין אותה, "אני לא בוחלת בחומרים".

כך למשל, לשמלה בעלת מחשוף גב עמוק עיצבה ולך תכשיט לגב, היוצא מנקודת הקשירה שבעורף. תכשיטי הבגד ניתנים להסרה, לצורך כביסה, וגם להעברה לבגד אחר.

דיגום חופשי

מלבד תכשיטי-הבגד, שהם הערך המוסף המיוחד לשותפות הזו, מוצגת בחנות גם קולקציית תכשיטים למכירה של ולך, שסיימה שנקר במגמת עיצוב תכשיטים בשנת 2002. העיצוב של ולך מסמן כי משהו טוב מתחיל לקרות בתחום התכשיטים, שסבל מקיבעון בעשרים השנים האחרונות.

המחשבה הראשונה לגבי בגד שיש בו תכשיט מכסף היא שהוא בטח נורא יקר. באופן מפתיע גם את הפריטים המשלבים את העבודה של שתיהן מצליחות בהיר וולך לתמחר בצורה ידידותית. חולצה המעוצבת בדיגום חופשי שיש בה תכשיט מכסף נמכרת ב- 280 ש"ח.

"אנחנו לא רוצות שמישהי תקנה פה בגד רק לאירוע אחד וזהו. חשוב לנו שהלקוחה תהנה מהדברים לאורך זמן. בגלל זה המחירים שלנו הם נוחים." אומרת ולך, "שאנשים לא יפחדו לחיות את החיים בפריטים שלנו".

החיבור ביניהן הוא הערך המוסף שהן מציעות, "יש בינינו הרמוניה" אומרת רינה, ואולי זה מה שנותן את התחושה שהן יהיו בסביבה עוד הרבה זמן.

טווח מידות: 38-44.
טווח מחירים לפני הנחה: שמלות 300-600, חולצות 180-320, ז'קטים 400-500, טבעות 60-300, עגילים 250-600, שרשראות 100-700. כל קולקציית החורף נמכרת כעת ב- 50% הנחה.
מוהליבר 49, פינת נחלת בנימין, ת"א. 077-7040836

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully