וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלבס בשנות העשרים

שני פישר

4.3.2007 / 0:00

צלמת האופנה שרון בק חלמה על תערוכה ברוח שנות העשרים. שורה של ידוענים התיצבה בתגובה, בהתנדבות, מול המצלמה

לא אחת נידמה שצילמו את הסלבס בארץ כבר בכל סגנון אפשרי. הצלמת שרון בק חשבה בכל זאת שיש לה מה חדש להגיד, וצילמה דמויות מוכרות צילומי שחור-לבן רכי אווירה ומציגה את התערוכה בימים אלה בחלל הכניסה של בית העיתונאים בתל אביב.

שם התערוכה הוא 1920, והנושא שלה הוא שנות העשרים העליזות. בין המצולמים אפשר למצוא את עופר שכטר במראה ג'נטלמן קלאסי עם שפמפם דק, את דפנה ארמוני כמאדאם בבורדל צרפתי ואת רונית אלקבץ במחוך מוזהב, מעוטר וסקסי.

הצלמת שרון בק עובדת כבר שנתיים וחצי באינטנסיביות על הפרוייקט. "הכל התחיל מחולצת מלמלה לבנה שראיתי ברחוב והציתה לי את הדמיון" היא מספרת "הרעיון של שנות העשרים לא יצא לי מהראש. התחלתי ללמוד על התקופה, מצפייה בסרטים ועד להאזנה למוזיקה, וקריאה על עיצוב ועוד".

האיכות של הצילומים לדעת בק, נעוצה במבטים שלהם "המבטים האלה הם מבטים של פעם ואי אפשר למצוא אותם היום על אף שער של עיתון. יש בצילומים המון כריזמה, אבל מדובר בכריזמה עדינה".

כרזות סרטים ישנות

התמונות צולמו בשחור לבן באווירה קלאסית ומסתורית. בק נעזרה בשורה של סטייליסטים, מעצבי אופנה ושיער ומאפרים שרתמו את עצמם לפרוייקט. ההעמדה של המצולמים, הסטיילינג והבימוי כל כך נאמנים למקור, עד שהתוצאה הסופית נראית כתערוכה של כרזות סרטים ישנות, ומאתגרת את תהליך הפיצוח של הסלבס בתמונות.

שרון בק, בת 33, סיימה לפני שש שנים לימודי קולנוע בקולג' בניו יורק. "תמיד רציתי לצלם אבל לא היה לי כסף למצלמה, לבסוף לוויתי כסף מחברים וקניתי את המצלמה הראשונה שלי", משתפת בק. בשלב הראשון היא עבדה ב"רייטינג" כצלמת סלבס באירועים ולא הרגישה ממוצה ומרוצה. לאחרונה היא פתחה סטודיו לצילום, צילמה את קטלוג החורף של גלית זיתוני ועתידה לצלם את קטלוג הקיץ למותג "טובהל'ס".

- איך משכנעים כל כך הרבה ידוענים להצטלם בהתנדבות?

"חלק מהם הם חברים. מי שלא רצה פשוט לא מופיע בתערוכה, ומי שרצה, נרתם בכיף למשימה ונכנס לגמרי לאווירה".

- מה התועלת האישית שלך מהתערוכה?

"לא חשבתי על התועלת, תמיד היה לי חלום להעמיד תערוכה. לגבי מה התערוכה תתרום לעתיד המקצועי שלי, מוקדם מדי לדעת."

- מה נושא התערוכה הבאה שלך? 1930?

"ממש לא, התערוכה הבאה לא תהיה תקופתית. אני צריכה לחשוב על קונספט שונה לגמרי".

התערוכה "1920" מציגה עד ה-16 במרץ באולם הכניסה שבבית העיתונאים, קפלן 4, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully