וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה והפנטזיה

הדס שואף

4.3.2007 / 14:46

התלבושות שהיא מעצבת לפסטיגל הופכות לתחפושות המבוקשות ביותר. אלה קולסניק אחת ממעצבות תלבושות הבמה המוכשרות בארץ

בשנים האחרונות אני מוצאת את עצמי עוקבת אחרי אלה קולסניק מעצבת תלבושות במה שהפכה בעיני לאוטוריטה בלתי מעורערת בתחום. נתקלתי לא פעם בהפקה שעיצבה ותמיד היה קל לאבחן שמדובר בוודאות באחת המוכשרות שקיימות בארץ.

גם התלבושות שעיצבה לפסטיגל האחרון שעמד בסימן פנטזיה היו בלתי נשכחות. את תמצית הכישרון הענק של אלה ניתן היה לראות בנאמבר של לירז צ'רכי, בו כולם לבשו לבן ויחד עם זאת הגיוון על הבמה היה רב ביותר והתחושה של הקור והטוהר עברה ללא עוררין לקהל שמסביב.

כחודש אחרי שראיתי את הפסטיגל הדרמתי לאילת ושם ראיתי את wow6 –מופע בסגנון לאס וגאס של ישרוטל. גם שם היא העמידה תלבושות ראוותניות שעומדות בטבעיות במרכז תשומת הלב.

פינוקיו נתן את הפריצה

אלה קולסניק למדה ברוסיה אך לא תיאטרון או עיצוב אופנה דווקא, למרות אהבתה הגדולה לעיצוב ותפירה, אימה החליטה עבורה על העתיד ושלחה אותה ללמוד משהו פרקטי וטוב לחיים – הנדסת השקייה.

כשעלתה לישראל בשנת 91 עם בעלה ולדימיר ובנם הבכור מיכאל החליטה שזה הזמן להשתחרר מכבלי אמה השמרנית. בראש ובראשונה היא נרשמה לקורסי תפירה ועיצוב ובמקביל החלה לעבוד ב"מחסן לב" שמיצר ומשכיר תלבושות, כתופרת. בשלב שני היא עברה לעבוד בסטודיו לתלבושות של דני בר- שי, שם כבר הבטחון העצמי שלה החל לעלות והיא בקשה ליטול חלק פעיל יותר בסטיילינג.

אחרי ששימשה כעוזרת האישית של בר-שי, קולסניק החליטה שהגיע הרגע לנסות את מזלה כישות עצמאית והחלה לחבור להפקות גדולות כעוזרת למעצבת התלבושות או כמנהלת מתפרה.

הפריצה האמיתית שלה היתה לפני עשר שנים כשקיבלה אחרי תחנונים רבים, את ההזדמנות לעצב לבד את התלבושות להצגה "פינוקיו" בכיכובו של איתי שגב. העבודה שעשתה היתה מרשימה מאד והיא התחילה לקבל הצעות לעצב תלבושות להצגות מוכרות רבות בינהן שלושת המוסקיטרים, סיסי הנסיכה, אי המטמון ועוד. באותה תקופה היא גם עיצבה תלבושות ואביזרים לכאלף וחמש מאוד רקדנים וצועדים לטקס פתיחת המכביה. החל משנת 2000 היא מעצבת תלבושות לפסטיגל.

שיטוטים בנחלת בנימין

כשהעסק גדל והתרחב עזב בעלה ולדימיר את עבודתו והחל לעזור לאלה בהפקות גדולות. הוא מוציא לפועל את כל הקונסטרוקציות הגדולות שלפעמים היא נדרשת לעשות.

אלה לא כל כך אוהבת את פורים כי כשהחג מתקרב היא מוצפת בטלפונים של אנשים שרוצים שהיא תתפור עבורם תחפושות והיא מוצאת עצמה חוזרת ומסבירה שוב ושוב שהיא עושה תלבושות לבמה ולא תחפושות לקהל הרחב.

יחד עם זאת היא מאוד שמחה לשמוע שעיצובים שלה הופכים להיות מבוקשים בקרב הילדים ולא פעם נתקלה באמהות מסתובבות עם החוברת של הפסטיגל באזור נחלת בנימין בחיפוש אחר בדים דומים.

תלבושת נסיכת הפופ שעיצבה לרוני סופר סטאר לפני שנתיים היתה היסטריה בקרב נערות והשנה כולם רוצים להתחפש כמו מייקל לואיס, רן דנקר, אליענה בקייר ולירז צ'רכי בתלבושות הפנטזיה.

בקשתי מאלה לסיום טיפ, לאלו שרוצים להתחפש בצורה מקורית בפורים. היא הציעה תמיד להכניס נימה אישית לתחפושת. גם אם היא קנויה אפשר לדבריה לשדרג עם סרטי סאטן, תחרה, כפתורים, פרפרים נוצצים וכו'.

קולסניק אמנם לא מעצבת תלבושות עבור אנשים פרטיים אבל מי שרוצה השראה מושלמת ורעיונות מקוריים לתחפושות, יכול לדעתי לצפות באחת הקלטות בהן היא עיצבה את התלבושות. ההשראה מובטחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully