וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח של כותנה טרייה

יעל קולטון

5.3.2007 / 18:30

הקולקציה החדשה של כותון עשויה מכותנה שלא רוססה או עברה תהליכים כימיים. כשמתחשבים בסביבה, זה חוזר אליך

בניו יורק זה כבר קורה מזמן. גם בפריז. ועד שיתחילו גם פה ללכת עם חולצות מקני במבוק ושמלות מסיבי תירס, כמו בתצוגות האופנה בעולם המתקדם, אפשר לפנטז, או לעשות מעשה. כמו למשל לייבא בדים מכותנה אורגנית ולעצב מהם בגדים ידידותיים לסביבה.

זה מה שעשתה גלית ברוידא, הבעלים של חברת כותון, שמשיקה בימים אלה את הקולקציה האורגנית הראשונה בישראל. מה שאומר שהכותנה שממנה עשויים הפריטים לא בלעה כמויות של חומרי הדברה ולא עברה תהליכים כימיים מזיקים, כמו שבדרך כלל קורה עם הכותנה שאנחנו בסוף לובשים, בין אם מדובר בשמלות נהדרות, גופיות צמודות ותחתונים.

לדאוג לעצמך וללבוש בגדים מחומרי גלם לא מרוססים, זה בעצם לדאוג לסביבה. תשאלו את קאנט. הטוב העליון הוא בדיוק מה שטוב לך. ולכן, במקומות בהם יש זמן לחשוב, הולכת ומתפתחת המגמה של התחשבות בסביבה.

בבתי הספר המתקדמים לאמנות ולעיצוב מדברים על "sustainability", ובעברית, "עיצוב בר-קיימא". בהתחלה קראו לזה עיצוב אקולוגי, כזה שמתבסס על מ?יחזור, שימוש מחדש והפחתה (שלושת ה-R: Reduce, Recycle , (Reuse. היום לוקחים בחשבון עוד דברים, כמו למשל חשיבה מחדש (Rethink). שואלים שאלות כמו, מה עושים עם הבגד אחרי שהוא נגמר? האם אפשר יהיה להכין ממנו, למשל... קומפוסט?

מבחינה עיצובית זה אומר שלפני שאתה מתחיל לעצב, אתה חושב איך לפגוע כמה שפחות במה שיש ואוטוטו הולך להיגמר!

להחזיר לקהילה

לפני 15 שנה, כשברוידא ובן זוגה ארז מעודד הקימו את המותג כותון, לשניהם היה ברור שאצלם זה לא רק הבגד. הוא גדל בין מטעי אפרסקים, היא על רקע החולות בסיני. ברוידא: "אני לא צמחונית או איזה שאנטי רוחנית, ואני גם לא אחזור לרכב על סוס ועגלה. אבל גם בחיים היומיומיים יש דברים פשוטים וקטנים שאנחנו יכולים לעשות. ולנו כבני אדם, היה חשוב להחזיר משהו לקהילה".

וככה מדי פעם, מתוך החיים השלווים שלהם בכפר הרי"ף, היו אנשי כותון שולחים למדורי האופנה ולחנויות הבלחות של אור ירוק: פה קטלוג על נייר ממוחזר ושם צילומי דוגמניות עם כיסויים על הפה והאף, כדי שבעיית זיהום האוויר החמורה, תישאר מתחת לאור הזרקורים.

ואז אחותה של ברוידא, רון, לקחה קורס בחשיבה אקולוגית במסגרת לימודי עיצוב פנים במכון הטכנולוגי חולון וסיפרה מה היה שם. "פתאום הבנו שלכל מה שאנחנו תמיד מדברים עליו, נהיה שם. כשחיים את הטבע יום יום, כמונו, מביניים מה זה איכות סביבה, וכמה חשוב להתעסק עם זה".

עכשיו גם העירוניים יכולים לחוש משהו מהמגע עם הצורה הטהורה של הטבע, למשש את הבדים האורגניים, בגוונים של כותנה טבעית, ירוק ואדום ולשאוף בלי חשש את הריח הטרי.

מחירים: שרוולון 249 ¤, חולצות 399-249 ¤, חצאיות 399 ¤, שמלות 499 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully