וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחובבות בירה זולה ורוקנרול

אלינור בשן, לונדון

6.3.2007 / 2:58

שתי אחיות שגדלו בבריסטול המשעממת וצפו בפושטקים מקומיים גונבים סמלי מכוניות אגרסיבים ותולים על הצוואר, הקימו, על הדרך, מותג תיקים קולי לגמרי

לשאלה איזה תיק לקנות תמיד מצטרפת התלבטות, קטן? גדול? מבד? מעור? מגניב? פשוט? צבעוני? נקי? והתשובה תמיד טמונה באופי הקונה. אם את מישהי שמתרוצצת כל היום ובחורה שמרנית. התשובה היא גדול, מונוכרומטי, סולידי, מעור. אם את בלייינית שמסתפקת במעט דברים בארנק – תיק קטן, שובב וצבעוני, עם רצועה ממש דקה. אם את מתוחכמת שהולכת למסיבות קוקטילים ולא מאבדת את חפצייך – תיק קלאטץ' קטן מעוטר ברקמה או אבנים. ואם את כל הבחורות האלה ביחד וגם חובבת בירה זולה והסקס פיסטולס - אז אנג'ל ג'קסון היא התשובה בשבילך.

מאחורי המותג עומדות שתי אחיות, קייטי ומילי שגדלו בבריסטול שבאנגליה. "חוץ ממוסיקה, אין כלום בחור הזה" מספרת קייטי. "לשתינו יש בני זוג כבר הרבה שנים, הבאנו ילדים לעולם, אני רציתי לקרוא לבני איינג'ל ומילי רצתה לקרוא לבת שלה ג'קסון, לא ברור לנו למה, אבל בני הזוג שלנו התנגדו קשות וזה לא יצא לפועל".

אחרי ששתי המשועממות מאסו במשחק האמהות, הן והחליטו שזה הזמן לעשות קרירה לעצמן. "מילי הציעה שאולי נפתח מותג אקססוריז כי אנחנו שתינו ממש טובות ברעיונות עיצוביים, כל מקום שאנחנו נכנסות אליו, ישר אנחנו יודעות מה צריך לשנות בו ואיזה שטיח צריך לשים. תמיד השיח ביננו הוא עיצובי". קייטי התחילה לצייר דוגמאות של תיקים. הם שמעו שמאוד זול לייצר דוגמאות בבאלי, ופשוט עלו על המטוס הראשון בלי לדעת אפילו לאן ללכת.

"הגענו לבאלי ופשוט התחלנו לשאול נהגי מוניות, אנשים ברחוב אם הם יודעים איפה יש מפעל? נכנסנו לאיזה חנות והמוכר הפנה אותנו לאיזה מפעל. היום, הוא מנהל הייצור שלנו בבאלי".

סגול חזק, ירוק ספרייט וצהוב חרדל

אם הגעתם עד כאן בכתבה, אז אתם כבר מבינים את הרוח שהיא אנג'ל ג'קסון – המותג המורכב משני השמות שהבעלים לא אישרו. מדובר ברוח מאד נגישה, קלילה, צעירה וספורטיבית עם הרבה רוקנרול. כמו המעצבות שלו.

"רצינו שהמוצר יהיה עממי ונגיש" רייטי ומילי מהגגות "לתיקים יש לוק וינט'ג שמזדקן טוב איתך, אנחנו לא מנסות להיות אופנתיות, אנחנו פשוט עושות כיף".

התיקים בקולקציה החדשה מתחלקים לשלוש קטגוריות. הביינוניים בגודלם – תיקים עם רצועה אלכסונית בצבעוניות שובבה של סגול חזק, ירוק ספרייט, וצהוב חרדל כשהסוגר שלהם הוא יציקה מזהב (לא אמיתי כמובן) של יגואר גדול.

"ההשראה ליגואר היא כמובן מבריסטול, כמו כל ההשראות שלנו. כשהיינו נערות, אחד התחביבים של הבנים בחבורה שלנו היה לגנוב סמלים של מכוניות ולהסתובב איתם בשכונה סביב הצוואר, על שרשרת מאסיבית".

גם בקבוצה הבאה של התיקים, הגדולים, רואים מיד את המקור להשראה. תיקי עור מחוספסים, ענקיים, עם רצועות קטנות יחסית, מספיק כדי שיהיה נוח בכתף, מלאים בריצ'רצ'ים. ממש כמו מעילי העור של רוכבי ההארלי דיווידסון.

הפריט הנמכר ביותר של השתיים הוא תיק קלאטץ' קטן מעור נחש, בצבעוניות חלקה אבל מאוד צעקנית. כדי לא לקפח את הלקוחות השמרניות יותר, יש תיקים גדולים ובינוניים מעור בצבעים שונים וסולידים יותר. מעניינת מאד היא קולקצית תיקים שעשויים ממעילי עור ישנים, שהשתיים מצאו בכל מיני חנויות יד שנייה והפכו אותם לתיקים, שמחיריה גבוהים מהאחרים.

קראו לזה אופנה מצפונית

היום, אחרי שלוש שנות פעילות, אנג'ל ג'קסון נמכרות בארה"ב, יפן, כל רחבי אירופה ואפילו בדובאיי וכווית. וזכו בכמה פרסים נחשבים, כולל פרס האקססוריז השנתי של טופ-שופ למעצבים צעירים.
"עולם האופנה מאוד שיטחי ושטוח" האחיות מדווחות "קצת קשה לנו כל היום להתעסק רק באסתטיקה. כשהגענו למפעל שלנו בהודו, מפעל בבעלות משפחה מקסימה, מאוד התרגשנו לראות שהתנאים במפעל מעולים והעובדים שם מרוצים אבל עדיין היינו מוקפות בכל כך הרבה עוני ומחלות שהחלטנו להעניק 7 מלגות לימודים לילדים הודים מעוטי יכולת, וכמה פרוטזות לילדים שלא יכולים להרשות לעצמם 10 פאונד לרגל חדשה, קנינו עשרות רגלים. הרגשנו שאנחנו חייבות להחזיר משהו לחברה, עכשיו כשאנחנו מצליחות".


למי שמעוניית באופנה מצפונית שכזאת, את הפריטים אפשר לרכוש דרך האתר שלהם. הן מגדירות את המחירים זולים. ואכן, למי שחי באנגליה ומבזבז בפאונדים זה ממש לא נורא. למטבע הישראלי זה יהיה קצת יותר יקר. 110 פאונד לתיקי הקלאטץ', 170 פאונד לתיקי היגואר, 260 פאונד לתיקי האופנועים. הקולקציה החדשה תעלה שם בקרוב, בנתיים אפשר להתנחם גם בתיקים ובחגורות מהעונה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully