וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה גדולה-מיניאטורית

לרה רוטר

11.3.2007 / 8:48

לימור הר-ציון, תחת השם "אום כל טוב", מצירת ציורים נפלאים על ציפורניים, יוצרת סיכות דש, עגילים ותליונים עם מגזרות נייר ומפיצה אופטימיות בצרורות

"יש לי שרביט של קסם ודמיון אינסופי, אני מנצחת על מקהלה של צבעים, דמויות והרבה פרטים, ואז נברא דבר ממעמקי נשמתי, אני קיימת בשביל ליצור והמכלול שבמכחול כמו גרגרי חול מהווים אותי כל פעם מחדש..." (אום כול טוב)

היא גרה ויוצרת במאז"ה פינת יבנה, בדירת חדר הגדושה בעבודותיה, בצעצועים ובקטורת. עיניה השחורות והגדולות מסגירות איזה עצב נסתר. "היו לי חיים לא קלים" היא אומרת, "אבל הצלחתי לקחת את כל הקושי, לסחוט ולהוציא מזה משהו טוב." ללא ספק הצליחה.

בגיל 4, מצאה לימור בן ציון, אשר קוראת לעצמה אום כול טוב, סיכת ראש שעליה יד האוחזת עיפרון. "אני חושבת שאז הכול התחיל, נקשרתי לסיכה הזו כל-כך. כמה שבועות אחר-כך, דודתי נתנה לי במתנה חבילת טושים, ובעצם מאז אני מייצרת עולם של צבעים 24 שעות ביממה."

מונה ליזה על הציפורן

היא חיה בתך חלום המאוכלס בצבעים עזים ובדמויות שאותן היא יוצרת, דמויות קומיקס יפהפיות ומתוקות לאין שיעור. הן מופיעות בכל יצירה שלה: בסדרות הציורים המספרים את סיפורה האוטוביוגרפי, במגזרות הנייר שהיא שותלת בטבעות האפוקסי, בציורים המיועדים לתלייה בחדרי ילדים, ומופיעים על סיכות הדש ובציורי הציפורניים.

"החברים שלי הם הציורים" היא מספרת, "וכשאני מציירת למישהו דמות על הציפורן, הוא בעצם יוצא עם חבר, כל אחד בוחר את החבר החביב עליו".

רואה טוב למרחקים קצרים

אום כול טוב חיה בתך עולם משלה, עולם שבו היא מתאמצת למצוא את היופי בעזרת הדמיון הנאיבי שלה. היא לא רואה טוב לרחוק ומרוצה מכך, היא טוענת שכך היא יכולה לדמיין יותר, ולא מוכרחה לראות את הדברים כפי שהם.

"העיקר שמקרוב אני רואה מעולה" היא אומרת. היא מעריכה אומנות המשלבת עבודת יד פרטנית ומדויקת וטוענת שאין דבר בעולם שהיא לא תהיה מסוגלת לצייר עליו. "גם את המונה ליזה הצלחתי לצייר לעצמי על הציפורן" היא מתגאה.

אום כל טוב לא מפסיקה לחלום, חלומות על עולמות אגדיים, היא רוצה להשתלט על העולם (היא צריכה רק ספונסר), היא חסרת מעצורים.

והשם? אותו אימצה בעת טיול בסיני ובמצרים, שם התחברה למוזיקה של אום כולתום. "השם הוא סוג של מסכה" היא מספרת "כי לימור בן ציון נושאת איתה גם את כל העבר. אום כול טוב מפיצה בשורה אופטימית, יוצרת אגדות מחיים כואבים".

מי שרוצה לגעת בקסם יכול לפגוש אותה בדירתה בתאום טלפוני מראש, להתרשם ואף לרכוש טבעת או סיכה אגדית, לצאת עם חבר מצויר על הציפורן, או עם תמונה לחדר הילדים ולבית ולא להאמין שעדיין קיימים אנשים אופטימיים שכאלה.

אום כול טוב: טל': 052-8558321

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully