וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נולד טרנד

אדר ריכטר

17.3.2007 / 23:50

מראה החבישה משנות ה-90 או הלוק הלסבי של נשים משנות ה-20 של המאה הקודמת - המגמות שישפיעו על מראה הקיץ הבא

איך נולד טרנד? איך קובעים את האופנה של העונה הבאה? מסתבר שחלק גדול מהאחריות מוטלת עלינו - אנשי הרחוב. בכירי עולם האופנה מסתמכים הרבה על הסטיילינג העצמי שאתם עושים לעצמכם לפני שאתם עוזבים את הבית, כדי לקבוע את הסגנון שתראו על המדפים בעונה הבאה.

מירב רוטרו, מרצה באקילס - ביה"ס לעיצוב ולטכנולוגיה בתעשיית הנעליים, מספרת על התחזית לקיץ הבא וקצת על התהליך שמביא אליה. רוטרו, בוגרת שנקר, שהתמחתה אצל איב סאן לורן ואלברט אלבז באירופה, מספרת על האתר www.wgsn.com, אתר אחד מני רבים, המתמחה בתחזיות אופנה עונתיות:

"תמורת 5,000 דולר לעונה, דמי מנוי לאתר, תוכלו לצפות באופנת רחוב שמצלמים צלמי האתר בערים ברחבי העולם", היא מסבירה, "תוכלו להוריד למחשב שלכם את הטקסטילים של הנסחרים של התחזית, לשכפל אותם ולבחון את הסיבים שמרכיבים את הבגד בזכוכית מגדלת".

מרכז האתר יושב בלונדון, והוא נחשב לאחד הגדולים בתחומו. רוטרו מגלה כי wgsn חוזים 6 טרנדים עיקריים לעונת הקיץ הקרובה. כל טרנד זוכה לתיאור השראה עיקרית, צבעים, סילואטות (קווי מיתאר של הבגד), חומרים ואביזרים:

הרומן המודרני

טרנד הרומן המודרני: הנשי מבין 6 הטרנדים. מספק יופי, רומנטיקה והשראה מתקופות אחרות. כולל שימוש בסרטים, אפליקציות, בדי משי, טול, ז'קרד (בד דומה אריג ריפוד, כשצורת האריגה נותנת דוגמה בתוך הבד) וטאפטה (הבד שמרשרש כשהולכים). באופן כללי יש שימוש בבדי ערב ליומיום, כשהסילואטה נפוחה - בגדים מנופחים, שרוולים מנופחים, חצאיות בלון וכפתורים מיוחדים. האורך הכללי הוא מעל הברך, בצבעי כחול, אדום, ירוק, אפור.

טרנד המודעות העצמית: השראה משנות ה-80 וה-90. השראה מחבישות גוף, בשכבות צמודות. יש שימוש נרחב בצבעי שחור-לבן ובבדי ג'רסי, משי ובדים מצופים (פשתן מצופה צבע מבריק, למשל). אפשר למצוא תוספות דקורטיביות כמו גומי ופייאטים, והצבעים השולטים הם נייטרלים, כסף מטאלי, קרם.

טרנד השבטיות - New Tribe: סילאוטות התלויות ברפיון על הגוף, בגזרות בלון, קו טרפז, טוניקות, מכנסיים קצרים. אורך – מעל הברך. הבדים - שיפון, שילוב בבדים מבריקים או דמויי שעווה.
צבעים: זית ודפוסים באוריינטאציה פרימיטיבית.

it's a men world

טרנד בהשראה ספורטיבית - פריטים מינימליסטיים במראה הספורטיבי, אבל לא ספורטיבי מאובזר, מסאטן מבריק ופלסטיק במראה רטוב, ובצבעים נייטרלים של אפור ודבש, לצד צבעוניים, כמו אדום וצהוב.

טרנד it's a men world - המראה הגברי. נשים התחילו ללבוש מכנסיים בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הן זרקו את המחוכים וקו המכפלת התקצר בהדרגה. הנשים האלה הן ההשראה לחליפות של קיץ 2007. יוז'י יאמומוטו למשל, יצר את המראה הגברי-נשי שלו בהשראת ציור אנגלי של אשה מ-1920. בציור נראית 'ליידי' T', שהייתה שייכת לחברה האנגלית הגבוהה. ה-mocole שעל עינה, היה סמל לנטיות לסביות בתקופתה. הצבעים השולטים בלוק הגברי הם שחור-לבן, לצד חול, בז', עור, עם נגיעות של סגול ואדום, בבדים עדינים ובגזרות גבריות.

טרנד בגדי נשים מינימליסטיים: גזרות פשוטות, עליהן הלבישו מוטיבים שונים (כמו למשל שרוולים נפוחים), בדים מקומטים, דפוסי הזרקת דיו (כמו רורשאך) ודפוסים בשני צבעים (דגמים פסיכודליים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully