וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינג ג'ורג'יו

גלי סימן-טוב, מילאנו

10.4.2007 / 21:19

בזמן שנפשתם בכינרת, גלי סימן-טוב סיירה בתערוכת הענק של ארמאני במילאנו ולא נשמה ליד השמלות שצעדו על השטיח האדום

ג'ורג'יו ארמאני הוא ההצלחה הכי גדולה של עולם האופנה האיטלקי. מי שבגיל 41 היה עדין שכיר שרק חלם על עסק משלו נחשב כבר כמה שנים למטאור באופנה העולמית.

וכמי שהתחיל את הקריירה כמטאור וממשיך לשלוט בעסק שלו בהצלחה רבה, הכל חייב להיות גדול ונוצץ. ממש כמו חנות הקונספט שלו במילאנו: 6 קומות של ארמאני: ארמאני קולקציונה, אמפוריו ארמאני, ארמאני ג'ינס, אקססוריז, כלי בית ואפילו רהיטים – שום דבר לא חומק מידיו של המלך, שאגב עד סוף השנה הנוכחית מקים 7 (כן כן 7) בתי מלון תחת שמו בדובאי.

אז מה הפלא שתערוכת הרטרוספקטיבה של המעצב כוללת 600 שמלות ופרטי לבוש אחרים, שרובם מנצנצים בעוצמה שיכולה להאיר בקלות רבה את אצטדיון רמת גן.

אוצר התערוכה שהתקיימה ב"טריאנלה" של מילאנו בחר להציג את ארמני וההתפתחות שלו לאורך השנים דרך חדרים שונים, בתאורה רכה ואפורה משהו, שלכל חדר כותרת משלו.

בחדר palette and structure, אולי החדר האפרורי ביותר, היה אפשר לראות (וגם לגעת בלי שהשומר שם לב), בכמה עשרות חליפות שעיצב ארמאני לאורך השנים. החל מחליפות הגברים של שנות ה-70, דרך חליפות העסקים עם החצאיות לנשים, שנחשבו בשנות ה-80 לפורצות דרך של ממש. ללא ספק חדר שהצבע השולט בו הוא אפור, אבל זה כאמור לא לאורך זמן.

הכל נוצץ

באגף ה"מינימליזם" הוצגו שמלות ערב שלפי תפיסתו של ארמני מעוצבות כמו שאופנה צריכה להיות "פשוטה, טהורה ונקיה" – כזאת ששולטים בה הצבע השחור הקלאסי וגם קצת נוצצים.

באגף "הנשיות" של ארמני שלטו צבעים חזקים כמו סגול, ורוד ואדום. הכל נוצץ ומנצנץ בתוך החלל החשוך. הבגדים בתערוכה מוצגים על גוף נשי חסר ראש, ואפשר להסתובב בין השמלות ולחוות את הגוף הנשי דרך עיניו של ארמאני.

המעצב, כמו רבים וטובים לפניו (צ'ארלס וורת', פול פווארה ואחרים) הושפע מאד מארצות המזרח: סין, יפן, הודו, פקיסטן ודרום אפריקה. השפעות שלאורך שנות ה-90 הניבו קולקציות מאד צבעוניות, עמוסות בפאייטים ובאבנים שונות שנשזרו כולן בעבודת יד דקדקנית ויצרו שמלות מאד מרשימות.

הרומן עם הוליווד

ללא ספק החדר הכי מעניין בתערוכה הוא החדר בו מציג ארמאני את הרומן המתמשך שלו עם הוליווד. החדר עמוס לעייפה בשמלות ובחליפות, בינהם אפשר היה לזהות בקלות את שמלת השנהב שלבשה ג'וליה רוברטס לטקס האוסקר, שגם בחלל העמוס נראית פשוט נפלא.

על מה שעשו ריצ'ארד גיר והחליפה שלבש ב"ג'יגולו אמריקאי" לארמאני נכתב לא מעט בספרי ההיסטוריה של האופנה – גיר הופיע בסרט בחליפה של ארמאני והזניק את המכירות במאות אחוזים – התרגשות קלה נרשמה שחלפנו ליד אותה חליפה ממש.

עוד אפשר היה למצוא שמלות שעיצב לביונסה, להילארי סוונק, להאלי בארי, לקייט בלאנשט ולסופיה לורן. חליפת עור שעיצב לסמואל ל. ג'קסון, חליפות לבילי קריסטל, לליאונרדו דיקפריו, למאט דיימון ולעוד רבים אחרים שצעדו על השטיח האדום.

אין מה לומר, ארמאני הוא גאון. גאון בעיצוב ועוד יותר גאון אמיתי בשיווק. הוא מצליח לשלב בין אופנה ואומנות ולהגיע להרבה אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם להיכנס להיכלו ולקנות שמלה, או מצעים לחדר השינה – אבל בעד 6 יורו, עלות כרטיס הכניסה לתערוכה, מצליחים גם הם להרגיש אופנה עלית ולגעת קצת בכוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully