וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכן זה עולה 1400 שקל

שלי איבגי-תבק

12.4.2007 / 7:36

האפריקאים שמאחורי התיקים היפים האלה מייצרים אותם משלב זריעת הכותנה, מתעקשים לספק עבודה לאנשים ולא למכונות ומאפשרים לאמהות לעבוד מהבית

העולם מתחלק לשני סוגי נשים; חובבות הנעליים - הידועות (לשימצה?) עליהן דובר ונכתב אין ספור פעמים וחובבות התיקים- הנחבאות אל הכלים. בעוד שהראשונות מתרגשות, כמו קארי בראדשו בשעתו, מכל כסות רגל הניקרת בדרכן ומוכנות לשלוף את הארנק בעבור כל גחמה של מעצב נעליים, מתעלמות האחרונות מחלונות הראווה של אותן חנויות ייעודיות כאילו היו כוכבי "נולד לרקוד" דאשתקד.

כן, כן, יש אומה קטנה ושקטה החיה בתוכנו ולה אג'נדה מעט אחרת מהמקובל בתחום עולם האקססוריז הנשיים. את נתינות המיעוט האתני הזה מעניין רק פריט אחד-התיק האולטימטיבי. לדידן הפוקוס העיקרי הוא דווקא באותו מיכל פונקציונלי האמור לאפסן את הפריטים החיוניים להשרדות בג'ונגל אורבני ממוצע ולא באזור הספר שבשולי גפיהם.

כוח המשיכה

הכותבת משתייכת לקבוצת המיקוד הביזארית הזו ויש לה בשורה: אחיותי למחלה(אבל הפעם, בגלל המחיר, הפנייה היא לחולות באמת), אפשר להתחיל לצאת מהארון בגאווה ולשלוף את עשרות התיקים שנאגרו שם במהלך השנים. בשבילכן, המלקטות לביתן תיקים שונים ומשונים החל מתיק עור איכותי ועד תיק ספורט רטרו, אנחנו מביאים את התיק שלא תוכלו לעמוד בפניו.

אני מדברת על תיק שחוסר היענות אליו הוא פשוט קשה עד בלתי אפשרי. הגימור המחוספס, הצבעוניות הקלילה והנאיבית והפאטרנים הפשוטים אך המדוייקים של תיקי mielie" " - מילי בעיברית- מעוררים רצון כמעט בלתי נשלט אצל כל חולת תיקים ממוצעת, לגעת ולרכוש.

הסיפור העומד מאחוריהם והיותם ONE PIECE , כל אחד שונה מרעהו ואין תיק אחד הזהה לאחיו – רק מוסיפים לאפיל.

האדם הלבן מגלה את התיקים

את מותג התיקים הזה הקימו זוג מעצבי פנים מהמבורג שטיילו בדרום אפריקה ונתקלו במשפחה שעוסקת בייצור טקסטיל מסורתי בכפר באזור יוהנסבורג.

המשפחה המקומית מייצרת מאפס את הפלא הפרימיטיבי הנפלא. הם מגדלים את הכותנה בעצמם, טווים את החוטים, צובעים אותם בפיגמנטים טיבעיים באגני טבילה של פעם ואורגים בטכניקה מיוחדת את אריגי הטקסטיל המנפקים שטיחים ושאר מוצרי טקסטיל אתניים. אין לתאר.

הזוג האירופאי הוקסם מהטוטאליות והחן של שיטות הייצור הוותיקות הללו והחליט לאמץ אותם ולשלב את העיצוב המודרני עם הטכניקה המסורתית. הם עיצבו ליין מוצרים המשתמש בידע ובחומרים המקומיים בשילוב דפוסים מערביים הפונים לטעם הבינלאומי תוך שמירה על האותנטיות.

גוון שונה בכל פעם

אם התחלתם לדמיין עוד זוג קפיטלסטי–נצלני המעביד ילדים מורעבים בעוד סווט-שופ מוכר, קבלו את החלק היפה בכל הסיפור: הזוג החביב החליט לפתוח את החברה בשיתוף מלא עם היצרנים האפריקאים.

לדברי יוסי גולדברג, הבעלים של חנות העיצוב הנהדרת אלמנטו שבתל אביב, והראשון לשווק את מוצרי החברה בעולם, מדובר בשותפות אמיתית בין האירופאים לאפריקאים, המשלבת שיווק ועיצוב אירופאים עם טכניקה מסורתית.

גולדברג הגיע אל הזוג, במקרה, דרך כתבה במגזין בנושא אחר ולאחר שיצר איתם קשר נוצר שיתוף פעולה שהוביל לשיווק המוצרים הקסומים בחנותו התל אביבית.

בקולקציה שלל תיקים בסדרות שונות שמאופיינות במוטיב אחיד כמו- לבבות, גלים וכוורות בשלל צבעים חיים ובמגוון וריאציות היוצרים תיקים בעלי אופי ונוכחות חד-פעמיים שקשה להתעלם מהם.

לתיקים עתידים להצטרף פריטים נוספים מהליין הנרחב המורכב מארנקים, שטיחים, כיסויי מיטה ואפילו הדומים. כל פריט של "מילי" עשוי בטכניקה ידנית כמעט לגמרי, בעבודה מסורתית וקפדנית הרחוקה מייצור המוני כמרחק טיסה לקייפטאון המבטיחה שתקבלו פריט איכותי וייחודי שאין שני לו. אפילו הצבעים יוצאים שונה בכל פעם בשל השיטות הא- מודרניות האלו וכמעט בלתי אפשרי לייצר את אותו תיק פעמיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

mielie זה תירס

פירוש שם החברה – "מילי" הוא המילה האפריקאית לתירס שהוא הבסיס לדיאטה הדרום אפריקאית וגם בעל מרקם הדומה לטקסטיל הארוג של המוצרים.

החברה מעסיקה כשלושים אנשים העובדים מביתם ובכך מאפשרים בעלי החברה לאמהות להישאר עם ילדיהם. העובדים נפגשים אחת לשבוע למסירת המוצרים המוגמרים, לבקרת איכות ולקבלת הזמנות חדשות. בתהליך הייצור נעזרים במעט מכשור ככל האפשר, על מנת לספק עבודה ליותר ידיים עובדות ומשתמשים בשיטות עבודה צורכות זמן ועתיקות יומין כמו קרושה, סריגה וקשירה.

אולי נקנה ארנק

כל ההסבר המפורט הזה לא כל כך עזר לי להשלים עם העובדה שהתיקים הקסומים הללו נמכרים במחיר הקשה לעיכול של- 1400 ש"ח. על אף העובדה, המנחמת במעט, שהכסף אכן מגיע לאותן ידיים עובדות ולא נערם רק בחשבון בנק אירופאי כלשהו ושהמוצר הוא ייחודי, חד פעמי ושהוא אינו מיוצר בסרט נע – בכל זאת, המחיר הגבוה מקשה על מימוש הפטיש של חולת התיקים הממוצעת ויוצא חוצץ מול החשק לאמץ את היופי הזה ולתת לו בית חם.

אולי נתפתה לארנק ב- 199 ש"ח. גם אנחנו רוצים להרגיש פילנטרופים הצורכים מוצרים לא ממש נחוצים למען אנשי היבשת המוכה.

להשיג ב"אלמנטו" אחד העם 68, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully