וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפני הרותח של הרגע

14.4.2007 / 10:19

יאסוהירו מיהארה, מעצב נעליים מגה-סטייליסט שמשתף פעולה עם פומה, בספר עיצוב שמרטיט אספנים וקולקציית נעליים טרייה

השעה שתיים וחצי לפנות בוקר, הטלפון הנייד שלי מעיר אותי מעוד חלום על תצוגת האופנה האחרונה שהייתי בה. אני מנסה בעין אחת ספק פתוחה ספק סגורה להבחין במספר שמופיע על הצג. מספר ארוך, חו''ל... מי מתקשר אליי מחו''ל ועוד בשעה כזאת?

מעברו של הקו השני, בהתלבות חסרת מעצורים חברי הטוב ביותר, מבלבל לי את השכל על נעליים, מעצב יפני ופומה. אני לא מבין כלום ומבקש ממנו שיפרט יותר במדוייק ויותר לאט. הוא מתחיל מההתחלה ואני כבר מצליב את כל הפרטים.

פריז, פברואר, יאסוהירו מיהארה, מעצב הנעליים היפני שבשבע השנים האחרונות אחראי על ליין שלם של בגדים ונעליים לחברת הספורט "פומה", משיק ספר אספנים חדש הניתן להשגה דרך אתר החברה, הכולל את מיטב יצירותיו ועבודות של ארבעה אמנים יפניים מפורסמים שמציגים את התרבות היפנית באור שונה.

פרחים ונעליים

תוך שניות הפכתי אכול קנאה מכך שחברי הטוב, נמצא במלון היוקרתי "קרילון" בפריז ומדפדף כרגע בספר המהולל, ואני שקוע בחלומות ים תיכוניים על תצוגות אופנה מקומיות ודלוחות.

יומיים אחר כך שמעו בשמיים את שוועתי והספר נחת על שולחני עם מספרי הטל' של מיהארה על מנת שאוכל לראיון אותו לכבוד השקת הספר. הקב"ה אנחנו אוהבים אותך.

הספר מציג ארכיון ויזואלי המתעד את כל הקולקציות של מיהארה לפומה משנת 2000 ועד לקוקלציה הנוכחית, קיץ 2007, לצד עבודות של 4 אומנים יפניים מפורסמים שהשראתם נבעה מקולקציית הנעליים של מיהארה.

הדף הראשון שפותח את הספר הוא שירטוט מבנים יפניים קלאסיים של האומן Akira Yamaguchi שמציג אירועים ומנהגים של התרבות היפנית. האומן השני שהושפע מעיצובו של מיהארה הוא Makoto Azuma,פסל פרחים מודרני שמלב בחוכמה צורות פיסול פרחים עם קולקציית הנעליים.

בעודי ממשיך להתפעל מההשקעה שנעשתה בספר, מהציורים וכמובן מהנעליים, נתקלתי באומן השלישי Sandaime Uotake Hamada Shigeo - משורר מפורסם שעבודותיו בספר הן תסריט מופשט המתאר את הנעליים של מיהארה לפומה. גם באמן הרביעי Takao Saito, צייר קומיקס יפני חדשני, התאהבתי מיד.

אמא - אמנית אבסטרקט

מיהארה נולד וגדל בפוקואוקה, בבית המשקיף אל הים ומוקף הרים. אמנות הוא ספג מיום היוולדו מאימו, אמנית אבסטרקט. בגיל ‭,23‬ שנה לפני שסיים לימודי עיצוב טקסטיל באוניברסיטת "טאמה" בטוקיו (מהאוניברסיטאות לאמנויות הוותיקות, החשובות והבולטות ביפן) חנך מותג נעליים בשם "ארכי דום‭."‬

האלמנטים מהאסתטיקה היפנית המסורתית והטכנולוגיות החדישות התמזגו במותג שלו ואפיינו אותו אז כמו היום.
ב‭'98-‬ הוא פתח חנות נעליים תחת שמו ב"אויאמה‭,"‬ מתחם האופנה החם ביותר באותן שנים בטוקיו. כעבור שנתיים תקע יתד ב"במינאמי אוריאה"‭,‬ כיכר המדינה של אוסקה.

בשנת ‭,2000‬ אחרי שביסס את שמו כמעצב עולה בשמי תעשיית הנעליים, חבר ל"פומה" ליצירת קו נעלי הספורט והסניקרס.

למה דם?

אני מחייג מתוך הדרת כבוד והיפני הרגוע עונה לי בנחת.

- למה החלטת ליצור ספר לאספנים?

"עיצבתי לפומה ליין קטן של סניקרס במהלך ה-6 שנים האחרונות. אני חושב שהמילה שיתוף פעולה לא ממש מסביר את מערכת היחסים שלי עם פומה, שהיא יותר שותפות בשל ההיכרות המעמיקה שלנו. אמנם עכשיו מיהארה לפומה הוא מותג מוכר אבל לקח הרבה זמן לבססו כמותג צעיר, טרנדי ואופנתי. הייתי מעצב צעיר בן 27 שאחד ממותגי העל בעולם פנה אליו ולכן אני שמח על ההזדמנות להוציא ספר שחוגג את השותפות בינינו".

- מה התהליך בעיצוב נעליים?

"הרבה אנשים חושבים שאני מתחיל מהלוק החיצוני: צבע, טקסטורה, חומרים. אני דווקא מתחיל מהשלד, ממש כמו מהנדס אני משרטט את הגוף שלהן, תחילה ביד ואז אני מעביר את החומרים למחשב."

- מה חשוב לך שיהיה בנעל?

"נעליים צריכות להיות נוחות. אני מאמין שנוחות פיזית היא ערובה לנוחות פסיכולוגית. צריך לסמוך על הנעליים האלה שהם ילוו אותך משעות הבוקר כשאתה יוצא לעבודה ועד הערב כשאתה יוצא לרקוד במועדון‭."‬

- אתה מקשט את נעליים בעיצובך בסמל מסויים מהו ולמה?

"זה סמל שמעורר אסוציאציות אחרות אצל כל אחד. יש כאלה שאומרים שהוא מזכיר להם טיפת דם ולאחרים משהו אחר. לסמל הזה יש משהו מהאיכות של כתמי רורשאך. כשהייתי ילד עשו לי מבחן רורשאך כי עד גיל מאוחר לא ידעתי לדבר והיה לי קשה לבטא את עצמי."

- אתה מחשיב את עצמך כפריק של סניקרס? מה ההגדרה שלך לפריק סניקרים?

"יש לי המון זוגות סניקרס, אבל גם המון נעלי עור. אני אוהב נעלים מאוד. זאת באמת התשובה, אני לא חושב שאני פריק סניקרס אמיתי. פריק אמיתי הוא בן אדם שמרגיש מאוד לא בנוח אם הוא לא נועל זוג סניקרס. המכורים האמיתיים הופכים לרגועים וחיוביים רק כשהם נועלים סניקרס מהקולקציות האוהבות עליהם."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צבאי עם פאייטים

קולקציית אביב-קיץ 2007 של מיאהרה לפומה נחתה השבוע בחנויות הרשת. מדובר בנעליים מתוחכמות בהחלט למראה, שאחרי אינספור מדידות אני יכול לקבוע בוודאות שהן גם נוחות.

ממולצות נעלי הספורט הלבנות מעור, שמזכירות אולסטאר עם הסוליה בצבע טורקיז; נעלי סניקרס צבאיות בשילוב פאייטים בצבעים של ורוד וצהוב, נעלים בצבעוניות של אדום ולבן עם תוספת אימום מאחורה בצהוב. על כל הנעליים מופיעה כמובן חתימתו של מיהארה, שפריץ של דם.

טווח מחירים: 599-799 ש'.
ניתן להשיג בחנות פומה בקניון רמת אביב וברשת פקטורי 54.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully