וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לגדר המיינסטרים

מיכל צדיקי

19.4.2007 / 0:15

בקטלוג הקיץ החדש של גרטרוד, מככב גבר מטושטש ושותק, לצד אישה ענוגה עטופה בפריטים רכים שאומרים הכל

חוסר ההתפשרות בהגדרת הקו העיצובי, שנוקטת המעצבת יעל כהן-רז (33) וסירובה המוחלט ללכת שבי אחר טרנדים חולפים, מיקמו את "גרטרוד" לאורך השנים, מעבר לגדרות המיינסטרים, וטוב שכך. "אני מתייחסת לטרנדים רק אם זה מתאים לי ורק אם אני מתחברת אליהם", מספרת כהן-רז, שמודה שנקודת המוצא שלה בעבודה על קולקציה חדשה, היא תמיד סקירה של בגדים ישנים, ספרים אתניים, שנות ה-20 ואופנת הרחוב.

אבל, לפני שבכלל מתחילים להתייחס לקולקצית הקיץ של גרטרוד, אני חייבת מילה אחת על הקטלוג המעולה, שעיצבה של ענת שטיינדלר וצילמה רוני כנעני. השתיים הצליחו ליצור סיפור שלם סביב הבגדים, תוך העצמתה של הדמות הנשית, ולהבדיל מקטלוגים אחרים, הבגדים מתבלטים, מבלי לעמעם במשהו את הנוכחות הנשית.

הדוגמנית בקטלוג לא משמשת כקולב עליו נתלים הבגדים, אלא כמרכז ההוויה, כפי שהיא מוגדרת עפ"י גרטרוד. צילומי התקריב של האישה לעומת הדמות הגברית המטושטשת והמרוחקת, רק מעצימים את נוכחותם של הבגדים.

הקולקציה הנוכחית מורכבת מחצאיות משי, טוניקות וחולצות, עשויות סריגים רכים, שמשלבות משחקי חיתוכים וכיווצים עדינים, עם או בלי שרוולים. פריט מודגש במיוחד הוא השמלות, כאשר כהן-רז מסמנת שתיים שחביבות עליה במיוחד. האחת היא שמלה שחורה קטנה מג'רזי עם מחשוף וי מקדימה שנקשרת בעורף, בעלת מכפלת מעט מכווצת מעל הברך. השנייה היא שמלת סריג, של פסים אלכסוניים בצבע חום סגלגל עם הרבה בד בחלק התחתון ומחשוף עמוק בגב.

כהן-רז מודה שהיא מאוד מחוברת לקולקציה, חיבור שמהווה תוצר של תהליך שנפרש על פני שתי העונות האחרונות, במהלכן היא הצליחה להביא לידי ביטוי את האמירה האישית שלה וליצור בחופשיות רבה יותר. המוטיב המרכזי שהוביל אותה הקיץ, הוא הסילואט הצר, שכהן-רז מתחברת אליו מאוד מבחינה אישית. המבנה הצר בא לידי ביטוי בעיקר חלקים עליונים דרמטיים מאוד, עם סיומת צרה בחלק התחתון.

"הקולקציות האחרונות משקפות את ה'אני' האמיתי שלי, ולכן מקבלות כיוון צעיר יותר", היא אומרת. טווח הגילאים של קהל היעד של "גרטרוד" נע בין 25 ל-55, ויש אפילו התעניינות מצד נשים מבוגרות יותר, בעיקר במותגים הבינלאומיים המיובאים Day ,Rutzou ,Only Hearts, Esteve / Sita Murt.

מחירים:
מכנסיים: 704-476 ש'
שמלות וחצאיות: 1600-210 ש'
גופיות וחולצות: 455-174 ש'

'גרטרוד'. רח' דיזינגוף 225, ת"א; רח' אוסישקין 44 א,' רמת השרון; גרטרוד הקטנה, רח' פרישמן 77, ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully