וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעגל נחוגה

שני פישר

25.4.2007 / 7:13

טוויסטים וניצוצות של חשיבה מקורית בקולקציה של המותג החדש uga. מה שלא עזר לבחור שם מותג פחות טפשי

"אם אצטרך לכתוב שוב כתבה על טוניקות, חגורות בטן וטייצים, אני מתפטרת!", קוננתי לפני חודש באוזניי חברי, והנה חלפו שלושים יום ושוב התפנתי לכתוב על קולקציה רוויה בטייצים ובטוניקות וטרם הגשתי מכתב התפטרות. הסיבה נעוצה בכך שהקולקציה החדשה של UGA או עוגה בכתיב עברי, מבשרת טובות, אפילו אם רק עוד כמה עונות יצליח השלם לעלות על סך מרכיביו.

לירון אלגרבלי, 27, המעצבת ובעלת המותג עוגה בן השנתיים, היא כשרון גולמי מהזן הטוב. היא מייצרת פריטים יפים, עדכניים, לבישים ומחושבים עד המכפלת האחרונה. בין אם מדובר בעליוניות תפוחות שרוולים, מחשופים מרובעים עמוקים או שמלות וטוניקות בגזרת בלון, הכל נראה מאוד מבטיח.

גם קשת הצבעים של הקולקציה משובבת לב: יש בה חום סולידי, כתום לוהט וגם כסוף חללי נועז. עם זאת, פריטים מסויימים בקולקציה מצביעים על הצמדות מרתיעה לטרנדים וגוררים את הקולקציה למרכז המיינסטרים - רחוק מהקצוות המקוריים הראויים לה.

מטאלי, גיאומטרי, צהוב, טוניקות, טייצים, חגורות בטן וסקיני ג'ינס, כל צעקה אופנתית קיימת, מצאה את דרכה לקולקציה של עוגה, וקצת הסיטה הצידה את ייחודה של לירון אלגברלי כמעצבת.

תיראו זה מצרפתית

אלגברלי לא הלכה במסלול הרגיל של שנקר- מעצבת צעירה- גן החשמל. היא נולדה וגדלה במגדל העמק ובגיל עשרים עברה לתל אביב עטורת כוונות ותכניות.

היא הייתה קניינית בגדים ולאחר מכן עיצבה אקססוריז ופריטי לבוש ל"רד-ליין". "אני את ה'שנקר' שלי למדתי בעבודה בפועל", היא אומרת. בגיל 24 הרך היא החליטה שאינה מעוניינת עוד ליצור לפס יצור רחב אלא בגדים לקהל יעד מסויים והעיקר, בגדים שהיא הייתה לובשת בעצמה.

לפני כשנתיים היא פתחה ביחד עם שותף, עמי רונן, שמגיע מתחום הפרסום, את המותג ונתנה לו לו גם לבחור בעצמו את השם.
ההסבר לשם אמנם מורכב אך יובא בקיצור רב: בסרט "זולנדר" ישנה דמות בשם "גאטו", דמות פארודית על מעצבי אופנה. פירוש המילה גאטו בצרפתית זאת עוגה ולכן נקרא המותג UGA.

ילדת ניינטיז - אייטיז

מהקולקציה נודף ניחוח אייטיז חזק. "אני מהילדים שגדלו בניינטיז וערגו לאייטיז", מסבירה אלגרבלי, "תמיד היה אפשר לראות עלי ועל הבגדים שלי את ההשפעה של האייטיז".

- מה הכי חשוב לך בבגדים שאת מעצבת?
"שיהיו נועזים ולבישים יחד. אני לא מהמעצבות שאוהבות להסתבך עם בגדים. בעיני בגד זה כמו חבר, אם לא אדע איך ללבוש אותו הוא לא יהיה שווה".

הקטלוג של עוגה יפה, אפילו יפה מאוד. במינימליסטיות נכונה הצליחו הצלם דודי חסון והסטייליסט ראובן כהן להוציא את בגדיה של אלגרלבלי הכי צבעוניים, הכי פאנקיים והכי פוטוגניים שאפשר. אולם מהתבוננות בקטלוג עדיין צורם העניין שלקולקצייה אין נושא. כמעט בכל פריט נמצא הטאץ' האישי של אלגרלבי אך המכלול אינו מעיד על תכנון קפדני מראש או על קו סיפורי מובנה.

"הנושא של הקולקציה שלי הוא קיץ-קיץ-קיץ ונשיות" אומרת אלגרבלי ובכך למעשה חושפת את הפן הבעייתי בקולקציה. ומצד שני, למה להיות נודניקים? צעירה ברוכת כשרון בתחילת דרכה זאת רק מנת אופטימיות עבורנו, ומה גם שאם כוסית בת שבעים רכשה לעצמה השבוע חולצה של עוגה, אז שאני אצא טרחנית זקנה?. לא תודה. את זה אני מותירה לכם.

מחירים:
חולצות 329 ש' - 269 ש', מכנסיים 399 ש' - 249 ש', חצאיות 399 ש' - 249 ש' , וסטים: 269 ש' - 219 ש', טוניקות: 269 ש' - 399 ש', טייצים וגרביונים 299 ש'-79 ש', שורטים ואוברולים 429 ש' - 329 ש', בגדי ים 279 ש' .

ניתן להשיג ב :
UGA- מוהליבר 29 ת"א ובחנויות המעצבים המובחרות
טל' לבירורים: 03-5100875

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully