וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובבי וינטאג' יוצאים צדיקים

רותם דרוב

26.4.2007 / 8:10

אוהבי יד שנייה אמיתיים, יבינו מיד שחנות ויצ"ו בקינג ג'ורג' בת"א היא אוצר בלום של בגדים. הפן המזכך: ההכנסות עוברות לנזקקים

חובבי בגדי הוינטאג' והיד השנייה מתחלקים לכמה קטגוריות:
הרגועים שבניהם נהנים לשוטט במשולש קינג גורג'-שינקין-בוגרשוב בתל אביב בתקווה למצוא דברים אטרקטיביים מספיק בחנויות כמו המחתרת, אדרת, וכו'.

המתקדמים יותר נהנים ללכת לשוק הפשפשים ביפו, ולא ירשו לעצמם לפספס שוק דומה בבירה אירופאית נחשבת. המתקדמים טכנולוגית הפכו את אי-ביי לאתר הבית שלהם שם הם צדים נעלי עקב משנות השישים, ומנסים לתפוס חולצת כדורגל אותנטית משנות השבעים בזול.

מעל לכל אלו ניצבים הנברנים האמיתיים. אלו שלא יהססו ללכת למחסן הבגדים של ויצו ולחטט שם בערמת בגדים שיותר גבוהה מהם. לא כי הם נזקקים, אלא כי הם מכורים לאפודות צמר משונות ולז'קטים מהוהים שבעזרת הדמיון והחייט השכונתי יהפכו לפריט נחשק.

בלב העיר צמוד לגן מאיר בקינג ג'ורג' מסתתרת לה בחלל ניסתר בחצר, החנות "ויצ"ו בסגנון אישי". היא פתוחה כבר שנה, צנועה, מתחבאת ומתאימה את עצמה לכל הדרגות שציינתי. היא ממוקמת מספיק במרכז, לא מדובר במחסן ענקי ואפל מחוץ לעיר, ויש בה שפע מציאות ובזול.

ג'ינס ב-60 ש'

אדם שנכנס לחנות בפעם הראשונה יכול להתבלבל בקלות, על שום שמדובר בחלל גדול יחסית ביחס להרבה חניות בגדים. המקום מחולק לשני חללים גדולים שבהם ערמות של קולבים עליהם תלויים חולצות גברים ונשים, ז'קטים מכל הסוגים, חליפות, סריגים, מכנסי ג'ינס מכל המינים ולכל המינים, ואפילו שמלות ערב מפוארות.

צריכים להתחיל לנבור ולברור את המוץ מהתבן אבל זאת לא משימה בלתי אפשרית. בביקורי שם כבר שמתי עין על לא פחות מ-3 חולצות אטרקטיביות והבטחתי לעצמי לשוב לשם בחזרה בסתיו להצטייד בז'קט נחמד שעם כמה אקססוריז נוספים יעניק לי אלגנטיות ובזול תסמכו על זה שאף אחד לא יתמחר לכם חולצה נאה פי שניים לעומת אחותה המכוערת, לכולם אותו המחיר.

המחירים מגוחכים ממש. חולצות ומכנסיים לגברים ונשים יעלו בין 10 ל-20 שקלים וג'ינס יגרד את גבול ה-25 שקלים. אם תרצי לרכוש שמלה או חצאית תאלצי להיפרד מ-60 שקלים מקסימום.

הכל הולך לתרומה

את החנות מנהלת בנאמנות אתי בן ציון. היא ניהלה את מחסן ויצ"ו לבגדים ברחוב מהר"ל במשך 13 שנה עד שהוא ניסגר "היינו מקבלים קונטיינרים ענקיים של בגדים, מקהילות יהודיות בחו"ל יופי של דברים היו שם".

לאחר שהוא נסגר פתחו את החנות הזאת כדי להמשיך ולתת מענה לכל אותם נזקקים, אבל הבינו שתמורת הבגדים חובבי אופנה גם ישלמו מחיר של יותר משקלים בודדים, שכולם כמובן הולכים לתרומה.

לא כל הבגדים הם מיד שנייה. לדברי אתי היא מקבלת גם עודפים מחנויות בגדים, מפעלים ועסקים שנסגרו ולא הצליחו להיפטר מהסחורה. מה שמסביר את סלסלת המשקפיים האופנתית שבתוכה זוגות חדשים בניילון.

אתי אומרת שחלק מהאנשים מתביישים לצאת מפה עם שקית של ויצ"ו, לעומתם הרבה אנשים דווקא גאים בשקית שמצהירה על תרומה לקהילה ולאיכות הסביבה.

צריכים להיות קצת סבלניים. החנות פתוחה בשעות שלא נוחות לכולם. ראשון עד חמישי מ-10:00 ועד 16:00. בימי רביעי פתוח עד 18:00.

ו"יצו בסגנון אישי" בגדים חדשים יד שנייה ורטרו.
קינג ג'ורג' 35 ב' (בחצר מאחור) תל אביב. 03-6206851

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully