וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובל בסלסה

יעל קולטון

24.4.2007 / 19:27

הוא, מופיע במסיבות רווקות, מלמד ריקודים ברזילאיים ותופר תלבושות סלסה - פאייט לפאייט. נילטון קוניה הוא אגוז הקוקוס הכי מוצק בסביבה

נילטון קוניה, 40, נולד בברזיל למשפחה של תופרות. את ילדותו העביר בין הדיונות ועצי הקוקוס של חופי עיר הולדתו, נטאל. בבית היו אחיותיו יושבות ותופרות, וכשנילטון הקטן היה חוזר הביתה מהים, הוא אהב לשבת ולהסתכל עליהן גוזרות את הבדים. לא היה לו מושג שאחרי עשרים שנה הוא עצמו ישב מול מכונת התפירה ויתפור תלבושות של קרנבל לריקודים ברזילאיים סוערים. הוא גם בטח לא חלם שזה יהיה בתל אביב. הדבר היחיד שידע זה שהוא רוצה להיות רקדן.

בגיל 26, כשהוא מדריך תיירים בבקרים ורקדן מקצועי בלילות, הוזמן קוניה להופיע בישראל עם להקת קוקו לוקו. הוא חשב שזה זמני, אבל אז הכיר כאן את סימוני, רקדנית ברזילאית ואם ילדיו (וגם גרושתו) לעתיד. הם נסעו רגע להתחתן בברזיל, וכשחזרו לארץ קוניה הרגיש שזה המקום לעשות עוד דברים וקנה מכונת תפירה מיד שנייה.

"הדבר הראשון שתפרתי היה תחתונים. באותה תקופה לא היו בארץ תחתונים ברזילאיים, אז לקחתי תחתונים מגרושתי ולפי זה גזרתי. התחלתי לייצר ומכרתי המון, אבל זה היה הרבה מאוד עבודה אז עברתי גם לבגדים רגילים. אף פעם לא למדתי, אבל תמיד הסתכלתי איך האחיות שלי גוזרות ותופרות.

פאייט אחר פאייט

אמא תמיד אמרה, 'זה לא מקצוע לבנים'. אבא היה סנדלר, נגר, רפד, החלום שלו היה לנגן על גיטרה, אבל המצב היה קשה ולא היה כסף. אז אולי לקחתי את זה ממנו, להיות אמן".

כמי שצפה ואף השתתף בכמה וכמה קרנבלים ברזילאיים בחייו, התחיל קוניה לתפור גם תלבושות למופעים. "האמת היא שאני לא כל כך אוהב קרנבל, אולי כי עכשיו אני רגוע יותר. אף פעם לא חשבתי שאני אלך בכיוון, אבל אני חושב שזה בדם, הריקודים. אני אוהב לשבת ולתפור פאייט אחד-אחד. זה תרפיה בשבילי. וכשאני יושב ליד המכונה ותופר, זה כאילו עולם אחר".

את הבדים הוא קונה בנחלת בנימין, את החרוזים בדרך יפו, ואת הפאייטים הוא מביא במיוחד מברזיל, "כי אין בארץ הגודל שאני תופר. יש רק את הפאייטים של הריקודי בטן, שזה 50 שנה כדי לעשות בגד".

ככה, עם פאייטים בגודל הנכון, תלבושת של ביקיני להופעה הוא מכין תוך שבועיים. זה בתנאי שיש לו לפחות חמש שעות ביום להקדיש לעיצוב התלבושת. בין לבין הוא גם מלמד ריקודים ברזילאיים, מדגמן את בגדיו לוואלה אופנה (ר' בחור עם זקנקן מחומצן ופירסינג) ומופיע במסיבות רווקות עם גופייה צמודה עם פאייטים וכובע, "אבל אני לא מוריד כלום".

בסופהשבוע הקרוב (29-26 באפריל) תוכלו לראות אותו ואת התלבושות שלו זזות בקונגרס הסלסה הבינלאומי שיתקיים באילת.

נילטון קוניה. טל' 052-4707896.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully