וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיעי ביפנית

לרה רוטר

26.4.2007 / 12:57

ברוכים הבאים ליפן הקטנה שבנווה צדק. המעצבת שואפת שבין הבגד והלובשת תשרור הרמוניה ולא סובלת לראות נשים שמותחות ומסדרות את הבגד

"חבוקה בין
שתי אפשרויות
שרועה פרושת איברים
אני
סימטריה מושלמת"

(טנקה מתוך הספר "יום השנה לסלט" מאת מאצ'י טאווארה)

מחלון הראווה של חנות "מיזו", ניבטים אלי שלושה סטים של בגדים מהקולקציה החדשה. שלושתם איך לא מדברים יפנית.
לפני שלוש שנים, פתחו ענבל בן-זקן ועידו בן-חורין את החנות "מיזו" שבנווה-צדק. ענבל, שעסקה עד אז רק בריקוד, החליטה לסמוך על שיקוליו העסקיים של בן זוגה עידו ולפתח חנות עם בגדים בעיצובה.

"תמיד עסקתי בעיצוב בגדים באיזה שהוא אופן. כשרקדתי עיצבתי תלבושות לרקדנים, בגדים שקניתי לעצמי נניח בשוק בצלאל, תמיד עברו שפצור וכשהייתי בהריון אז בכלל לא מצאתי מה ללבוש והתחלתי לשחק עם סקוטצ'ים ולייצר לעצמי בגדים מודולריים, אנשים היו עוצרים אותי ברחוב ושואלים אותי מאיפה הבגדים. אבל אף פעם לא למדתי בצורה מסודרת והאמת שעד היום אני לא מייצרת דוגמאות, בשביל זה יש לי תדמיתנית. אני נעזרת בה או שאני עובדת בדיגום חופשי, לוקחת בד, קושרת אותו, תופרת קצת ביד ונהיה בגד".

מדוייק, קר ונקי

הקו של ענבל הוא לא טרנדי. הבגדים שלה משקפים במידה רבה את האישיות ואת הסטייל שלה. היא מושפעת בעיקר מהריקוד ומהלוק היפני. היא שואפת שהבגד והגוף יהיו ליחידה אחת, להרמוניה מושלמת, ולא סובלת לראות נשים שמסדרות ומותחות את הבגד כל הזמן. מבחינתה, בגד טוב הוא כזה שלא צריך לדאוג כשלובשים אותו, כזה שמספק לך נוחות תנועה מירבית, כמו בגד-גוף של רקדניות.

בניגוד לתנועתיות ולזרימה שמאפשרים הבגדים של "מיזו", האווירה שבהם היא שקטה, מדוייקת, קרה ונקייה. הזרימה של הגזרה ורמת נוקשות הבד יוצרים דיאלוג מאוד מעניין. הניגודיות, גם היא, מגיעה מאישיותה של ענבל שטוענת שהשהות ביפן עיצבה לה קו מוגדר, "אם לא הייתי שומרת על הקו היפני, סביר להניח שהיה לי ליין מאוד אקלקטי, כי באישיות שלי אני די פרועה וקופצנית ובטח הייתי מתפתה לעשות הכל, הלוק היפני שומר אותי ממורכזת".

אל תזדהו עם המאוירת

גם עידו שותפה של ענבל ביקר ביפן והושפע ממנה. הוא אחראי על הצד העסקי של החנות כמו גם על עיצוב החלל שלה, שפושט ולובש צורה כל עונה מחדש, ברוח שימת הלב היפנית לחילופי העונות.

- בקטלוג של מיזו השתמשתם בדמות מאוירת, למה לא בדוגמנית?

"אני חושבת שהדמות הזו משקפת את אופי הבגדים וגם נותנת להם פלטפורמה טובה. הדמות המאוירת מקבלת את האופי שלה מהבגדים, הבגדים מדברים ולא הדוגמנית, וגם אם היינו לוקחים דוגמנית זה היה מצמצם את קהל הלקוחות שיכול להזדהות עם הבגדים, כי הדוגמנית גם משפיעה על ההזדהות".

על עיצוב הקטלוג היפיפה של "מיזו" אחראי ירמי אמסטר, שאיתו "מיזו" עובדים מהיום הראשון. אמסטר אחראי גם על העיצוב הגרפי בחלל החנות שמשתנה, כאמור, כל עונה.

ממכנס פוך לחולצת מניפה

אז מה יש ל"מיזו" להציע עונה? ברשימת הפריטים המעניינים נכללים: מכנסי בסיס ישרים עם סגירת סקוטש מבד פרקל או ג'קרד; מכנסיים רחבים בעלי חגורה עבה וכפתורים מבד דריל-לייקרה, מכנסי פוך עם כפתורים, באורך ברך בגזרת בלון; שמלת מניפה באורך מקסי עם שני שסעים עמוקים בצדדים, ללא שרוולים ובגזרה ישרה שמלת קפוצ'ון מבד לורקס מוזהב בגובה הברך; שמלת עבודה יפנית המתלפפת על הגוף, עשויה מבד כותנה וניתנת ללבישה בצורות שונות; חולצה עם או בלי שרוולים עד למרפק באמרת פרפר שיש בה חגורה וניתן ללבוש אותה עם המחשוף מלפנים או מאחור; וחולצת מניפה ללא שרוולים, מבד פליסה, בצבעים שחור או לבן.

פריטים שמומלץ להקדיש להם תשומת לב: ג'קט בולרו מהמם עם שרוולים באורך המרפק המסתיים בקו המותן ומגיע בצירוף חגורה רחבה, וסט עשוי מבד דריל עבה שאוסף ומחטב את הגוף, חגורות מותן מדולריות מבדים שונים ואובי - חגורה יפנית עבה שאוספת את הבטן ומשמשת כאקססורי משדרג.

מחירים:
שמלות 400-760 ש', מכנסיים 420-460 ש', חולצות 220-330 ש', ג'קט 580 ש', וסט 330 ש', חגורות 89-120 ש',
אבנטי אובי 50-120 ש'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully